Site icon IAS

כ-1.2 מיליון משרות בתיירות תשארנה לא מאוישות באיחוד האירופי

נהר דורו העובר בעיר המרשימה פורטו. צילום freepik

מסקר של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC), שבדק את המחסור בכוח אדם ביעדי תיירות ונסיעות מרכזיים, עולה כי כ-1.2 מיליון משרות בתחום נסיעות ותיירות באיחוד האירופי תשארנה לא מאוישות. הנתונים מראים שפורטוגל צפויה לסבול ממחסור של 49,000 עובדים ברבעון השלישי של 2022, כאשר אחת מכל 10 משרות פנויות צפויה להישאר לא מאוישת, מה שהופך אותה למדינה הפחות מושפעת מבין כל אלה שנבדקו.

לפני המגיפה, בשנת 2019, יותר מ-485,000 עובדים הועסקו בנסיעות ותיירות בפורטוגל, כאשר בשנת 2020 אבדו למעלה מ-80,000 מקומות עבודה. פורטוגל רשמה את תחילת ההתאוששות בשנת 2021, עם צמיחה של 32.6% לתרומת התעשייה לכלכלה הלאומית. עם זאת, מחסור בכוח אדם במדינה, עם אלפי משרות פנויות שנותרו לא מאוישות, מכניס את התעשייה ללחץ.

עוד עולה מהסקר כי תעשיית המלונאות של פורטוגל צפויה להיפגע בצורה הקשה ביותר, שכן גם בבתי המלון וגם בעסקי המזון והמשקאות צפויות להיות משרות לא מאוישות בשיעור של כ- 13% (אחד מכל שמונה) ו-12% (אחד מכל שמונה) בהתאמה.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית WTTC אמרה: "ממשלת פורטוגל תמיד שמה את הנסיעות והתיירות בראש סדר העדיפויות שלה, וכבר מטפלת בנושא זה באמצעים אסטרטגיים. משרד התיירות בפורטוגל מאוד פרואקטיבי והנהיג מדיניות ויזה גמישה כדי למשוך עובדים. הם עושים עבודה נהדרת. העתיד של נסיעות ותיירות בפורטוגל נראה מזהיר, וכדי להבטיח התאוששות מלאה של הכלכלה ושל התעשייה, עלינו למלא את המשרות הפנויות הללו כדי להבטיח שפורטוגל תוכל לענות לביקוש המטיילים המיוחל".

יש תיירים, אין עובדים. תעשיית התיירות מחפשת עובדים. צילום freepik

כמה מהאמצעים המרכזיים שזוהו בדוח, הן עבור ממשלות והן עבור המגזר הפרטי, כדי לטפל במחסור בעובדים הם:

  1. להקל על ניידות עובדים מעבר לגבולות בינלאומיים, עם מדיניות ויזה נוחה יותר.
  2. לאפשר עבודה גמישה ומרוחקת היכן שהדבר אפשרי – לאפשר הזדמנויות במשרה חלקית או מבוססי קבלן, במידת האפשר.
  3. להבטיח עבודה הגונה והטבות תחרותיות לעובדים וחבילות פיצויים.
  4. למשוך עובדים על ידי שיפור התפיסה של מקומות עבודה וקידום מסלולי קריירה עם הזדמנויות צמיחה.
  5. לפתח ולתמוך בכוח עבודה מיומן באמצעות תוכניות חינוכיות מקיפות, כמו גם שיפור מיומנויות וכישורים עכשוויים מחדש.
  6. לאמץ פתרונות טכנולוגיים ודיגיטליים חדשניים כדי להקל על הלחץ של הצוות, לשפר את התפעול היומיומי ולשפר את חווית הלקוח.

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית מאמינה שבאמצעות יישום צעדים אלה, עסקי הנסיעות והתיירות יוכלו למשוך עובדים נוספים. זה בתורו יאפשר לתעשייה לעמוד בדרישת הצרכנים ההולכת וגדלה ולהאיץ עוד יותר את ההתאוששות, שהיא עמוד השדרה ליצירת רווחה כלכלית ברחבי המדינה.

Exit mobile version