Site icon IAS

כמה יעדים בעולם נפתחו לתיירים עד כה ?

תיירות בעידן הקורונה. צילום freepik

ב-26 ליולי אתר IAS דיווח כי ראש הממשלה נתן לשרת התחבורה, מירי רגב, אור ירוק להכנת מתווה לפתיחת השמיים. ב-29 ליולי דווח  כי משרד הבריאות יאפשר בקרוב את המתווה החדש  לאחר שפרופ' איתמר גרוטו  אישר זאת בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה.  המתווה החדש שבמסגרתו המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד. ב-30 ליולי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אישר שוב את המתווה לפיו מדינה ירוקה (5-10 נדבקים ביום ביחס למיליון תושבים) תיקבע ע"י צוות משרד הבריאות, התחבורה והחוץ, תפורסם ב-06 באוגוסט ותתעדכן אחת לשבועיים.

כרגע מדינת ישראל מתמודדת עם ממדי תחלואה של כ-2000 חולים ביום וממוקמת "בכבוד רב" ברשימת ששת המדינות המובילות בתחלואה למיליון תושבים. מי ירצה לקבל אותנו בעולם? האיחוד האירופי אמר בפרוש שימליץ לא לאפשר את כניסת הישראלים, לאחר שיוון 'התנדבה'. האם זה נכון לאפשר את יציאת הישראלים לחו"ל ללא בידוד בחזרה? רבים טוענים שמדובר במהלך פוליטי לאחר ששר הפנים והבריאות הודיעו על כוונתם לאפשר את הגעתם ארצה בתנאים מקלים של עד 17 אלף צעירים, לא ישראלים, רובם תלמידי ישיבה.

אתם מבולבלים? בהחלט, נראה שאתם לא היחידים. כעת, במקביל לישראל מה באמת קורה בעולם ? כמה יעדים נפתחו לתיירים ?

דו"ח חדש של ארגון התיירות העולמי (UNWTO) חושף כי 40% מכלל היעדים בעולם הקלו על מגבלות הכניסה לתיירים. הדו"ח שפורסם ב-19 ביולי רושם עלייה לעומת 22% שנרשם עד ה-15 ביוני ו-3% שנצפה עד ה-15 במאי. לדברי הארגון מדובר במגמה איטית אך רציפה ואחראית של הסרת המגבלות.

מתי נראה שוב את המראות של תיירים עם מורה דרך בישראל. צילום Depositphotos

עם זאת, מתוך 87 היעדים שהקלו על כניסת תיירים, רק 4 הסירו לחלוטין את כל המגבלות, בעוד 83 הקלו חלקית. בנוסף, הדו"ח מראה כי 115 יעדים (53% מכל היעדים ברחבי העולם) ממשיכים לשמור על גבולותיהם סגורים לחלוטין לתיירות, כולל ישראל.

מזכ"ל האו"ם, צורב פולוליקשווילי (Zurab Pololikashvili ) אמר: "ניתן להפעיל מחדש את התיירות בצורה אחראית ובאופן שמגן על בריאות הציבור תוך תמיכה גם בעסקים ופרנסה. כאשר יעדים ממשיכים להקל על מגבלות הנסיעות, שיתוף פעולה בינלאומי הוא בעל חשיבות עליונה. בדרך זו התיירות העולמית יכולה לזכות באמון ובביטחון של האנשים, יסודות חיוניים לעבודה משותפת כדי להתאים את עצמנו למציאות החדשה העומדת כעת בפנינו. "

על פי דו"ח הארגון, יש סיכוי גבוה יותר שיעדים עם תלות גבוהה בתיירות (יוון לדוגמא) יקלו על מגבלות הנסיעה: מבין 87 היעדים שהקלו לאחרונה על המגבלות, 20 הן מדינות מתפתחות באיים קטנים (SIDS), שרבים מהם תלויות בתיירות כנדבך מרכזי בתעסוקה, צמיחה כלכלית ופיתוח. עוד עולה מהדו"ח כי כמחצית (41) מכל היעדים שהקלו על המגבלות נמצאים באירופה, ומאשר את התפקיד המוביל של האזור להפעלה אחראית של התיירות. אם כי כבר כעת אנו רואים את החזרת המגבלות של מדינות אירופה החוששות מכניסת אזרחיהן לספרד לדוגמא, בריטניה המחזירה תיירים מספרד והחליטה להקפיא את ההקלות הנוספות בפתיחת המשק.

יעדים רבים עדיין סגורים לטווח הארוך

כאשר מסתכלים על 115 היעדים שממשיכים להיות סגורים לחלוטין לתיירות בינלאומית, מגלים כי רובן (88) סגרו לחלוטין את גבולותיהם לתיירות בינלאומית למעלה מ- 12 שבועות.

לעלות הקשורה למגבלות הנסיעה שהוצגה בתגובה להתפרצות COVID-19 יש ממדים היסטוריים. השבוע פרסם הארגון את הנתונים בדבר השפעת המגיפה על התיירות, הן מבחינת כניסות התיירים והן בירידת ההכנסות. הנתונים מראים שעד סוף מאי, המגיפה הובילה להפסד הכנסות בסך 320 מיליארד דולר, כבר פי שלושה מעלות המשבר הכלכלי העולמי ב -2009.

Exit mobile version