Site icon IAS

כלכלת יוון תפסיד השנה כ-10 מיליארד אירו וכ-273 אלף משרות בסיכון

יוון: האי סנטוריני הקסום, צילום Depositphotos

כנס וירטואלי שהתקיים לאחרונה ביוון עם נציג בכיר בארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), שרים, אנשי תעופה ותיירות במדינה, הובילה לתובנות שיחזירו את התיירים למדינה וימנעו את החרפת משבר הקורונה.

ההשפעה של COVID-19 על הביקוש לטיסות אוויריות ליוון עד כה הייתה קשה. בארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) מעריכים כי 30 מיליון נוסעים פחות, יטוסו ליוון וממנה בשנת 2020, צמצום של כ -61% בהשוואה לשנת 2019. הצניחה במספר התיירים תשפיע לרעה על כלכלת יוון בשיעור של 10 מיליארד אירו, והיא מסכנת למעלה מ -273,000 משרות. תגובת ממשלת יוון בקיץ לאחר הסגר הראשון הייתה להמשיך בבדיקה ממוקדת של הנוסעים המגיעים והסרת הסגר. המהלך הביא לכך שנרשמה ירידה מתונה יותר במכירות כרטיסי טיסה (-58%) ביולי ובאוגוסט בהשוואה לשווקי תיירות דומים כמו צרפת (-81%), איטליה (-81%), ספרד (-85%) פורטוגל (-81%) וקפריסין (-82%).

"ברור שיוון זכתה ביתרון ממדיניות פתיחת הגבולות והדרישה לבדיקות בקיץ. אבל כדי שהנסיעות והתיירות יתאוששו באמת, דרושים שני דברים חיוניים. ראשית, יוון צריכה לחפש להוזיל את עלות הבדיקה. מבחן ה- PCR הנוכחי מוסיף עלות משמעותית לנסיעה ליוון. בדיקות מסובסדות או מעבר לבדיקות אנטיגן מהירות יפחיתו עלויות ויעוררו את הביקוש. שנית, יוון חייבת לדחוף לשיתוף פעולה בכל רחבי האיחוד למען פרוטוקול נסיעות משותף המחליף את הסגר בבדיקה שיטתית של הנוסעים ", אמר רפאל שוורצמן (Rafael Schvartzman), סגן נשיא לאירופה באיגוד חברות התעופה הבינלאומי.

הכנסות חברות התעופה הפועלות מיוון וממנה ירדו בכ -3.7 מיליארד אירו בשנת 2020. בממוצע חברות תעופה ברחבי העולם 'שורפות' במזומן למעלה מ -250,000 אירו בכל דקה. כדי למנוע הרס מקומות עבודה והזדמנויות כלכליות וחברתיות, נדרשת מסגרת של תמיכה פיננסית, תפעולית ורגולטורית מהממשלות עד שהתעשייה תוכל לשוב ולעמוד על רגליה, מציינים ביאט"א. הפתרון ביוון יהיה הקמת רשות רגולטורית עצמאית חדשה לתעופה אזרחית. ומה שטוב ליוון יכול להיות טוב גם למדינות אחרות באזור…

 

Exit mobile version