Site icon IAS

כלכלת ארה"ב תפסיד השנה 155 מיליארד דולר מהיעדרות תיירים

מנהטן שבניו יורק, . צילום Depositphotos

מחקרים עדכניים של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) מגלים כי מגפת הקורונה תביא להפסד של 155 מיליארד דולר לכלכלה האמריקנית עקב ירידה במספר התיירים ב-2020.

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית , המייצגת את המגזר הפרטי העולמי של נסיעות ותיירות, מציינת כי הירידה העצומה במספר המטיילים הבינלאומיים בארה"ב עקב מגיפת ה- COVID-19, עלולה להגיע לירידה של 79% במספר המבקרים הבינלאומיים. הפסד של 425 מיליון דולר ביום, או כמעט 3 מיליארד דולר בשבוע, לכלכלת המדינה. מועצת הנסיעות והתיירות העולמית וחבריה קראו לאחרונה לנשיא דונלד טראמפ ולמנהיגי מדינות ה- G7 האחרים, לנקוט גישה מתואמת להובלת תגובה להתאוששות מהמשבר.

ההשפעה הקשה על נסיעות ותיירות בארה"ב נחשפת וכ- 12.1 מיליון משרות בארה"ב הנתמכות על ידי נסיעות ותיירות נמצאות בסיכון .על פי דו"ח ההשפעה הכלכלית של WTTC לשנת 2020, במהלך 2019, נסיעות ותיירות היו אחראיות על 16.8 מיליון משרות בארה"ב, או 10.7% מכוח העבודה הכולל במדינה. הם גם הניבו 1.8 טריליון דולר, או 9% מהכנסות הכלכלה האמריקנית.

גלוריה גווארה (Gloria Guevara), נשיאה ומנכ"לית WTTC, אמרה: "ההפסד הכלכלי והסבל שנגרם למיליוני משקי בית ברחבי ארה"ב, התלויים בנסיעות ותיירות בפרנסתם, ניכר מהנתונים המזעזעים האחרונים שלנו. המחסור במבקרים בינלאומיים בארה"ב עקב המגיפה עלול למחוק יותר מ -155 מיליארד דולר בלבד מכלכלת ארה"ב – הפסד של 425 מיליון דולר ביום – שממנו עשוי לקחת שנים להתאושש. זה יכול גם לאיים על מעמדה של ניו יורק כאחד המוקדים הראשונים בעולם לנסיעות עסקים ופנאי."

"תיאום בינלאומי להתנעת נסיעות טרנס-אטלנטיות מחדש יספקו דחיפה למגזר הנסיעות והתיירות. זה יועיל לחברות תעופה ובתי מלון, סוכני נסיעות ומפעילי תיירות להחיות את מיליוני המשרות בשרשרת האספקה ​​שתלויות בנסיעות בינלאומיות. עלינו להחליף בדחיפות אמצעי סגר גורפים בתוכניות בדיקה ועקבות מהירות, מקיפות וחסכוניות בנקודות היציאה מהמדינות. השקעה זו תהיה פחותה משמעותית מההשפעה של הסגרים שיש להם השלכות חברתיות-כלכליות הרסניות, סיכמה גלוריה גווארה".

תיירת סינית צעירה מצטלמת על רקע בניין האמפייר סטייט בניו יורק. צילום Depositphotos

ניתוח של הוצאות נסיעה בינלאומיות בארה"ב במהלך שנת 2019 מגלה שהם הגיעו ל -195.1 מיליארד דולר, המהווה 16% מסך ההוצאות התיירותיות במדינה. הוצאות הנסיעות המקומיות בשנה שעברה היו אחראיות ל-84% מההוצאות הנותרות.

נתון נוסף חושף עד כמה ההוצאה של מטיילים בינלאומיים במהלך שנת 2019 הייתה חשובה למשק. מדי חודש הוא היווה כ- 16.3 מיליארד דולר, או 3.7 מיליארד דולר בשבוע – ו -54.5 מיליון דולר ביום.

בין השנים 2016 ו- 2018, שווקי המקורות הנכנסים הגדולים לארה"ב היו מטיילים מקנדה וממקסיקו, המהווים 26% ו -24% מכלל הנכנסים הבינלאומיים בהתאמה, כאשר בריטניה מגיעה למקום השלישי עם 6%, ויפן במקום הרביעי עם 5%.

הנתונים לשנת 2018, שהם העדכניים ביותר הקיימים, מראים כיצד העיר ניו יורק תלויה במיוחד בהוצאות אורחים בינלאומיים בהשוואה לארצות הברית כולה. זה היווה 45% מכלל הוצאות התיירות בעיר, ותיירים מקומיים היוו את 55% הנותרים. בריטניה הייתה שוק המקור החשוב ביותר עבור העיר עם כמעט אחד מכל עשרה תיירים בינלאומיים (9%), סין במקום השני עם 8%, קנדה וברזיל במקום השלישי המשותף עם 7% מהתיירים. לאובדן הוצאות האורחים הבינלאומיים עשויה להיות השפעה עמוקה לטווח ארוך על העיר ניו יורק .

Exit mobile version