Site icon IAS

"כך אנחנו שומרים על הטבע": מציינים את חודש שמירת הטבע 2023

שמורת טבע גמלא. צילום טל טורוז, רט"ג

אנשי רשות הטבע והגנים פועלים במהלך כל השנה לשמור על הטבע, בעשייה משמעותית יום יומית וחשובה. בחודש מרץ תוכלו להיחשף למאמצים רבים אלו, מתוך מטרה להעלאת המודעות של הציבור לנושא ולרתימתו לשמירה על הטבע. בשונה משנים עברו, בהם חגגנו יחד עם הציבור את שבוע שמירת הטבע במהלך שבוע אחד, השנה נחשפות פעולות הרשות במהלך חודש שלם, בו מוזמן הציבור לעשרות פעילויות.

במסגרת זו יחשפו פעילויות רט"ג לשמירה על ערכי טבע מוגנים, כמו חיות הבר אשר חובה להגן עליהם, ועל אזורי המחייה שלהם ועל פרחי הבר ומינים של צמחים בסכנת הכחדה, כי אין כמו היכרות באמצעות החוויות בטבע עצמו, ובשלל הפעילויות הרבות שיחכו לכם בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע, מצפון ועד דרום.

להלן הפעילויות: בגולן בשמורת הטבע גמלא, לגלות על השבת צבאים לטבע, אישוש אוכלוסיית הנשרים ותחזוק השטחים הפתוחים עבור חיות הבר. בגן לאומי כוכב הירדן ליהנות מפעילות שתילה וזריעה של צמחים בסכנת הכחדה. בשבת השנייה של חודש מרץ שמורת הטבע הבניאס ציינה 13 שנים לשביל התלוי. בגן לאומי מגדל צדק תוכלו לצאת לסיורי פריחה ולהיחשף להיסטוריה של המצודה הצלבנית ולנוף הצופה לגוש דן. בגן לאומי ירקון סיור בין מקווי המים ובין נופיו הקדומים.

גן לאומי מגדל צדק. צילום יניב כהן, רט"ג

בשמורת טבע עיינות צוקים, תוכלו לפגוש את פקחי רשות הטבע והגנים ולשמוע מהם כיצד הם שומרים על מינים רבים של חיות בר וצמחי בר הנמצאים בסכנת הכחדה. כמו כן, תוכלו לבקר בגן לאומי נבי סמואל ולצאת לטיול בהר השמחה ובגן המקלט לצמחים מוגנים בסכנת הכחדה, במעיין ולאורך כל המתחם הצלבני. בשמורת טבע יטבתה תיחשפו אל "אחורי הקלעים" של החי בר: חדרי הטיפולים בחיות פצועות, גרעיני הרבייה ואל פרויקט השבת הראמים לטבע. בשמורת טבע יער אום צפא (נווה צוף) תוכלו לסייר עם אקולוג רשות הטבע והגנים ביער וללמוד על החורש הטבע שנותר בארץ ישראל.

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "הטבע הישראלי הוא ביתם של מיני בעלי חיים רבים. השמירה על חיות הבר היא אחת מהפעולות המרכזיות ביותר של רשות הטבע והגנים. גם בימים אלו ישנן סכנות רבות שאורבות לבעלי החיים בטבע, ביניהם, צייד לא חוקי, אובדן וקיטוע בתי גידול, הרעלות וזיהומים, התפשטות מינים פולשים ועוד. כמו כן, באחריות כולנו לשמור גם על צמחי הבר המוגנים הגדלים בישראל.

"אני מברכת וגאה בעובדי ומתנדבי רשות הטבע והגנים, אשר עושים לילות כימים בשמירה על הטבע הישראלי, חיים ונושמים את הטבע ועושים למענו ולמען חיות הבר. אני מאמינה כי בעזרת הציבור נצליח להרחיב את ההגנה על חיות הבר מפני סכנת הכחדה ולהגן על אזורי המחייה שלהם. עלינו לדאוג כי המגוון הביולוגי בארצנו ישמר מוגן ובטוח גם עבור הדורות הבאים".

פרטים נוספים בטלפון 3639* ובאתר רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il

Exit mobile version