Site icon IAS

ישראל מדינה אורחת ביריד האמנות הבינלאומי ה"נובולה" שברומא

שגריר ישראל באיטליה מבקר בביתן הישראלי ביריד האמנות ברומא. צילום באדיבות שגרירות ישראל ברומא

ישראל הוזמנה להיות המדינה האורחת ביריד האומנות הבינלאומי ה"נובולה" ברומא (18-21 בנובמבר). היריד שהתפרש על פני כ-7000 מ״ר, ארח 159 גלריות איטלקיות ובינלאומיות המתמחות באמנות מודרנית ועכשווית. ביריד הוצעו למכירה מיטב היצירות של מיטב האמנים והתקיימו הופעות, מיצבים ושאר חוויות אמנותיות.

הביתן הישראלי, אשר את הקמתו יזמה שגרירות ישראל ברומא ופתיחתו התקיימה במהלך הסופ"ש, נושא את השם "נופי ישראל". במסגרתו הציגו 17 אמניות ואמנים ישראלים עבודות ציור, פיסול, רקמה וצילום המציגים נופים במובנם הרחב, מנופים גיאוגרפים וגם נופים אנושיים וחברתיים. באופן החושף בפני הקהל הרחב את פניה המגוונים של ישראל. ביום א' 21.11 ארח הביתן הישראלי שיח גלריה עם מספר אמניות ישראליות, בהנחיית נספחת התרבות ד"ר מאיה קציר.

שגריר ישראל לאיטליה, ד"ר דרור אידר: "הבחירה בישראל, משמעותה הבעת אמון עמוקה בתרבות הישראלית ובאמנות העשירה והמגוונת המתקיימת בארץ הקודש. הביתן הישראלי הציג את עושרה התרבותי היוצא דופן של ישראל ואת החיבור המתקיים בה של עולמות שונים: שמים וארץ, עבר והווה, קודש וחול, אמירות חברתיות חזקות הנשענות על מורשת תרבותית עתיקה ומתחדשת".

הביתן הישראלי ביריד האמנות ברומא. צילום באדיבות שגרירות ישראל ברומא
Exit mobile version