Site icon IAS

ישראייר תעופה ותיירות מסכמת את התוצאות הכספיות לשנת 2022

מטוס ישראייר בנתב"ג. צילום עוזי בכר

ישראייר תעופה ותיירות בע"מ, החברת הבת בבעלותה המלאה (100%) של החברה הציבורית ישראייר גרופ בע"מ ואשר מהווה את פעילותה, מתכבדת לעדכן בזאת כי במהלך שנת 2022 זו הציגה התאוששות מוחלטת, ממשבר נגיף הקורונה, כאשר בהשוואה לשנת 2019 (טרום קורונה) זו הציגה גידול של כ-10% בתנועת הנוסעים בנתב"ג, כאשר כתוצאה מהאמור זו דורגה כחברה החמישית בנתב"ג בכל הנוגע לתנועת נוסעים בנתב"ג כאשר האמור בא לידי ביטוי בגידול בנתח השוק של ישראייר בנתב"ג, כך שנתח השוק היווה שיעור של כ-4.5%.

בנוסף לאמור לעיל, במהלך שנת 2022 ישראייר השלימה את מלוא ההישגים המפורטים להלן:

1.החברה רשמה הכנסות שיא בסך של כ-358 מיליון דולר, הגבוהות בכ-40 מיליון דולר מהכנסות החברה בשנת 2019.

2.הרווח הגולמי הסתכם בסך של 46 מיליון דולר וזאת על אף העובדה, כי מחירי הדלק למטוסים זינקו במהלך השנה בשיעור ניכר. בהשוואה לשנת 2019 התייקרו בכ-20 מיליון דולר.

3.תרומת ה-EBITDA, בנטרול IFRS הסתכמה לסך של כ-18 מיליון דולר, וזאת על אף העובדה כי החברה רשמה הפרשות לגידול בהוצאות שכר בהיקף של כ-4 מיליון דולר, שמקורן בהפסקת קיצוצי שכר, השבת חלק מקיצוצי השכר והתנאים הנלווים להם והפרשות לפיצויים בשל עדכוני השכר אשר נעשו במסגרת ההסכמים הקיבוציים.

4.החברה רשמה רווח שיא נקי בסך 15 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח נקי של כ-4 מיליון דולר בשנת 2019.

5.החברה האם, ישראייר גרופ, רשמה רווח נקי של כ-19 מיליון דולר.

6.בשנת 2022 התמודדה החברה עם קושי תפעולי חריג, שנגרם בשל מחסור חמור בעובדים בכל שרשרת הייצור של החברה, ספקיה השונים, ומרחב פעילותה. קושי זה אף הוחמר בשל היפוך המגמה הקיצוני בין הרבעון הראשון של שנת 2022, בו סבלה החברה ממשבר האומיקרון, לרבעונים השני והשלישי בשנת 2022, בהן נרשמו ביקושי שיא.

7.על אף האתגרים הנ"ל הצליחה החברה לרשום שיפור בכל המדדים המשמעותיים של החברה וכנגזר מכך להקטין את החוב הפיננסי נטו לכ-33 מיליון דולר בלבד (בנטרול רכיב ההטבה במסגרת סיוע מהאוצר).

8.במהלך שנת 2022 ביצעה החברה שורה ארוכה של פעולות משמעותיות, ששינו באופן מוחלט את פני החברה ובהן:

במסגרת ישיבת הדירקטוריון של חברת האם – ישראייר גרופ, אשר דנה ואישרה את הדו"חות הכספיים לשנת 2022, הציגה החברה את תקציב 2023, תקציב המתכנן להמשיך את תנופת הצמיחה והפיתוח של ישראייר ולממש הפוטנציאל לשיפור נוסף בכל הפרמטרים המרכזיים של החברה, גם בשנת 2023.

החברה מבקשת להודות לבעלי מניותיה על התמיכה בעת המשבר ובתרומתם ליציאה המהירה ממנו.

החברה מבקשת להודות לעובדיה, על עבודה במסירות אין קץ, תוך מחויבות בלתי מתפשרת להשגת מטרותיה העסקיות ולעמידה בתנאי תחרות מאתגרים.

Exit mobile version