Site icon IAS

ישראייר זכתה במכרז משרד הכלכלה להטסת מטענים למילאנו ושנזן

חיטוי מטוס ישראייר צילום:יח"צ

חברת ישראייר זכתה במכרז של משרד הכלכלה והתעשייה לבצע בעדיפות ראשונה טיסות מטען למילאנו ולשנזן שבסין, עם אפשרות לבצע טיסות נוספות ליעדים נוספים במשך חודש מאי. טיסות אלו יצטרפו לטיסות המטען שמבצעת ישראייר כבר היום לסין וללונדון במקביל לטיסות החילוץ ולטיסות לאילת.

ישראייר סיימה היום להוציא מושבים ממטוס ATR ולהסב אותו להטסת מטענים, עם קיבולת נמוכה לשימוש ביעדים קרובים.

להבטיח העברת מטענים ברציפות

משרד הכלכלה פרסם את המכרז האמור, על מנת להבטיח בתקופה זו את העברת המטענים באופן מלא ורציף, כפי שבא לידי ביטוי בפתיח המכרז שפורסם: "בימים אלה אנו עדים למגבלות הולכות ומתגברות על התעשייה ועל האזרחים בישראל לאור משבר הקורונה, איתו מתמודד העולם כולו. המדינה רואה חשיבות גדולה בהמשך קיום הסחר הבינלאומי, המבוסס על היכולת לשנע את הסחורות מחוצה לה ואליה. בשנת 2019 שונעו בייצוא דרך האוויר כ-144,900 טונה של סחורות, מתוכם 55% במטוסי נוסעים, והיתר במטוסי מטען. בנוסף יובאו כ-206,500 טון לישראל, מתוכם 53% במטוסי נוסעים, והיתר במטוסי מטען. יש לציין, כי ערך הסחורה שהועברה באוויר מהווה אחוז ניכר מערך הסחר".

"כתוצאה מהנחיות הממשלה, שהתקבלו בנושא כניסת זרים וחובת בידוד למגיעים מחו"ל, כמעט ובוטלו לחלוטין טיסות הנוסעים. על כן, עלול להיווצר חוסר בהיצע לשינוע מטענים אוויריים. ידוע כי  ברמה השנתית, היקף היבוא גבוה מהיקף היצוא. תופעה זו אינה אחידה לאורך השנה. מדינת ישראל מבקשת להבטיח את העברת המטענים באופן מלא ורציף בתקופה זו".

הסבת מטוס נוסעים למטענים. צילום: יח"צ

הטסת מטענים – תופעה עולמית

הטסת מטענים במקום נוסעים במשבר הקורונה היא לא רק תופעה ישראלית, אלא תופעה בכל תעשיית התעופה בעולם. מתברר, כי לאחר שתנועת הנוסעים הבינלאומית צנחה עד 90%, החלו חברות התעופה הנואשות להמיר את פעילותן להטסת מטענים.

מאחר ולא ניתן היום למלא מטוסים בנוסעים בגין דרישות הבטיחות הבריאותיות בהתמודדות בהתפשטות נגיף הקורונה, החלו חברות התעופה להשתמש בצי המטוסים שלהן כדי להטיס מטענים של תרופות, סמארטפונים ואפילו ירקות. יחד עם זאת תעריפי הטסת המטענים עלו לאחרונה ביותר מ-10%.

צריך לציין, כי המסחר הבינלאומי נמשך, במיוחד כאשר מפעלים נפתחים מחדש בסין והם חוזרים להזין את שרשרת האספקה שלהם למדינות בעולם, שנקטעה כבר בתחילת התפרצות הנגיף בסין. כמו כן קיימת דרישה גדולה מאוד בעולם להטיס מטענים רפואיים.

כל עוד ימשכו שיבושי טיסות הנוסעים, פעולות הטסת המטענים צפויות לסייע לחברות התעופה לפצות חלק מההפסדים, בעיקר כשעדיין מחירי הנפט נמוכים.

 

Exit mobile version