Site icon IAS

יריד תיירות מדברית: להפוך את אזור הנגב בארץ ליעד תיירותי מבוקש

גדיד תמרים בערבה. צילום אלכס ליבק

יריד התיירות הראשון, המחבר את המועצות האזוריות השכנות, החולקות עם הערבה התיכונה את "המוצר הדרומי" לתיירות מדבר בנגב, יתקיים במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, 23-24 בפברואר 2022 בתחנת המחקר "יאיר" בחצבה. ביתן יריד התיירות מספר את סיפור התיירות המדברית ויציגו בו המועצות האזוריות: ערבה תיכונה, חבל איילות, תמנע, מועצה אזורית תמר, מצפה רמון, ירוחם ורמת נגב.

מטרת היריד הינה לחשוף לציבור הרחב את מגוון האטרקציות בתיירות המדברית וקידום פרויקטים משותפים בתחום התיירות. היריד יתקיים במתכונת תצוגה אינטראקטיבית של אתרי התיירות בדוכנים שימוקמו במתחם משותף. לצד הדוכנים מוצע מתחם לפגישות מקצועיות, בקרב המבקרים והמציגים, אורחים, מורי דרך, משווקים, סוכני נסיעות, נציגי ועדי עובדים ועוד.

במסגרת יריד התיירות יתקיים ביום חמישי 24.2.2022, בין השעות 12:00-10:00 כנס תיירות מקצועי, בו תציג אביטל קוצר, מנהלת מותגים במשרד התיירות, את חזון הנגב 2030 ואת תוכנית המוצר הדרומי, שתוכנן על ידי מומחים בענף. מיכל וימר לוריא, מומחית לתיירות בת-קיימא בעמותת "אקואושן", תרצה על תיירות אקולוגית ואיש הקולינריה דוד קישקה, ידבר על חוויית תרבות ותיירות קולינרית. יעל קולנדר תציג את אפיוניה של התיירות החברתית.

על פי נתוני משרד התיירות, ההכנסה השנתית מתיירות בישראל עומדת על 44 מיליארד שקלים, מתוכם 23 מיליארד מתיירות נכנסת. התוכנית האסטרטגית לגיבוש המותג, "המוצר הדרומי" לתיירות בנגב, אושרה בנובמבר 2021, ומטרתה להפוך את אזור הנגב בארץ ליעד תיירותי מבוקש לתיירות פנים ארצית, ובדגש על תיירות בינלאומית.

התיירות בעקבות משבר הקורונה מאופיינת ברצון התיירים לנפוש ולתייר באזורים פתוחים ובאזור הנגב קיימות אפשרויות רבות לכך. פיתוח מוצלח של התיירות בנגב יכול להוביל להגדלת מספר התושבים, להקמת עוד עסקים, לעלייה במספר מקומות עבודה וצמיחה כלכלית שתסייע להשאיר את האוכלוסייה באזור.

לילות לבנים בערבה התיכונה. צילום גיל פאר-ניצן

במועצה אזורית הערבה התיכונה, מציעים 350 חדרי אירוח, הכוללים כ- 1,300 מיטות, ביניהם: צימרים ומתחמי אירוח. בנוסף, בערבה התיכונה 12 חאנים בהם כ- 1,600 מיטות, כולל אזורים להצבת קרוואנים וכ- 15 מתחמי קמפינג. אחוזי התפוסה בערבה התיכונה עומדים בממוצע על כ- 95% בסופי שבוע וכ- 60% באמצע שבוע, כאשר שיא עונת התיירות הינה בין חודש ספטמבר לחודש מאי. בנוסף, בשנים האחרונות חלה עלייה של כ- 50% בתפוסה בערבה התיכונה בעונת הקיץ. עם פרוץ הקורונה והסגר הראשון הייתה צניחה של 30% בתפוסה בערבה התיכונה, לאחר מכן התפוסה עלתה בהדרגתיות, הודות לאופי האירוח בערבה התיכונה הכולל מרחבי בראשית פתוחים, אוויר נקי, ומגוון טיולים בטבע, כאשר כעת התפוסה עומדת על אחוזי הממוצע ואף יותר.

מירב עמית, מנהלת מחלקת תיירות אומרת: "מועצה אזורית הערבה התיכונה שוקדת כל העת על קידום ופיתוח התיירות המדברית, הכוללת גם תוכניות לקידום תיירות ספורט, תיירות חקלאית ותיירות קולינרית, שבמסגרתה יתקיימו בחודש מרץ 2022 אירועי 'מהחממה לצלחת' – חווית קטיף, בישול בחממות החקלאים ואירועים קולינריים, לצד מסלולי טיול יפים במדבר, משאבי טבע נדירים ונופי בראשית".

התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, תתקיים במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, בחצבה, 24-23 בפברואר 2022, תשתרע על פני 20 דונם של חממות וביתני תצוגה של חברות מהארץ ובעולם. בנוסף, יתקיים כנס ערבה לחקלאות, תיירות חינוך וחברה. עוד בתערוכה: שוק איכרים ואמנות, מתחמי מזון וביקור במרכז המבקרים מרכז וידור – "חלון לחקלאות", סיור בחממות תצוגה, הופעות אמנים ועוד.

הכניסה לתערוכה ללא תשלום!

לפרטים: לחצו כאן

Exit mobile version