Site icon IAS

ירושלים: כך נשקם את התיירות לאחר משבר הקורונה

מימין, משה ליאון - ראש עיריית ירושלים ומשמאל אסף זמיר - שר התיירות. צילום דוברות עיריית ירושלים

"התיירות היא אחד מהיסודות החזקים של הכלכלה הירושלמית", אמר משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, בוועדת התיירות ירושלים, שהתכנסה ביום שלישי 2.6, לדיון ראשון בנושא השלכות נגיף הקורונה על ענף התיירות בעיר ואסטרטגית היציאה המתוכננת. הוועדה התכנסה במעמד שר התיירות – ח"כ אסף זמיר, ראש העיר ירושלים – משה ליאון, מנכ"ל משרד התיירות – אמיר הלוי, פלר חסן-נחום – המשנה לראש העיר ויו"ר הוועדה לתיירות, אילנית מלכיאור – הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, יוסי פתאל – מנכ"ל לשכת תיירות נכנסת, ישי ברנע – יו"ר התאחדות המלונות בעיר ואנשי מפתח נוספים בענף התיירות המקומי והארצי. במהלך הוועדה הוצגה תמונת המצב הקיימת כיום בענף התיירות העירוני, כיצד היא משפיע על כלכלת עיר הבירה ואלו היערכות נדרשות על מנת לשקם את חזרתם של התיירים לעיר.

שר התיירות הנכנס אסף זמיר, אמר בזמן הוועדה: "ירושלים היא סמל עולמי ויעד מרכזי. בחלום שלי לקדם את התיירות בארץ, יעד שצריך למנף ולחשוף בפני כמה שיותר אנשים. כיעד תיירותי מרכזי, ירושלים מייצרת כלכלה, אפשרויות גדולות רבות ובעיני זה גם ציונות כי מי שמגיע לירושלים, רואה את המורכבות של החיים כאן ולצד המורכבות יש חיים מלאים.

"נכנסתי לתפקיד שר התיירות במציאות של משבר מאוד גדול מבחינה כלכלית, והשאלה היא איך נערכים בזמן המשבר ואיך נערכים לאחריו. בזמן המשבר ועד שתיירות החוץ תחזור, המשרד בראשותי יעסוק במיצוי הפוטנציאל הפנימי ועידוד תיירות הפנים בארץ. כמו כן, אני ממליץ בזמן הזה להיערך ליום שאחרי, אם מבחינת מלונות, תחבורה ותשתיות, במה שניתן ליישם ולבצע דווקא כשאין תיירים. כשיגיע הרגע המיוחל והשוק העולמי ייפתח ועם שיווק נכון, ירושלים תהיה מנוע צמיחה כלכלי פוטנציאלי אדיר לישראל. אני אוהב את ירושלים מאוד ואני חושב שהמשימה של חיזוק ירושלים מכל ההיבטים, היא משימה לאומית, וככל שאוכל ממקומי לסייע לה, אעשה זאת".

ירושלים, עיר קדושה לכל הדתות ומושכת תיירים מרחבי תבל. צילום שוש להב

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים היא עיר מוטת תיירות. ערב משבר הקורונה, העיר הייתה מלאה בתיירים וכולנו מרגישים בחסרונם. התיירות היא אחד מהיסודות החזקים של הכלכלה הירושלמית ואנו נחזיר את הענף למסלול הנכון. אני מברך את שר התיירות הנכנס, ומאחל לו הצלחה בתפקידו. אין לי ספק שאסף הוא אוהב ירושלים ויעזור לעיר ככל שיוכל". פלר חסן-נחום, משנה לראש העיר ויו"ר וועדת התיירות: "ירושלים צריכה להיות דוגמא לניהול תיירות פוסט קורונה. היה חשוב לי לכנס את ועדת התיירות הראשונה, על מנת להניע את כלכלת העיר קדימה ואיתה תעשיית התיירות. מדינת ישראל היא מדינת הסטארט אפ ניישן וירושלים יכולה להצעיד את כלל תעשיית התיירות קדימה. אני פונה לכל היזמים, המלונאים, המסעדנים וגופי התיירות, נשלב ידים ויחד נצעיד את העיר קדימה".

מטעם התיירות ברשות לפיתוח ירושלים נמסר: מאז שנת 2016 חל זינוק של כמעט 50% בתיירות בירושלים, כאשר 70% מהכנסות העירייה מפדיון המלונות הוא מתיירות נכנסת. על פי הנתונים שהוצגו בדיון בירושלים, יש כ-17 אלף חדרי מלון, אך רק 24% מהם יפתחו הקיץ. על פי הוועדה 80% מהתיירות הנכנסת לירושלים היא של תיירים מחו"ל ו-20% היא של תיירים ישראליים, זאת לעומת ממוצע ארצי של 53% תיירים מחו"ל המבקרים בישראל כולה. עוד עולה כי התיירים שמגיעים לירושלים, נמצאים בה בדרך כלל למשך שהות ארוכה יותר מיתר ערי ישראל – בממוצע תייר שוהה בעיר כ- 3.31 ימים, הממוצע הארצי הוא 2.37 ימים, פער של 39%.

הרשות לפיתוח ירושלים הציגה שורה של צעדים לאסטרטגית יציאה, הכוללים קמפיין פנים-ארצי ובינלאומי, דיגיטציה של כלל שירותי התיירות וחבילת תיירות משותפות לכלל העסקים בעיר. בנוסף, משרד התיירות, יחד עם העירייה והרשות לפיתוח ירושלים, יעבדו על קמפיין משותף, שבמרכזו יושם דגש על אמנת הבריאות ועל המרחבים הירוקים והפתוחים בירושלים. על פי משרד התיירות, הקמפיין יושק במדינות אסטרטגיות חדשות, כמו: יוון, קפריסין אוסטריה. הקמפיין הבינלאומי יצא לדרך כבר בחודש אוגוסט הקרוב, כדי שהתיירים יחלו להגיע בחודשים ספטמבר 2020 – ינואר 2021.

Exit mobile version