Site icon IAS

"ים כחול – תו סגול" וחופים עמוסים

חופי ים מפתים בתל אביב-יפו. צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א

העיר תל אביב-יפו ידועה בחופיה היפים ובטיילת המרהיבה שלה, המושכים תיירות פנים וחוץ. בצל הקורונה (איפה, איפה יש צל?), לאחר שעל-פי ההנחיות היה איסור להגיע לחופים, גם בעיר ללא הפסקה נפתחה היום (רשמית) עונת הרחצה 2020, אך נפתחו רק 10 תחנות הצלה מתוך 13, תוצאה של המשבר הכלכלי הנובע מפגעי הקורונה.

במהלך השבוע האחרון הכשירה עיריית תל אביב יפו את החופים המוכרזים שבשטחה, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות תחת הכותרת "ים כחול – תו סגול". כל מתקני החוף והשירותים חוטאו, ובכל החופים נתלה שילוט בולט ותבוצע הסברה לטובת הרוחצים. 10 חופי תל אביב-יפו המוכרזים שנפתחו: צוק צפון, תל ברוך, מציצים, החוף הנפרד, גורדון, בוגרשוב, ירושלים, אביב, צ'רלס קלור, גבעת עלייה.

ים כחול – תו סגול בחופי ת"א. צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מברך על כך שמשרד הבריאות נענה לקריאת רשויות החוף במדינת ישראל, לפתוח באופן פורמלי ומיידי את חופי הרחצה, בהתאם לכללים ולהנחיות. לדבריו, אחרי שבועות ארוכים של הסגר, ובייחוד על רקע גל החום הפוקד את ארצנו, עם ישראל בהחלט זקוק לקצת אוויר. חופי הים מציעים בילוי בריא ובטוח לכלל הציבור, באוויר הפתוח, ולא פחות חשוב מכך לעת הזו, במחיר שווה לכל כיס.

חופי תל אביב-יפו משתרעים מגבול הרצליה בצפון עד גבול בת-ים בדרום, ומשרתים את תושבי העיר ואת הבאים בשעריה. עפ"י הערכה, מספר הנופשים בחופי תל אביב-יפו הינו כ-150,000 נופשים בממוצע בשבתות ובחגים וכ- 25,000 נופשים בימי חול. סה"כ בעונת הרחצה נופשים כ-9 מיליון מתרחצים בממוצע. כאמור, עונת הרחצה 2020 נפחה היום 20.5.2020 ותסתיים ב- 17.10.2020.

הציבור מתבקש לפעול לפי ההנחיות הבאות: 

כמו-כן פעלה העירייה באופן הבא כדי לייצר סביבת חוף בריאה ובטוחה:

Exit mobile version