Site icon IAS

יורוקונטרול: 10 חברות התעופה הפעילות באירופה

נתוני יורוקונטרול . freepik

אם לשפוט לפי עדכון נתוני התעבורה האווירית החדשה של יורוקונטרול (Eurocontrol), רינאייר, חברת הלואו-קוסט האירית הפעילה את מספר הטיסות הגדול ביותר, 2019 טיסות, בשבוע שבין ה -16 ביולי ל -22 ביולי 2021 ומובילה על מתחרותיה- איזיג'ט, וויזאייר, וולינג, ויורווינגס. למרות זאת, ריינאייר רשמה ירידה 22% בתנועת הנוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019.

טורקיש איירליינס, מדורגת שנייה עם 1,215 טיסות שבוצעו באותו השבוע, אך רשמה ירידה של כ- 17% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019.

מטוס טורקיש איירליינס בנתב"ג. צילום Yair Behar

המדורגת שלישית, אייר פראנס, אומנם ביצעה כ -1% יותר טיסות ביחס לשבועיים הראשונים של חודש יולי 2021, אך סך הכל רשמה ירידה של 34% בהשוואה לרמות טרום עידן הקורונה. מנתוני היורוקונטרול עולה כי אייר פראנס ביצעה 811 טיסות בשבוע השלישי של יולי 2021.

חברת הלואו-קוסט הבריטית איזי ג'ט מדורגת רביעית, לאחר שהפעילה 807 טיסות, שהיו כ-56% פחות טיסות לעומת שנת 2019. שאר חברות התעופה האירופיות, כמו לופטהנזה, אייר פראנס – KLM וויזאייר, הפעילו 734, 706 ו- 613 טיסות בהתאמה, הראו סימני התאוששות קטנים או לא.

פגסוס, וולינג, ו- SAS דורגו ברשימת 10 חברות התעופה האירופיות הפעילות ביותר, אך אף אחת מחברות התעופה לא הראתה עלייה גדולה במספר הטיסות. חברת הלואו-קוסט הטורקית פגסוס רשמה עלייה של 2% בביקוש לטיסות בהשוואה לתקופה שקדמה למגפת הקורונה והפעילה 518 טיסות בלבד.

חברת הלואו-קוסט הספרדית Vueling שבסיסה בברצלונה, הפעילה פחות טיסות, 417 טיסות בלבד וספגה ירידה של 35% בתעבורה האווירית בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. SAS הפעילה פחות מ -400 טיסות ורשמה ביקוש נמוך ב -52% בהשוואה לתקופת טרום-מגיפת הקורונה.

מטוס בואינג 787-9 של חברת לופטהנזה. צילום בואינג
Exit mobile version