יורוקונטרול (Eurocontrol), הארגון האירופאי לבטיחות אווירית שתפקידו ליצור מערכת אחידה של בקרה אווירית לאירופה וממנה, פרסם דו"ח על 'זמני החסימה' (Block-Time) הממוצעים בנמלי התעופה המובילים באירופה.
ניתן למדוד את זמן הטיסה במספר פרמטרים, לדוגמא מרגע ההמראה לנחיתה, אך המדד המקצועי מתייחס מרגע עזיבת המטוס את שער היציאה מנמל ההמראה ועד להגעתו לשער החנייה בנמל היעד. במקרה זה נמדדים בנפרד: זמן היציאה מהשער ועד ההמראה, זמן הטיסה מרגע ההמראה לנחיתה וזמן הנדרש מרגע הנחיתה ועד ההגעה לשער החנייה. הזמנים יושפעו מגורמים רבים, כולל פריסת נמל התעופה, מסלולים בשימוש, מידת העומס, מזג האוויר ועוד.
בפועל 85% מהזמן מתייחס לרגע ההמראה ועד לנחיתה, 10% מתייחס לשלב עזיבת השער ועד לרגע ההמראה ו-5% מרגע הנחיתה ועד ההגעה לשער החנייה. בארה"ב, 'זמני החסימה' הממוצעים ארוכים יותר בהשוואה לנמלי התעופה האירופאים.
זמני החסימה הממוצעים בחמשת נמלי התעופה המובילים באירופה משתנים במידה ניכרת הן מבחינת אורכם והן מבחינת היחס בין זמני יציאת המטוסים לזמני כניסת המטוסים. הם גם גבוהים יחסית, משקפים את הגודל הפיזי של נמלי התעופה וגם את מידת העומסים שלהם. בדרך כלל, זמני החסימה בנמלי התעופה באירופה עומדים על למעלה מ-20 דקות.
לונדון הית'רו – זמן ממוצע לעזיבת השער (18.6 דקות) זמן ממוצע להגעה לשער (10.5 דקות).
איסטנבול (iGA) – זמן ממוצע לעזיבת השער (16.4 דקות) זמן ממוצע להגעה לשער (13.8 דקות).
פריז שארל דה גול – זמן ממוצע לעזיבת השער (14.8 דקות) זמן ממוצע להגעה לשער (9.8 דקות).
פרנקפורט – זמן ממוצע לעזיבת השער (12 דקות) זמן ממוצע להגעה לשער (8.7 דקות).
אמסטרדם – זמן ממוצע לעזיבת השער (11.6 דקות) זמן ממוצע להגעה לשער (8.1 דקות).