Site icon IAS

יורוקונטרול: התאוששות התנועה האווירית לרמות של 2019 עד סוף 2023

מצב התעופה על פי תחזית יורוקונטרול. freepik

יורוקונטרול ,(Eurocontrol) הארגון האירופאי לבטיחות אווירית שתפקידו ליצור מערכת אחידה של בקרה אווירית לאירופה וממנה,  פרסם תחזית חדשה לתנועה אווירית באירופה לשנים 2021-2027 . עדכון והרחבה לתחזית שנעשתה במאי 2021.

יורוקונטרול מעלה שלושה תרחישים להתאוששות התנועה האווירית באירופה לרמות של 2019. במקרה האופטימי זה עשוי לקרות עד סוף 2023 ובמקרה הפחות מעודד עד שנת 2027.

"בשנה שעברה היו לנו רק חמישה מיליון טיסות, אבל הקיץ הזה היה מאוד מעודד, עם תנועה קרובה לתרחיש ה'גבוה' הקודם שלנו ולציפיות של חברות התעופה. כתוצאה מכך אנו מצפים לראות כ- 6.2 מיליון טיסות השנה – עדיין 44% פחות בהשוואה לשנת 2019. אנו אופטימיים לגבי התעבורה שתחזור לרמות 2019 מוקדם מהצפוי, כאשר התרחיש הבסיסי מצביע על 9.8 מיליון טיסות בשנת 2022, כ- 11% פחות לעומת 2019. אך עלינו להיות מודעים לכך שעדיין קיימים סיכוני ירידה משמעותיים שעלולים להשפיע על ההתאוששות", אמר אימון ברנן, דירקטור כללי ביורוקונטרול.

נוסעים בעידן הקורונה. צילום Depositphotos

שלושה תרחישים אפשריים:

התרחיש האופטימי – במקרה וקמפיין החיסונים יימשך באירופה ובעולם, ויהיה יעיל גם נגד וריאנטים. זאת, בשילוב תאום אזורי, הסרת מגבלות הנסיעה וגידול בתנועה האווירית עד אמצע 2022, כולל נסיעות עסקיות.

התרחיש הריאלי יותר – במקרה הזה התאוששות התנועה האווירית לרמות של 2019 תהיה עד סוף 2023. זה במקרה בו התנועה האווירית מחוץ ליבשת אירופה מתאוששת לאט יותר ועם נסיעות עסקיות שיחזרו לרמות של 2019 רק בשנת 2023.

התרחיש הפחות אופטימי – לוקח בחשבון סיכונים כמו שיעורי התחסנות נמוכים, הצורך בחיסון דחף (בוסטר) בשל הוריאנטים, סגרים חדשים והטלת מגבלות נסיעה ועלייה במחירי הדלק הסילוני מה שיביא לעלייה במחירי כרטיסי הטיסה. התנועה האווירית מתאוששת לרמות של 2019 רק בשנת 2027.

Exit mobile version