Site icon IAS

יונייטד וחברת Eve משקיעות 15 מיליון דולר נוספים במוניות המעופפות

מטוס eVTOL של Eve . הדמיה יונייטד איירליינס

יונייטד הודיעה על השקעה של 15 מיליון דולר ב-Eve Air Mobility והסכם הרכישה מותנה ברכישת 200 מטוסים חשמליים בני ארבעה מושבים בתוספת ל- 200 האופציות שנרכשו, בציפייה למשלוחים ראשונים כבר בשנת 2026. זה מסמן השקעה משמעותית נוספת של יונייטד במוניות מעופפות – או eVTOL (רכב המראה ונחיתה אנכי חשמלי) – שיש להם פוטנציאל לחולל מהפכה בחוויית הנוסעים בערים ברחבי העולם. על פי תנאי ההסכם, החברות מתכוונות לעבוד על פרויקטים עתידיים, לרבות מחקרים על פיתוח, שימוש ויישום של ה- eVTOL וניידות אווירית עירונית (UAM).

"יונייטד ביצעה השקעות מוקדמות במספר טכנולוגיות מתקדמות בכל הרמות של שרשרת האספקה, תוך שהיא מבטיחה את מעמדה כמובילה בקיימות וחדשנות תעופה", אמר מייקל לסקינן (Michael Leskinen), נשיא United Airlines Ventures. "יונייטד עושה שוב היסטוריה, בכך שהיא הופכת לחברת התעופה הגדולה הראשונה שמשקיעה בפומבי בשתי חברות eVTOL. ההסכם שלנו עם Eve מדגיש את האמון שלנו בשוק הניידות האווירית העירונית ומשמש עוד מדד חשוב לקראת היעד שלנו של אפס פליטת פחמן נטו עד 2050 . אנו מאמינים שחבילת טכנולוגיות האנרגיה הנקייה שלנו תחולל מהפכה בנסיעות האוויריות כפי שאנו מכירים אותן ותשמש כזרז לתעשיית התעופה להתקדם לעבר עתיד בר קיימא".

"ההשקעה של יונייטד ב- Eve מחזקת את האמון במוצרים ובשירותים שלנו ומחזקת את מעמדנו בשוק בצפון אמריקה", אמר אנדרה סטיין (Andre Stein), מנכ"ל משותף ל- Eve. "אני בטוח שהפתרונות האגנוסטיים של UAM , יחד עם הידע הגלובלי שפיתחנו במורשת Eve ואמברייר, הם המתאימים ביותר ליוזמה זו, ומעניקים ללקוחות יונייטד דרך מהירה, חסכונית ובת קיימא להגיע למרכז שלה. שדות תעופה ונסיעה בסביבות עירוניות צפופות. זו הזדמנות שאין שני לה לעבוד עם יונייטד כדי לקדם את מערכת האקולוגית של UAM בארה"ב, ואנחנו מצפים לזה".

יונייטד הייתה חברת התעופה הגדולה הראשונה בארה"ב שיצרה קרן סיכון תאגידית, United Airlines Ventures (UAV), שנועדה לתמוך במחויבות הירוקה של החברה ב-100% להגיע לאפס פליטות נטו עד 2050. באמצעות UAV, יונייטד הובילה את התעשייה בהשקעות ב-eVTOL ומטוסים חשמליים, מנועי תאי דלק מימן ודלק תעופה בר קיימא. בחודש שעבר, יונייטד העבירה פיקדון של 10 מיליון דולר לחברת eVTOL מקליפורניה עבור 100 מטוסים.

מטוס יונייטד איירליינס. צילום יח"צ

ההשקעה של יונייטד ב- Eve נבעה בחלקה מאמון בהזדמנויות הצמיחה הפוטנציאליות בשוק UAM והקשר הייחודי של Eve עם Embraer, יצרנית מטוסים מהימנה עם רקורד מוכח של בנייה ואישור מטוסים לאורך 53 שנות ההיסטוריה של החברה. מערכת היחסים ביניהם כוללת גישה למרכזי השירות של Embraer, למחסני החלפים ולטכנאי שירות בשטח, וסוללת את הדרך לפעולה אמינה. עם כניסתה לשירות, יונייטד תוכל לקבל את כל צי ה-eVTOL שלה תוך השירות האגנוסטי ופעולות התמיכה של איב. יתרה מכך, יונייטד מצטרפת לקונסורציום בראשות Eve, אשר ידמה את פעילות UAM בשיקגו החל מה-12 בספטמבר.

במקום להסתמך על מנועי בעירה מסורתיים, מטוסי eVTOL מתוכננים להשתמש במנועים חשמליים, לספק טיסות ללא פחמן ולשמש כ"מוניות אוויריות" בשווקים עירוניים. העיצוב של Eve משתמש בכנפיים קבועות, מנועים ודחפנים קונבנציונליים, המעניקים עיצוב המתאים ביותר לטיסה לצד בטיחות, יעילות ואמינות. עם טווח של 60 מייל (100 ק"מ), לרכב יש פוטנציאל לא רק להציע נסיעה בת קיימא אלא גם להפחית את רמות הרעש ב-90% בהשוואה למטוסים קונבנציונליים קיימים.

Exit mobile version