יונייטד איירליינס הודיעה בסוף השבוע על הצעד השאפתני ביותר שלה בהובלת המאבק נגד שינויי האקלים על פיו היא מתחייבת להיות 100% ירוקה באמצעות הפחתת פליטת גזי החממה שלה ב 100% עד שנת 2050.
כזכור, בשנת 2018 יונייטד הפכה לחברת התעופה האמריקנית הראשונה שהתחייבה להפחית את פליטת החממה שלה ב -50% עד שנת 2050, וכעת היא מתחייבת להשקעה של מיליוני דולרים בטכנולוגיית לכידת פחמן אטמוספרית מהפכנית המכונה לכידת אוויר ישירה – ולא צעדים עקיפים כמו קיזוז פחמן, ובנוסף להמשיך ולהשקיע בפיתוח ושימוש בדלק תעופתי בר קיימא (SAF)
במקום לנקוט בגישה קונבנציונאלית להפחתת פחמן על ידי הסתמכות אך ורק על רכישת קיזוזי פחמן, יונייטד מתכוונת לבצע השקעה של מיליוני דולרים לריסון עליית הטמפרטורות העולמיות על ידי סילוק פיזי של דו תחמוצת הפחמן (CO2) מהאוויר באמצעות טכנולוגיית לכידת אוויר .זוהי טכנולוגיה המסוגלת ללכוד מיליונים ואולי מיליארדי טונות של CO2 בשנה. ה- CO2 שנלכד יאוחסן לצמיתות ובבטחה עמוק מתחת לאדמה בתהליך שאושר על ידי צדדים שלישיים עצמאיים. החברה גם תסייע בבניית מפעל לתהליך (מפעל אחד יכול לתפוס באופן קבוע מיליון טון CO2 בכל שנה, המקבילה לעבודה של 40 מיליון עצים, אך מכסה שטח קרקע קטן פי 3,000).
יונייטד השקיעה יותר מ -30 מיליון דולר ביצרנית דלק בר קיימא שבסיסה בקליפורניה, שהיא ההשקעה הגדולה ביותר של כל חברת תעופה בעולם במפיק דלק בר קיימא מאז 2016. יונייטד השתמשה בדלק זה בכדי להטיס 26 מיליון נוסעים 44 ב- 215,000 טיסות .
סקוט קירבי, מנכ"ל יונייטד מסר: "אני מכיר באחריותנו לתרום למאבק בשינויי האקלים. הטכנולוגיות החדשות יפחיתו משמעותית את הפליטות שלנו, ובכך גם יפחיתו במידה ניכרת את מהירות שינויי האקלים – מכיוון שקניית קיזוז פחמן בלבד איננה מספיקה. אנחנו עושים זאת גם כדי שכל חברת תעופה תוכל בסופו של דבר להצטרף אלינו ולעשות את אותו הדבר. "
מחויבותה של יונייטד באה לידי ביטוי גם ביוזמות קטנות ובהן ביטול מקלות ערבוב פלסטיק שאינם ניתנים למחזור והחלפתם במוצר ידידותי יותר לסביבה העשוי 100% במבוק והיא ממשיכה להחליף את הציוד הקרקעי בחלופות נקיות יותר, המופעלות באמצעות חשמל, כאשר כמעט 45% מהצי הומר עד כה.