Site icon IAS

יוון רשמה התאוששות מרשימה במספר התיירים שביקרו במדינה

בשבעת החודשים הראשונים של השנה ביקרו ביוון למעלה מ-8.6 מיליון תיירים . צילום עוזי בכר

הבנק המרכזי של יוון הודיע ביום שישי כי למעלה מ-8.6 מיליון תיירים ביקרו ביוון השנה, בחודשים ינואר – אוגוסט 2021, זינוק של 79% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות למדינה הסתכמו ב- 6.6 מיליארד אירו, גידול של 135% לעומת 2020.

בחודשים יולי, אוגוסט 2021, ביקרו ביוון למעלה מ-2 מיליון תיירים, יותר מכל מדינה אחרת באירופה ומספר התיירים הגדול מאז 2019, שהייתה שנת שיא בתיירות ביוון.

למרות שלשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי (EUROSTAT) ציינה בדו"ח האחרון שלה שיוון חוותה השנה ירידה של 60% בשהות בחדרי מלון ומקומות לינה אחרים, עונת התיירות של 2021 הצילה הרבה מאוד עסקים באמצעות ניהול נבון. זה כולל תוכנית חיסונים מוצלחת, שהיתה מיועדת לתושבי האיים ולתעשיית התיירות בפרט. מסע החיסון הביא לכך שלמעלה מ -65.8% מהיוונים קיבלו לפחות את החיסון הראשון ו -63.4% מהאוכלוסייה את שני החיסונים.

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) ציינה מוקדם יותר הקיץ שיוון שימשה דוגמה למדינות אחרות בנוגע לפעולות שננקטו כדי להחיות את כלכלתה באמצעות תעשיית הנסיעות והתיירות. ההצלחה היחסית של העונה נובעת לא רק מתעשיית האירוח המבוססת במדינה, אלא גם מהסכמה של המדינה לקבלת מגוון חיסונים כתנאי לכניסת התיירים, כולל החיסון הרוסי (ספוטניק) והסיני (סינובקס).

Exit mobile version