Site icon IAS

יוון פותחת מחדש חופים מאורגנים, מוזיאונים ותיאטראות

יוון פותחת גבולותיה לקראת עונת התיירות ב-15 במאי. צילום עוזי בכר

"יוון נערכת לפתיחת עונת התיירות ב-15 במאי. אתמול (שבת) נפתחו החופים המאורגנים ובשבוע הבא המוזיאונים", נמסר מגורמי בריאות במדינה. יחד עם זאת, הכל תחת התו הסגול עם ריחוק חברתי, עטיית מסיכות, הברים בחופים לא יורשו לנגן מוסיקה- הגבלות שהוטלו גם על מסעדות ובתי קפה שנפתחו מחדש ב-03 במאי וברים שיחזרו לפעילות בהמשך החודש.

גורמי בריאות ביוון מסבירים שהאיסור על הפעלת מוסיקה באה מתוך נקיטת אמצעי בטיחות במטרה למנוע התקהלות, שירה קבוצתית וריקודים שגורמים להפצת נגיף הקורונה.

בנוסף, הודיעה יוון על פתיחתם מחדש של מוזיאונים, בתי קולנוע באוויר הפתוח ותיאטראות ב-14 במאי. סגן שר ההגנה האזרחית, ניקוס הרדליאס, אמר כי המוזיאונים יהיו הראשונים שיפתחו את שעריהם ב -14 במאי – יחד עם הפתיחה הרשמית לעונת התיירות – ואחריהם קונסרבטוריונים ב -17 במאי, בתי קולנוע באוויר הפתוח ב -21 במאי ואירועים ב- 28 במאי. אנשים יצטרכו לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי, בעוד שמקומות סגורים יאפשרו מספר מופחת של מבקרים.

יוון החלה בתחילת חודש אפריל להסיר מגבלות שהוטלו בחודש נובמבר על ידי פתיחה מחדש של מרבית החנויות הקמעונאיות למעט קניונים. לאחר מכן נפתחו בתי ספר תיכוניים מחדש כעבור שבוע, מסעדות ובתי קפה עם ישיבה בחוץ, ב -3 במאי. ההגבלות קובעות שכל שולחן יכול להכיל עד שישה אנשים לכל היותר, ועל הלקוחות לשבת ולא לעמוד.

בזמן ההמתנה לישיבה, על הלקוחות לעטות מסכות. מומלץ בחום לעטות את המסכות  בזמן שלא אוכלים או שותים, אבל זה לא חובה. בנוסף, כל הצוותים יצטרכו לעבור בדיקות לנגיף קורונה פעמיים בשבוע והם יחויבו לעטות מסכות בזמן העבודה.

ב -15 במאי תתאפשר שוב נסיעה חופשית בין אזורים שונים במדינה, במקביל להשקת עונת התיירות. בחודש שעבר הוסרו מגבלות הבידוד למטיילים מחוסנים או המציגים בדיקת PCR שלילית מהאיחוד האירופי ומספר מצומצם של מדינות, כולל ישראל, בריטניה וארצות הברית.

יוון פותחת את המסעדות ובתי הקפה לקראת עונת התיירות. צילום עוזי בכר
Exit mobile version