Site icon IAS

יוגבר הצורך בהיוועצות עם מומחי משרדי הנסיעות

כנס בחירות . צילום freepik

כאשר גבולות מדיניים נסגרים ונפתחים לסירוגין, וכאשר סגרים עלולים להתממש כמעט בכל רגע בכל מקום בעולם, עתיד מגמות הנסיעות בשנת 2021 ואילך ישאר מעונן וסגרירי. השנה תהיה אחת השנים המשמעותיות ביותר לתיירות, כאשר איש אינו יודע בדיוק מה יקרה. דבר אחד ברור כבר עכשיו – בהתחשבות בבריאותינו לא נוכל השנה לנסוע בחופשיות כמו פעם. הנסיעות ב-2021 ייראו אחרת משהיו לפני פרוץ מגיפת הקורונה. כל זאת אמור להיות מעתה נר לרגלי משרדי הנסיעות ויועצי התיירות.

גמישות בהתאם להתרחשויות

בעתיד מעורפל ומשתנה במהירות חייבת היערכות משרדי נסיעות להיות גמישה בהתאם להתרחשויות כדי לקבל יכולות לארגן את הנסיעות של אלה שירצו בכל זאת לטוס ולטייל. תקנות ומגבלות ממשלתיות וההשפעות ארוכות הטווח של המגפה העולמית משמעותן שינויים באופן הפעולה של משרדי הנסיעות, בהתאם לתנאים המשתנים תדיר. אבל יתכן ואולי נוצרת הזדמנות  להסתגל ולחדש, בסבירות שנוסעים יהיו מוכנים לשלם יותר, כדי להפחית את החשיפה לנגיף הקורונה.

בעידן שלפני הקורונה אהבו תיירים לבקר בערים צפופות ובאתרים גדושי אנשים. היה משהו מרגש לשוטט בשווקים שוקקים, ליהנות מארוחת ערב בביסטרו מלא תושבים מקומיים ולבקר במוקדי תיירות ידועים. ההתרחשויות האלה מייצרים היום פחד וחרדה עבור רבים. העולם של משבר הקורונה שונה. הנוסעים יבקשו מעתה לטוס ולטייל בחברות תעופה ויעדים המקלים על שמירת הריחוק החברתי. לאור זאת, משרדי הנסיעות יצטרכו להיות יצירתיים בתכנון מסלולים המונעים צורות תחבורה ציבורית ואזורי תיירות צפופים.

יצירתיות זו עשויה להיות במסלולי טיול המתמקדים במיקומים מרוחקים יותר, או אפילו בהגברת ההיצע של נישות כמו טיולי צפרות וסיורי רכיבה על אופניים, שבהם נוטים פחות לבוא במגע עם אחרים. ברור שנסיעות ותיירות צריכות להיות ברות קיימא עבור כדור הארץ, הקהילה ותעשיית התיירות.

חייבים להיות מעודכנים

חלפו הימים שבהם אנשים יכלו לטוס ולנסוע  בלי להיות מעודכנים עד לפרט האחרון. היום קיים צורך קריטי להישאר מעודכן ולהתעדכן בהנחיות המעודכנות של הבדיקות הרפואיות, הטיסות והנסיעות. משרדי הנסיעות יהיו חייבים לספק למטיילים מסלולים מפורטים מקוונים, או באמצעים אחרים, כדי  שהמטיילים המודאגים ישארו מעודכנים. כולנו רואים עד כמה מהר מצבים יכולים להשתנות כשמדובר בנגיף הקורונה. מסיבה זו המטיילים ירצו להיות בטוחים שמפעיל הטיולים שלהם הוא מומחה שיהיה זמין לתת ייעוץ אמין ומהיר, עוד בזמן שהם נמצאים בארץ.

נסיעה בקבוצה הייתה לפני פרוץ המשבר דרך מושכת עבור אנשים לפגוש אחרים, ליהנות מחוויה ייחודית, וגם לחסוך כסף. בשנת 2021 אפשרות זו עשויה להיות כמעט בלתי ניתנת להשגה, כי נסיעה עם זרים מרחיבה את בועת ההדבקות בנגיף וגם מגבירה את התלות באחרים בעת הצורך המחייב לבצע התנהגויות בריאותיות בטוחות.

תיירת ברחובות אירופה בעידן הקורונה. צילום freepik

נסיעות FIT

משרדי הנסיעות ויועצי התיירות המתמחים ביצירת סיורים קבוצתיים יצטרכו לחשוב כיצד להניע את עסקיהם לפעול בצורה בטוחה ומוצלחת בעולם הקורונה. אפשרות אחת יכולה לבטל נסיעות קבוצתיות מאורגנות ולעבור לנסיעות עצמאיות (FIT – Frequent Independent Traveler). אפשרות אחרת היא לבצע טיולים קבוצתיים מאורגנים, אך ורק לאותן קבוצות שמשתתפיהן מכירים וסומכים זה על זה ושהן יוצאות לטיולים באופן קבוע.

יעדים אלטרנטיביים

בעתיד, אנו עשויים לראות את הפופולריות של היעד מוכתבת על ידי מידת השליטה של ​​אותה מדינה או האזור המתוייר בנגיף הקורונה. מצב שעלול גם, למרבה הצער, להוביל לכך שהנקודות התיירותיות החמות שהיו פופולריות לפני המגיפה, ייעלמו בגלל המשבר והיעדר תנועה תיירותית אליהן. למשרדי הנסיעות חשוב שיהיה להם יעדים אלטרנטיביים אם בגין הקורונה תחסם הגישה ליעדים שהוזמנו. לא רק יעדים פופולריים ישתנו, אלא גם האופן שבו אנשים ייסעו אל היעדים ובתוכם. ייתכן שהבחירה בחברת התעופה לא תהיה מונעת רק בגין המחירים, אלא בקבלת החלטות שיושפעו מסטנדרטים היגייניים, כמו למשל אם בטיסה חובה לעטות מסיכות ונשמרים המרווחים בין הנוסעים.

בגלל חוסר הוודאות בנוגע לבטיחות הנסיעה והמידע הסותר שנמצא ברשתות החברתיות, בעידן הקורונה תוגבר נחיצותם של משרדי הנסיעות. נוסעים ימשיכו להסתכל לעבר יועצי התיירות כמומחים בכל הנוגע לתכנון נסיעותיהם. במיוחד בעתיד הקרוב, הנסיעות יהיו מורכבות יותר, והנוסעים עשויים להתקשר עם סוכנים ומפעילי תיירות כדי להיעזר בהם לנהל את הסדרי התעופה המורכבים ואת תקנות הבריאות שהם יהיו מחוייבים להקפיד ולציית להן.

לאור כל זאת מחוייבים משרדי הנסיעות להיערך ולהיות מוכנים כדי למשוך לקוחות בעת שהנסיעות התחדשו בקצב מוגבר. אמנם עדיין לא ברור מתי העולם יוכל לנסוע בחופשיות פעם נוספת, אך יהיו אנשים רבים ברחבי העולם שכבר מעוניינים לתכנן טיול, גם כדי להתאחד עם המשפחה והחברים בהקדם האפשרי. אנשים אלה עשויים להעסיק מומחה נסיעות שידע לתאם ולנהל את התהליך עבורם, בשל הסיבוכים הכרוכים בנסיעות בינלאומיות היום. מגמה מתפתחת זו, ככל הנראה, תדרוש פעילויות פחות מפורטות בארץ, והתמקדות רבה יותר במתן תוכניות תחבורה ואירוח שנחקרו בקפידה אל היעד ובחזרה ממנו לארץ.

Exit mobile version