Site icon IAS

יואל רזבוזוב, שר התיירות: "חזרת התיירים או פיצוי לעובדים"

יואל רזבוזוב - שר התיירות. צילום בנוביץ' תקשורת, משה חרמון

יואל רזבוזוב, שר התיירות, בפוסט בעמוד הפייסבוק: “לרגל יום התיירות הבינ”ל שחל היום ושהתאחד השנה עם שמחת תורה, חשוב לי לכתוב לכם כמה מילים:כולי תקווה שעבורכם, המקיימים את מצוות “אירוח האושפיזין” לא רק בסוכות, יסמל יום המיוחד זה, לא רק את תחילתו המחודשת של קריאת הספר התורה, אלא גם את תחילתה המחודשת של התיירות לישראל.

מאז שנכנסתי לתפקיד מדהים לגלות כל פעם מחדש עד כמה שאתם רואים במקצוע שבחרתם, שליחות. שליחות להציג לעולם את הטוב והיפה שיש לנו במדינת ישראל. אבל הקורונה כאן, והכי היה להגיד לכם “זה מה יש”, רק שלא ככה חינכו אותי. אני לא אחד שמוותר.

לכן, במיוחד עבור מי שנמצא בתקופה קשה זו, של 20 חודשים ללא עבודה, אני עושה כל מה שביכולתי כדי להחזיר לכם את הפרנסה. וזו באמת גם ההזדמנות להגיד תודה לכל אנשי המקצוע במשרד התיירות שבימים לא ימים ובשעות לא שעות מקיימים איתי ולבקשתי שיחות טלפון וזום אל תוך הלילה, מוקדם בבוקר, בחגים ובשבתות. אני יודע שלא כל הפתרונות שאנחנו רוצים להביא לתעשיית התיירות אפשריים – אבל אסור לנו להפסיק לנסות.

כל חבריי לממשלה שומעים אותי ללא הרף דורש ליצור משוואה ברורה: חזרת התיירים או פיצוי לעובדים. הם מכירים ומגבים את ניסיונותיי לאפשר את כניסת התיירים לישראל. כרגע בקבוצות של תיירים מחוסנים בחיסונים מוכרים, ובהמשך גם של תיירים מחוסנים משאר העולם.

זה לא היה קל (אף אחד לא האמין שהפיילוט יחזור באמצע ספטמבר) ובעתיד יהיו עוד קשיים, אבל הדבר כבר קורה ויימשך. כמובן שאלו לא המספרים שהיינו רגילים להם לפני תקופת הקורונה, אבל אלפי התיירים שנכסו במסגרת הפיילוט של קבוצות התיירים, נכנסו לכאן ללא קורונה, לא הדביקו אף ישראלי ויצאו כפי שנכנסו – הם הסנונית הראשונה. יצירת שגרת חיים מסוימת לצד הקורונה.

מלבד זאת, ועד שתתאפשר כניסת תיירים שתספק פרנסה לכולכם, אני עומל ללא הרף כדי לשמר אתכם במקצוע, ובכדי לשמור את מדינת ישראל כיעד בעייני התיירים בעולם. הפעימה הנוספת של המענקים למלונות שהתבססו על התיירות הנכנסת צפויה להתקבל אצל הזכאיים ממש בקרוב ואחריה תגיע פעימה נוספת של פיצויים.

עבור מארגני התיירות, שהפיצוי להם תקוע בגלל בהליכים משפטיים, אני פועל כדי לאפשר את שימור העובדים שלהם ואת המשך הפעילות של המסגרות העסקיות שלהם. אני מאמין בכם שתמצאו מספיק קבוצות תיירים שיסיעו לכולנו להניע שוב את העסק.

בכדי למנוע מצב בו ישנו מורה דרך אחד ללא פרנסה, יצרתי ואני מוסיף ליצור שיתופי פעולה בממשלה ובמגזר הפרטי המניבים להם לתקופה הקשה הזו מקור פרנסה חלופי. נכון, זה לא המצב האידיאלי, אבל חשוב לי שתדעו שאני מחוייב למקצוע שלכם, וחשוב לי שכשהקורונה תסתיים, תהיו אתם אלו שמדריכים פה את התיירים ולא אף אחד אחר.

סלחו לי כל המגזרים הנוספים שלא אציין פה את פועלי ואת הפתרונות לסיפורים הקשים ששמעתי מפיכם במפגשי העבודה המשותפים לנו. אני על זה, וכמובן אני חושב על עוד דרכים בהן אפשר יהיה לשפר את מצבכם.

לסיכום, אני בטוח שעוד נגיע יחד לימים טובים יותר ולאירוח תיירים רבים יותר. חג שמח לכל עם ישראל, ולכם, כל עובדי תעשיית התיירות, יום תיירות בין לאומי שיביא בשורות טובות.

Exit mobile version