Site icon IAS

יאט"א: התעבורה האווירית העולמית נמצאת כעת ב-88% מרמות 2019

התעבורה האווירית ממשיכה להתאושש. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA)  הודיע כי התעבורה העולמית הגיעה ל-88 אחוזים מרמות מרץ 2019, כאשר התעבורה המקומית כעת קרובה לרמות שלפני המגפה (98.9 אחוז). למרות זאת, ההתאוששות בתעבורה הבינלאומית נמצאת בפיגור עקב ההקלה ההדרגתית של פתיחת הגבולות, אך הגיעה כעת ל-81.6 אחוזים מרמות מרץ 2019, בהובלת התחדשותם לאחרונה של פעילות חברות התעופה באזור אסיה-פסיפיק.

חברות התעופה באסיה-פסיפיק רשמו עלייה של 283.1% בתנועה האווירית בהשוואה למרץ 2022, כאשר חברות התעופה האפריקאיות רשמו עלייה של 71.7%, חברות התעופה האירופיות עלו ב-38.5%, חברות התעופה המזרח-תיכוניות עלו ב-43.1%, חברות התעופה האמריקניות עלו ב-51.6%. חברות התעופה באמריקה הלטינית עלו ב-36.5%.

בהתייחס לחדשות ווילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA אמר כי הרבעון הראשון "הסתיים בנימה חזקה לביקושי טיסות. השווקים המקומיים היו קרובים לרמות הטרום-מגיפה שלהם הטיסות הבינלאומיות יציגו שתי נקודות ציון מרכזיות: ראשית, הביקוש גדל ב-3.5 נקודות אחוז בהשוואה לצמיחה של החודש הקודם, והגיע ל-81.6% מהרמות שלפני ה-COVID. זה הוביל לגידול של כמעט פי שלושה בביקושים בחברות תעופה באזור אסיה-פסיפיק, כאשר הפתיחה המחודשת של סין תפסה מקום מרכזי. בנוסף, היעילות משתפרת כאשר מקדמי העומס הבינלאומיים הגיעו ל-81.3%. וחשוב מכך, מכירת כרטיסים לטיסות פנים וחוץ נותנות אינדיקציה לכך שהצמיחה החזקה תימשך לשיא עונת הנסיעות בקיץ של חצי הכדור הצפוני".

וילי וולש, מנכ"ל יאט"א. צילום IATA

וולש הוסיף ואמר: "כאשר ציפיות הנוסעים מתגבשות לקראת שיא עונת הנסיעות בקיץ של חצי הכדור הצפוני, חברות התעופה עושות כמיטב יכולתן כדי לענות על הרצון והצורך לטוס", אך הזהיר כי "מחסור בקיבולת גורם לכך שחלק מאותם נוסעים עלולים להתאכזב. חלק מהמחסור בקיבולת מיוחס למחסור בכוח אדם המשפיע על חלקים רבים בשרשרת הפעילות של התעופה, כמו גם לבעיות שרשרת האספקה המשפיעות על מגזר ייצור המטוסים שגורמות לעיכובים באספקת מטוסים. עם זאת, חלק ניכר מביטולי הטיסות האחרונות, בעיקר באירופה, נובע ממהלכים של בקרי תנועה ואחרים. פעולות חסרות אחריות אלו הביאו לאלפי ביטולים מיותרים בחודש מרץ. זה לא מתקבל על הדעת ".

IATA אמרה בעבר כי היא צופה שמספר הנוסעים בטיסות יעלה על הרמות שלפני מגפת הקורונה בשנת 2024.

Exit mobile version