ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) פרסם דו"ח סיכום לחודש דצמבר 2022 ולכל השנה החולפת, ממנו עולה כי התנועה הכוללת בשנת 2022 (נמדדת בהכנסות נוסע לק”מ -RPKs) עמדה על 64.4% בהשוואה לשנת 2021 והתעבורה לשנת 2022 כולה הגיעה ל- 68.5% מרמות טרום הקורונה (2019). התנועה הכוללת של דצמבר 2022 עלתה ב-39.7% בהשוואה לדצמבר 2021 והגיעה ל-76.9% מהרמות של דצמבר 2019.
התנועה הבינלאומית בשנת 2022 זינקה ב-152.7% לעומת 2021 והגיעה ל-62.2% מרמות 2019. התחבורה הבינלאומית בדצמבר 2022 זינקה אף היא ב-80.2% לעומת דצמבר 2021, והגיעה ל-75.1% מהרמות של בדצמבר 2019.
התנועה המקומית לשנת 2022 עלתה ב-10.9% בהשוואה לשנה הקודמת. התנועה המקומית ב-2022 עמדה על 79.6% מהרמות של שנת 2019 כולה. התנועה המקומית בדצמבר 2022 עלתה ב-2.6% לעומת התקופה הקודמת והסתכמה ב-79.9% מהתנועה בדצמבר 2019.
"התעשייה סיימה את 2022 בצורה הרבה יותר חזקה ממה שהיא נכנסה, מכיוון שרוב הממשלות הסירו את מגבלות הנסיעות במהלך השנה ואנשים ניצלו את החזרת החופש שלהם לטוס. המומנטום הזה צפוי להימשך השנה, למרות התגובות המוגזמות של כמה ממשלות לפתיחתה מחדש של סין", אמר וילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA.
שווקי נוסעים בינלאומיים
חברות התעופה באסיה-פסיפיק רשמו עלייה של 363.3% בתעבורה הבינלאומית לשנת 2022 בהשוואה לשנת 2021, תוך שמירה על השיעור החזק ביותר משנה לשנה בין האזורים. הקיבולת עלתה ב-129.9% ומקדם העומס טיפס ב-37.3 נקודות האחוז ל-74.0%. התנועה בדצמבר 2022 עלתה ב-302.7% בהשוואה לדצמבר 2021.
תעבורת חברות התעופה האירופיות לשנה כולה טיפסה ב-132.2% לעומת 2021. הקיבולת גדלה ב-84.0%, ומקדם העומס עלה ב-16.7 נקודות האחוז ל-80.6%. עבור דצמבר, הביקוש טיפס ב-46.5% בהשוואה לחודש המקביל ב-2021.
חברות התעופה במזרח התיכון רשמו עלייה של 157.4% בתנועה ב-2022 בהשוואה ל-2021. הקיבולת גדלה ב-73.8% ומקדם העומס טיפס ב-24.6 נקודות האחוז ל-75.8%. הביקוש בדצמבר טיפס ב-69.8% בהשוואה לחודש המקביל ב-2021.
חברות התעופה בצפון אמריקה דיווחו על עלייה שנתית של 130.2% בתנועה בשנת 2022 בהשוואה ל-2021. הקיבולת גדלה ב-71.3%, ומקדם העומס טיפס ב-20.7 נקודות האחוז ל-80.8%. התנועה בדצמבר 2022 עלתה ב-61.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
חברות התעופה באמריקה הלטינית רשמו עלייה של 119.2% בתנועה בשנת 2022 לעומת שנת 2021 כולה. הקיבולת השנתית טיפסה ב-93.3% ומקדם העומס עלה ב-9.7 נקודות האחוז ל-82.2%, הגבוה ביותר מבין האזורים. הביקוש בדצמבר טיפס ב-37.0% בהשוואה לדצמבר 2021.
התעבורה השנתית של חברות התעופה האפריקאיות עלתה ב-89.2% בשנת 2022 לעומת השנה הקודמת. הקיבולת של שנת 2022 עלתה ב-51.0% ומקדם העומס טיפס ב-14.5 נקודות האחוז ל-71.7%, הנמוך ביותר מבין האזורים. התעבורה בדצמבר 2022 עבור חברות תעופה אפריקאיות עלתה ב-118.8% לעומת התקופה הקודמת.
שווקי נוסעים מקומיים
התעבורה הפנימית של הודו בשנה כולה עלתה ב-48.8% לעומת 2021, והגיעה ל-85.7% מהרמה של 2019. ה-RPK המקומי של יפן עלו ב-75.9% ב-2022 וב-74.1% מהרמות של 2019.
"נקווה ש-2022 תרשם כשנה שבה ממשלות זנחו לנצח את ההגבלים שהחזיקו את אזרחיהן כבולים כל כך הרבה זמן. זה חיוני שממשלות ילמדו את הלקח שלהגבלות וסגירת גבולות יש השפעה חיובית מועטה במונחים של האטת התפשטות מחלות זיהומיות בעולם. עם זאת, יש להם השפעה שלילית עצומה על חייהם ופרנסתם של אנשים, כמו גם על הכלכלה העולמית התלויה בתנועה הבלתי מוגבלת של אנשים וסחורות", סיכם וילי וולש.