Site icon IAS

יאט"א: "דרושות רפורמות לטיפול במחסור בשרותי קרקע בנמלי התעופה"

המחסור בשירותי קרקע בנמלי תעופה. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט”א (IATA) קורא לרפורמות כדי לטפל בבעיית שירותי הקרקע בנמלי התעופה שנוצרה בעקבות המחסור בכוח אדם. אלפי עובדים עזבו את המשרות בנמלי התעופה במהלך מגפת הקורונה וכעת כשתנועת הנוסעים חזרה לממדים הקרובים למצב טרום קורונה אין מענה ראוי בשירותים הנדרשים עבור הנוסעים.

בטווח המיידי, הנושא הדחוף ביותר הוא לזרז קבלת אישורים ביטחוניים כאשר תעשיית התעופה מתכוננת לשיא עונת הקיץ ולטווח הארוך יותר יש לאמץ אסטרטגיית גיוס יעילה יותר.

"שיא עונת הנסיעות בקיץ מתקרבת במהירות, והנוסעים כבר חווים את ההשפעות במחסור בכוח אדם והעיכוב בקבלת אישורי ביטחון לצוות בנמלי התעופה. יש צורך במשאבים נוספים כדי להאיץ את זמני הטיפול עבור אישורי ביטחון תעסוקתי שיכולים להגיע עד 6 חודשים. המחסור שאנו חווים היום הוא סימפטום לאתגרים ארוכי הטווח להשגת עובדים חדשים ולייצוב הטיפול בשירותי קרקע", אמר ניק קארין (Nick Careen), סגן נשיא בכיר לתפעול, בטיחות ואבטחה ביאט"א.

בוועידת הטיפול בשירותי קרקע של הארגון הוצע גישה מקיפה לגיוס, הצטרפות ושימור העובדים:

גיוס עובדים חדשים ומיומנים לנמלי התעופה היא קריטית. זה נעשה מאתגר יותר בעקבות החוסרים שנוצרו במגיפה ולכן ארגון חברות התעופה הבינלאומי מציע לבצע קמפיין גיוס אגרסיבי עם הסבר לחשיבות שירותי הקרקע בנמלי התעופה ולתעשיית התעופה הגלובלית. חניכות בשיתוף עם בתי ספר למסחר להחייאת צינורות הגישה למועמדים. מיפוי מסלולי קריירה כדי להדגים סיכויים ארוכי טווח לאנשים שנכנסים לתעשייה.

המחסור בשירותי קרקע בנמלי תעופה. צילום freepik

הכשרה וסיווג אבטחה לצוות חדש יכול לקחת יותר משישה חודשים. שימוש יעיל ומהיר יותר יאפשר למגזר להסתגל במהירות לשינויים בביקוש, לרבות אלו העונתיים. מעבר להכשרה והערכות מקוונות יותר, מה שישפר את המהירות, הגמישות והיעילות של ההטמעה. הכרה הדדית של הרשויות בהכשרת אבטחה ורישומי רקע של עובדים יזרז את ההטמעה ותפחית תהליכים מיותרים.

סטנדרטיזציה גדולה יותר תשפר גם היא את הביצועים, תספק גמישות תעסוקתית ואפשרויות קריירה רחבות יותר ולכן ביאט"א ממליצים על יישום של IATA Ground Operations Manual (IGOM) לסטנדרטיזציה של פעילות שירותי קרקע. יחד עם יתרונות תפעוליים משמעותיים והטמעה יעילה יותר, הדבר יספק גמישות והזדמנויות נוספות לצוות במונחים של רילוקיישן, שיבוץ מחדש וגיוס. דרכוני הכשרה המזהים מיומנויות והכשרה הדדית בין עובדי שירותי קרקע, חברות תעופה ו/או נמלי תעופה. אימוץ טכנולוגיות חדשות ותהליכים אוטומטיים ליצירת הזדמנויות עבודה מגוונות ומסלולי קריירה כדי למשוך כישרון של דור חדש.

"גישה ענפית להנחת היסודות לגיוס עובדים יעיל יותר, השתלבות ושימור עובדים תביא יתרונות גדולים במונחים של יעילות לכל הנוגעים בדבר. אבן הפינה היא הסטנדרטיזציה שניתן להשיג עם אימוץ ה-IGOM. ליישום הגלובלי שלו תהיה השפעה עצומה וחיובית בכל ההיבטים של טיפול בשירותי קרקע, כולל ניהול גיוס עובדים. הפוטנציאל הוא להעביר את העבודה בתעשייה מעבודה לפיתוח קריירה", אמרה קארין.

Exit mobile version