Site icon IAS

טכנולוגיה רפואית ישראלית מבוססת בינה מלאכותית למלונות בתאילנד

ערכות של Tyto Care משלבות יכולת לבצע מגוון רחב של בדיקות מרחוק. צילום TytoCare

שיתוף פעולה חדש בין רשת בתי החולים הפרטית המובילה בתאילנד Samitivej Hospitals לבין בתי המלון המובילים במדינה יאפשר לאורחים הלנים במלונות לקבל יעוץ רפואי ולהידבק מבלי לצאת מחדרם וזאת באמצעות מכשירי טייטו ישראלים. המהלך נעשה במסגרת חיזוק מערך הבריאות בתאילנד עם פתיחת המדינה לכניסת תיירים. המכשירים יאפשרו לתיירים במלונות שחשים ברע להיבדק מרחוק על ידי רופא מבית החולים ולקבל אבחנה מדויקת ובמקרה הצורך גם מרשם לתרופות.

בתום הבדיקה הראשונית המכשיר נשאר בחדרו של החולה במלון והוא יכול להמשיך לבדוק את עצמו על פי הנחיות מדויקות ולהיות במעקב של הרופא עד להבראתו. הערכות של Tyto Care משלבות יכולת לבצע מגוון רחב של בדיקות מרחוק ביחד עם מערכת מבוססת בינה מלאכותית שמנחה את המטופל כיצד לבצע את הבדיקה בדרך נכונה ומאפשרת לרופא המרוחק להגיע לאבחנה מדויקת, במסגרת שיחת וידאו שמתבצעת עם המטופל על גבי הפלטפורמה של טייטו. בין הבדיקות שמבוצעות על ידי המכשיר האזנה לריאות וללב, מעקב אחר שיעור החמצן בדם, חום ודופק, בדיקות גרון, אוזניים, עור ועוד.

אייל באום, סמנכ"ל פיתוח עסקי בטייטו קר: "הבדיקות מרחוק יחסכו מתיירים, שחלקם לנים באיים מרוחקים, את אי הנעימות שכרוכה בנסיעה עד לבית החולים ואשר עלולה גם לסכן בריאותם של התיירים ושל הצוותים הרפואיים בתקופת הקורונה. אנחנו שמחים להיות חלק מהמאמץ הלאומי התאילנדי לחזור ולהיות מדינת תיירות מובילה."

מכשירי הטייטו נמצאים כיום בשימוש במרבית קופות החולים ובתי החולים בישראל, וכן בקרב למעלה מ-150 בתי חולים, מבטחים וארגוני בריאות בארה"ב, אירופה ומקומות נוספים בעולם והם משרתים מאות אלפי מטופלים. ישראלים שנוסעים לחו"ל מצטיידים לעיתים במכשירי טייטו פרטיים שלהם, וכך יכולים לקבל אבחון וטיפול מרופאי קופת החולים שלהם בעברית.

מגפת הקורונה האיצה את הביקוש העולמי לפתרון של טייטו קר בשל הגידול במספר החולים שנזקקים למעקב צמוד, הפחתת העומס על בתי החולים והמרפאות והצורך בצמצום חשיפות של הצוות הרפואי לחולים. לאחרונה הצטייד גם צה"ל במאות מכשירים שישמשו לטיפול ביתי בחולי קורונה במצב קל ובינוני.

טייטו קר הוקמה בשנת 2012 על ידי דדי גלעד ועופר צדיק וגייסה עד כה 155 מיליון דולר. החברה מעסיקה 200 עובדים במרכז הפיתוח בנתניה ובמשרדים בארה"ב ונמצאת בשלבי התרחבות וקליטת עובדים על רקע הצמיחה המהירה.

Exit mobile version