Site icon IAS

טורקיש קרגו מדורגת במקום הרביעי בעולם בהובלה אווירית

טורקיש קרגו מדורגת רביעית בעולם בהובלת מטען אווירי. צילום טורקיש

בעקבות ביצועי חודש יוני 2022 המרשימים בהובלת מטען, חברת טורקיש קרגו (Turkish Cargo) טיפסה למקום הרביעי מתוך עשרים חברות התעופה המובילות בהטסת מטענים בעולם, על פי נתוני חברת World Air Cargo Data (WACD). נתח השוק של טורקיש איירליינס גדל ב- 4.8% בעוד ששוק המטענים האוויריים בעולם הצטמצם ב-6.9%.

יו"ר הדירקטוריון והוועד הפועל של טורקיש איירליינס, פרופ' ד"ר אחמט בולט (Prof. Dr. Ahmet Bolat): "ההצלחה הזו שהושגה על ידי טורקיש קרגו ממחישה את המחויבות שלנו להפוך את טורקיה ללב תעשיית המטען האווירי העולמי. מיקומה הגיאופוליטי של טורקיה ויכולות התשתית יובילו גם את המדינה שלנו להפוך לשחקן חשוב עוד יותר בתעשיית המטען האווירי. לפיכך, נממש את המטרה שלנו להבטיח את מקומה של טורקיש קרגו כאחד מ-3 מותגי המטען האווירי המובילים בשנת 2025 בהתאם לתוכניות שלנו".

כשהיא עולה למקום הראשון בשוק המזרח אירופי ועוברת את המותגים המובילים באמריקה, אירופה והמזרח הרחוק, הצליחה טורקיש קרגו לשאת מטען אחד מתוך 5 בעולם. חברת התעופה טורקיש איירליינס מדורגת במקום השני בשוק של איחוד האמירויות הערביות, שם היא גדלה ב-18 אחוזים על בסיס טון מטען בהשוואה לשנה שעברה ומדורגת במקום השלישי בהודו.

מתקן המטען האווירי החדש של טורקיש קרגו – SMARTIST, הממוקם בנמל התעופה של איסטנבול. צילום יח"צ

טורקיש קרגו, נכנסה לתקופה של צמיחה מהירה לאחר 2010 עם האסטרטגיות שיושמו, והמשיכה את עלייתה עם בידול חיובי בתקופת המגיפה שבה תעשיית המטען האווירי העולמי חוותה משבר קשה. על פי נתוני IATA , בשנת 2010 טורקיש קרגו דורגה במקום ה-33 בעולם. לאחר מכן, לפי נתוני WorldACD, טורקיש קרגו דורגה במקום העשירי עם נתח שוק של 3.2 אחוזים ב-2017, ובמקום הרביעי עם נתח שוק של 4.8 ביוני 2022.

טורקיש טסה ליותר יעדים בינלאומיים מכל חברת תעופה אחרת בעולם במונחים של טיסות נוסעים ומטען, טורקיש קרגו הפעילה טיסות ל- 73 יעדים ישירים ב-2017, בעוד המספר הנוכחי הגיע ל-100, המראה עלייה של 36.98 אחוזים. המוביל הארצי של טורקיה מתכנן להתפתח עוד בתחום זה ולשרת 120 יעדי מטען ישיר עד 2025. כמות המטען שנשאה טורקיש קרגו גדלה יחד עם רשת הטיסות והצי שלה, ונפח המטען שלה בשנת 2021 גדל ב-59.43 אחוזים בהשוואה ל-2017 והגיע ל-1.8 מיליון טון. טורקיש קרגו שואפת להפוך לאחת מ-3 נושאות המטען האווירי המובילות במונחים של איכות שירות ולהגיע להכנסה של 3.5 מיליארד דולר.

Exit mobile version