Site icon IAS

"טוטנהאם הקבוצה האהודה ביותר על תיירי הספורט הישראלים"

ספי דונר, מנכ"ל חברת טיקטינגו וספורטס אוונטס 365

ספי דונר, מנכ"ל חברת טיקטינגו וספורטס אוונטס 365

בתחילת אוגוסט תיפתח עונת הכדורגל החדשה בליגות הבכירות באירופה וביניהם הפרמייר ליג, אשר בעיני רבים נחשבת לליגת הכדורגל הטובה בעולם, ומושכת אליה תיירי ספורט רבים, גם מישראל. הליגה נחשבת לאטרקטיבית מאוד בשל הדומיננטיות ההולכת ומתגברת של מועדוני הפאר מאנגליה בליגות האירופיות, שהגיעה לשיאה עם המפגש של ליברפול מול טוטנהאם בגמר ליגת האלופות.

ניתוח נתוני מכירות כרטיסים למשחקי הפרמייר ליג בעונת 2018/19 שערכה חברת טיקטינגו, חברת כרטיסי הספורט הגדולה בישראל, מגלה כי 7 קבוצות בריטיות אחראיות ל- 88% ממכירות הכרטיסים לתיירי הספורט הישראלים. 7 הקבוצות הפופולאריות על ידי התיירים הישראלים שרכשו בשנה האחרונה כרטיסים דרך טיקטינגו הן: טוטנהאם, ליברפול, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, מנצ'סטר סיטי ו-ווסטהאם.

אותן 7 קבוצות בריטיות זוכות לפופולריות גם על ידי התיירים הזרים שרכשו כרטיסים דרך טיקטינגו, אך הדירוג הפנימי הוא שונה כשארסנל מדורגת במקום הראשון, ואחריה  טוטנהאם, ליברפול, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד ו-ווסטהאם.

שוק מכירת הכרטיסים לתיירי ספורט המבקרים באנגליה משתנה בעקבות מעבר משוק של 4 קבוצות עיקריות לשוק של 7 קבוצות גדולות: לליברפול, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי – הצטרפו שלוש קבוצות שזוכות לפופולריות גדלה והולכת, טוטנהאם, מנצ'סטר סיטי, ווסטהאם. אם לפני 3-5 שנים – בין 80-85% מהמכירות היו לארבע קבוצות, השנה השוק התרחב.

טיקטינגו מכרה העונה (2018/19) למשחקי כדורגל באנגליה קצת יותר מ – 7000 כרטיסים. מדובר בגידול קל של 2% במכירות השנה ובהכפלה לעומת לפני 4 שנים. בטיקטינגו מעריכים שכ-25 אלף ישראלים ראו השנה באנגליה לפחות משחק אחד. מתוך ה- 7000 כרטיסים שנמכרו למשחקי כדורגל באנגליה, קרוב ל-5000 היו לפרמייר ליג, 1000 לליגת האלופות ו-1000 לשאר המסגרות. השנה נרשם גידול משמעותי מ – 12% ל – 18% של כמות האנשים שבחרו לשלב בנסיעה שלהם צפייה בשני משחקים או יותר. בטיקטינגו מציינים כי לא פעם קורה שלקוח מזמין, לפעמים גם מספר חודשים מראש, את המשחק המרכזי שבגינו הוא נוסע, אך כשמתפרסמים המועדים הסופיים של המחזור, הוא מזמין משחק נוסף, יום לפני או אחרי.

על פי נתונים שעולים מהניתוח של טיקטינגו, אוגוסט אינו החודש היחידי שמושך את תשומת לבו של התייר הישראלי. הישראלים רואים יותר משחקים בחגים השונים, בהם הם זוכים ל"חופשה מרוכזת". למשל ניתן לשים לב לגידול בתיירות הספורט בחודש ספטמבר (ראש השנה), דצמבר (חנוכה וחג המולד), אפריל (פסח) ובפברואר.

השנה החברה מצפה לגידול נוסף, הן בגלל ההצלחה הגדולה של הקבוצות האנגליות במפעלים האירופיים והן בגלל פתיחת קו התעופה של אל-על למנצ'סטר שיאפשר לחובבי כדורגל שמעדיפים חברות תעופה סדירות להגיע ישירות למנצ'סטר ולליברפול הסמוכה (40 דקות ברכבת).

ספי דונר, מייסד ומנכ"ל טיקטינגו, מציין כי הביקוש לכרטיסים לעונת 2019/20 שתפתח באוגוסט כבר מורגש: "חודש אוגוסט הוא חודש 'חם' מבחינת טיולי משפחות, ורבות מהן מחליטות לשלב את משחקי הליגה כחלק מהטיול המשפחתי".

Exit mobile version