Site icon IAS

חשיפת מחקר התיירות הנכנסת הגדול ביותר בישראל לשנת 2022

תצפית על ירושלים העתיקה. צילום freepik

מחקר שנערך על ידי חטיבת המחקר של מאסטרקארד בשימוש Tourism Insights Platform חושף  דו"ח כלכלי המבוסס על מערכות ניתוח הוצאות תיירות ומציגה לראשונה נתוני אמת של התיירות הנכנסת לישראל. הד"וח מפורסם לקראת השקת פלטפורמת priceless.com בישראל. פלטפורמה גלובלית אשר מציעה למחזיקי כרטיס מאסטרקארד חוויות ייחודיות ובלעדיות במלמעלה מ-35 מדינות בעולם ומעתה גם בישראל, ויהיו זמינות למחזיקי כרטיס מאסטרקארד בארץ ובעולם.

הדו"ח של חברת מאסטרקארד הוא הדרך המיטבית למדוד באופן מדויק ואמפירי את הוצאות התיירות הנכנסת בישראל. המחקר מבוסס על נתוני אמת של הוצאות בכרטיסי אשראי (אך איננו כולל כל מידע אישי והנתונים מוצגים בצורה אגרגטיבית ואנונימית). מהמחקר עולים ממצאים מסקרנים לגבי הרגלי הרכישות והתעופה של תיירים המגיעים לישראל. אלה מציגים את ההשפעה האמיתית של התיירות על העסקים והכלכלה הישראלית.

עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל מציין כי "מאסטרקארד רואה בישראל הן מוקד עולמי לחדשנות והן מוקד היסטורי ותרבותי ולכן גאה בצירופה של ישראל לפלטפורמת priceless.com, שתהווה מקפצה לתעשיית התיירות המקומית.חוויות כגון סיור בשוק התקווה, סיור גרפיטי בפלורנטין, סיור פרטי במוזיאון אורי גלר בהדרכתו האישית, סיור בעלי מלאכה בירושלים, שיעור יוגה וירטואלי בים המלח ועוד,יהוו רק חלק מהחוויות אשר יוצעו לתיירים המגיעים לבקר בישראל".

אולם נוסעים נכנסים בנתב"ג. צילום עוזי בכר

מאילו מדינות מגיעים רוב התיירים לישראל?

מנתוני דוח מאסטרקארד עולה כי רוב התיירים בשנת 2022 הגיעו ממדינות אירופה. למעשה, למעלה מ- 50% מכלל המבקרים בישראל בשנה זו הגיעו מרחבי היבשת. 9 המדינות המובילות בתיירות נכנסת לישראל הינם: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, הולנד, איטליה, שוויץ, קנדה וברזיל.

מה הוא החודש המתויר ביותר בישראל?

מנתוני הדו"ח עולה כי דווקא חודש נובמבר הוא החודש בו בוצעו מירב עסקאות האשראי במהלך שנת 2022. בחודש זה, בוצעו יותר מ- 10% מסה"כ ההוצאות השנתיות, לאחריו ממוקם חודש אוקטובר עם 9.7% (חג סוכות) ובמקום השלישי חודש יולי עם 9.6% מתוך הסך כולל של העסקאות.

לעומת זאת בחודש ינואר בוצעו רק 4.6% מהעסקאות השנתיות והוא ממוקם אחרון.

חודש אחוז ההוצאה
January 4.6%
February 5.4%
March 7.4%
April 8.9%
May 8.9%
June 9.0%
July 9.6%
August 9.3%
September 8.1%
October 9.7%
November 10.1%
December 9.1%

 

כמה ימים שוהה תייר חוץ בישראל?

נתוני דו"ח מאסטרקארד חושפים כי התיירים מארה"ב מגיעים לישראל לתקופת השהייה הארוכה ביותר – 8.4 ימים בממוצע. במקום השני התיירים מבריטניה השוהים 7.7 ימים בממוצע בהתאמה. הקנדים שוהים בממוצע למשך 6.8 ימים ואילו הגרמנים שוהים בממוצע- 5.9 ימים. משך זמן השהייה הממוצע בישראל בשנת 2022 הינו 7.3 ימים.

2022 מדינה
8.4 ארה"ב
7.7 הממלכה הבריטית
6.8 קנדה
5.9 גרמניה
5.4 שוויץ
5.4 צרפת
5 ברזיל
4.7 הולנד
תיירים מבקרים בישראל. צילום Depositphotos

מי הם התיירים המוציאים את הסכום הגדול ביותר?

על פי נתוני הדו"ח, התיירים האמריקאים מדורגים במקום הראשון ומוציאים בממוצע 1,042 דולר לביקור, במקום השני מדורגים השוויצרים  המוציאים בממוצע 1,039 דולר. את העשירייה הראשונה סוגרים התיירים מהודו אשר מוציאים בממוצע 536 דולרים לביקור. במקום טוב באמצע עומדים התיירים מאיחוד האמירויות עם הוצאה של 734 דולר.

2022 מדינה
$1,042 ארה"ב
$1,039 שוויץ
$788 הממלכה הבריטית
$734 איחוד האמירויות
$691 קנדה
$655 צרפת
$624 גרמניה
$537 מקסיקו
536 $ הודו
$806 ממוצע

 

מהו סכום העסקה הממוצעת המבוצעת על ידי תיירים הבאים לישראל?

מסקנה נוספת העולה מניתוח הוצאות התיירות היא שהתיירים השווייצרים מוציאים את הסכום הגבוה ביותר בממוצע לעסקה בודדת בכרטיס האשראי – 87 דולר בממוצע.  במקום השני מדורגים התיירים מאיחוד האמירויות –  86 דולר,  במקום השלישי מדורגים התיירים ההודים  –  70 דולר בממוצע. התיירים הבריטים והאמריקאים מוציאים סה"כ 46 דולר המהווים גם את הממוצע הכללי לרכישה בודדת של תייר בישראל.

ינואר 22 – דצמבר 22 מדינה
87 $ שוויץ
86 $ איחוד האמירויות
70 $ הודו
64 $ צרפת
53 $ הולנד
52 $ גרמניה
50 $ קנדה
48 $ ברזיל
46 $ ארה"ב

 

על מה וכמה מוציאים תיירים בישראל את כספם?

את קטגוריית הקולינריה מובילים התיירים האיטלקים, כאשר הם מוציאים 34% מההוצאה הכוללת שלהם על מיטב המסעדות ברחבי הארץ. במקום השני ממוקמים ההולנדים עם 31%. גם התיירים מאיחוד האמירויות מביעים עניין בתרבות האוכל המקומית ו – 24% מסכום ההוצאות שלהם במהלך החופשה מוקדש למסעדות.

התיירים ההולנדים, (הידועים בתרבות האופניים) מוציאים את הסכום הגבוה ביותר על הוצאות תחבורה ונסיעות עם 10% מההוצאה הכוללת בזמן הביקור בעוד המקסיקנים, מדורגים במקום הראשון בהוצאה ברשתות קמעונאיות עם 20% מסך ההוצאה הכוללת.

הוצאות תיירים  – אילו מהערים ממוקמת היכן בהוצאות התיירים – תל אביב VS ירושלים

שתי הערים הגדולות בישראל – תל אביב וירושלים, הן אלו שבאופן טבעי מושכות את רוב התיירים המגיעים לארץ.

39% מהתיירים אשר מגיעים לתל אביב מגיעים מארה"ב, 23% מבריטניה, 11% מגיעים מגרמניה.

לעומת זאת, כמעט שני שליש מהתיירים המגיעים לירושלים מגיעים מארה"ב, 20% מבריטניה, ו- 5% מגרמניה.

2022 מבקרים בתל אביב
39% ארה"ב
23% הממלכה הבריטית
11% גרמניה
4% הולנד
4% איטליה
4% צרפת
3% שוויץ
3% קנדה
2% ברזיל

 

2022 מבקרים בירושלים
58% ארה"ב
20% הממלכה הבריטית
5% גרמניה
3% צרפת
2% איטליה
2% קנדה
2% הולנד
2% שוויץ
1% ברזיל
נמל תל אביב. צילום עוזי בכר

באיזו עיר זמן הלינה ממושך יותר?

התיירים מארה"ב מבלים את מספר הלילות הרב ביותר בבתי מלון בירושלים עם ממוצע של 5.3 לילות ואילו התיירים מבריטניה, מובילים את אותה קטגוריה בתל אביב עם 4.3 לילות בבתי מלון. ארה"ב וקנדה  מדורגים  במקום השני עם ממוצע שהייה בבתי מלון של 3.7 לילות בתל אביב. במקום השני בירושלים מדורגים האנגלים עם 4.9 לילות בממוצע.

בסך הכל, בירת ישראל מובילה עם מספר לילות ממוצע גבוה יותר מתל אביב, 4.7 לילות בירושלים לעומת 3.7 בתל אביב.

בתל אביב מוציאים יותר

התיירים השוויצריים מדורגים במקום הראשון בהוצאות בתל אביב עם 533 דולר, בעוד ירושלים, התיירים האמריקאים מובילים את הטבלה עם 375 דולר בממוצע..בירושלים במקום השני נמצאים השוויצירים עם ממוצע של 302 דולר.  על פי הנתונים, ממוצע הוצאות של תיירים בשתי הערים עומד על 319 דולר בתל אביב לעומת 289 דולר בירושלים.

במה מתמקדות ההוצאות בערים הגדולות בישראל?

התיירים ההודים מדורגים ראשונים בירושלים ובתל אביב עם 58% ו- 49% מההוצאות שלהם על לינה בהתאמה. התיירים ההולנדים מוציאים 44% אחוז מסך ההוצאות במהלך הביקור על מסעדות בתל אביב, בעוד שבירושלים  מוציאים רק 35%  על מסעדות וחוויות אירוח. האיטלקים מוציאים 45% מההוצאות הכוללות שלהם במהלך חופשה בישראל על מסעדות בתל אביב ו- 40% בעיר הבירה.

התיירים האמירתיים הוציאו 40% מהתקציב על מלונות בירושלים, בעוד שבתל אביב הם הוציאו מעט פחות בדמות 37% אחוז.

על פי הנתונים העולים מהדו"ח של מאסטרקארד, עולה כי רוב מוחלט  מתיירי החוץ שוכרים רכב בתל אביב ומטיילים איתו ברחבי הארץ.  4.5% מהתיירים הקנדים ונתון דומה של תיירים מארה"ב יעדיפו להשכיר רכב בתל אביב בעוד בירושלים הם לא משכירים כלל.

ישראל לאחר הקורונה:

מנתונים נוספים אשר עולים מניתוח הרבעון הראשון של 2023, עולה כי מבחינה תיירותית ישראל נמצאת בתקופה של "פוסט קורונה"; ההוצאה על בילויים וחוויות טיפסה בחודש מרץ 2023 בשיעור של 65.1% בהשוואה לחודש מרץ 2022. בסיכומו של הרבעון הראשון של שנת 2023 טיפסו ההוצאות של תיירים על חוויות ובילויים ב-3.3%, ביחס לרבעון הראשון של השנה שעברה.

כשבוחנים את נתוני ההוצאות על קניות (שופינג) בישראל – בחודש מרץ 2023 עלו הוצאות התיירים ב-38% לעומת חודש מרץ 2022 כשברבעון הראשון של שנת 2023 נרשם בסגמנט הזה גידול של 8.1% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.

יחד עם זאת בהשוואה לכמות התיירים לפני פרוץ מגיפת הקורונה עולה כי עדיין יש פוטנציאל צמיחה לתיירות בישראל. כניסות מבקרים התאוששו ל-375,600 במרץ 2023, לעומת 456,423 במרץ 2019 דבר המעיד על כך שעדיין לא הגענו לשיא של 2019.

Exit mobile version