Site icon IAS

"חופשה בסגנון אוסטרי": הושק בת"א קמפיין התיירות 2023 של אוסטריה

מימין: מיכאל טאושמאן , אמרי קלמן, לילי פרוידמאייר ודב קלמן. צילום עוזי בכר

אמש התקיים בת"א אירוע מכובד ורב משתתפים, שאורגן ע"י לשכת התיירות האוסטרית, לכבוד השקת קמפיין התיירות של אוסטריה לשנת 2023, בסימן "חופשה בסגנון אוסטרי", ואכן, לאוסטרים יש סגנון מיוחד, שמתברר שהישראלים מאד אוהבים – הנתונים הסטטיסטיים מראים, שישראל נמצאת במקום השני ברשימת השווקים הלא-אירופאים של התיירות לאוסטריה. כבוד! בנוסף, הוכרז על הכוונה לייסד את "קהילת אוהבי אוסטריה". אז אין ספק שאנו אוהבים את התיירות בה.

האירוע התקיים בנוכחות משלחת מכובדת מאוסטריה, שמנתה כ- 40 אישה ואיש, ובהם: ד"ר מרטין קוכר – שר העבודה והכלכלה של אוסטריה, סוזאן קראוס-וינקלר – שרת התיירות של אוסטריה, מיכאל טאושמאן – מנהל מחלקת המזרח התיכון במשרד התיירות האוסטרי, לילי פרוידמאייר –מנהלת שיווק המזרח התיכון ודרום מזרח אסיה, וכמובן שגריר אוסטריה בישראל – ניקולאס לוטרוטי. כן השתתפו במיפגש בכירים ונציגים מעולם התיירות הישראלי. את לישכת התיירות האוסטרית בישראל מייצגת חב' טרהנובה הישראלית, ובערב החגיגי אתמול, לראשונה, עלו יחדיו לבמה שני בכירי טרהנובה: דב קלמן – המייסד ויו"ר החברה, ואימרי קלמן – המנכ"ל הטרי (והבן, ממשיך הדרך).

בין הדברים שנאמרו ע"י האורחים האוסטרים

היחסים בין ישראל ואוסטריה טובים ביותר, והתיירות היא עוד זרוע לחיזוק הקשרים בין המדינות, בין העסקים ובין האנשים, ורק לפני כשלשה שבועות נחתם הסכם שיתוף פעולה תיירותי בין השתיים. אוסטריה מבקשת לעודד את התיירות מישראל, והישראלים אוהבים את אוסטריה. לראייה: ישראל נמצאת במקום השני ברשימת השווקים הלא-אירופאים של התיירות לאוסטריה, בהחלט נתון מעורר התפעלות, בהתייחס לגודל אוכלוסיית ישראל.

האטרקציות התיירותיות באוסטריה מגוונות ביותר, ובהן שטחי טבע פתוחים, שבהם ניתן לטייל באוויר הצח והם מבוקשים במיוחד מאז תקופת הקורונה. הנופים האוסטרים עוצרי נשימה, כמו של הרי האלפים, האגמים הצלולים, היערות העבותים, והוסיפו לזה את אין-ספור האפשרויות לטיולים ולספורט. אוסטריה מפורסמת בעולם גם בתחום התרבות – בתי תיאטראות והיכלי קונצרטים, אופרות ופסטיבלי מוזיקה, מוזיאונים מובחרים ועוד ועוד.

ודרך אגב, שרת התיירות של אוסטריה סיפרה שזה ביקורה השלישי בישראל, ושאתמול ביקרה ב"יד ושם" בירושלים, חוויה שעוררה אצלה התרגשות עמוקה.  כך ראוי.

סוזאן קראוס-וינקלר – שרת התיירות של אוסטריה. צילום עוזי בכר
ניקולאס לוטרוטי, שגריר אוסטריה בישראל. צילום עוזי בכר
ד"ר מרטין קוכר – שר העבודה והכלכלה של אוסטריה. צילום עוזי בכר

נתונים תיירותיים                                                                                  

מספר התיירים הישראלים לאוסטריה הכפיל עצמו ב- 8 השנים האחרונות, ובשנת 2022 הגיעה כמות הלינות לכ- מיליון. אוסטריה מציעה טבע ונופים מרהיבים, כמו גם עולם תרבות מגוון ואיכותי, ואלה מושכים את התיירים הישראלים המגיעים ב- 33 טיסות שבועיות לוינה. אוסטריה היא גם מקום טוב לעשות בו עסקים – היקף הסחר עם ישראל הגיע בשנה האחרונה לכ- 800 מיליון יורו, והיצוא גדל מידי שנה בכ- 20% והם מקווים להרחיב עוד את שיתוף  הפעולה הכלכלי בין המדינות.

משרד התיירות האוסטרי הפיץ שאלונים לרבבות של תיירים שהגיעו לאוסטריה מרחבי תבל, ובהם גם כ- 400 ישראלים. מהמחקר מתברר ש: למחצית מתיירים ישראלים אלה אין זה הביקור הראשון באוסטריה, שכשליש מהם מגיעים במסגרת טיולי משפחות עם ילדים, שרובם שוהים במלונות 4 כוכבים  שאותם הם מזמינים מראש באמצעות האינטרנט, והם מוציאים סכום נכבד בעת שהותם באוסטריה. הסטטיסטיקה אף מראה שכמות הלינות של ישראלים באוסטריה בשנת 2022 היתה כ- 950,000 – יותר מכפול ממספר הלינות ב- 2014 שהיה כ- 430,000. זה מציב את ישראל בתחום התיירות לאוסטריה במקום ה- 13 בכלל, ובמקום השני בין המדינות שמחוץ לאירופה.

באירוע הושק גם, לראשונה, סרטון וידאו פירסומי יפייפה לקמפיין התיירות האוסטרי, וכל אחד מנושאי הדברים באירוע סיים במשפט: "אנו מזמינים אתכם לבקר ולראות את השפע שיש לנו להציע לתיירים". ברור שנבוא…

האירוע, שהתקיים באולם ריברסייד בת"א, כלל מינגלינג, ברכות, נאומים ומצגת, לצד כיבוד עשיר והופעה מוזיקלית ברוח אוסטרית.

בועז וקסמן, לילי פרוידמאייר ודב קלמן. צילום עוזי בכר
"חופשה בסגנון אוסטרי" ומזנון עשיר בסגנון ישראל. צילום עוזי בכר
הופעה מוזיקלית ברוח אוסטרית. צילום עוזי בכר
הופעה מוזיקלית ברוח אוסטרית. צילום עוזי בכר
Exit mobile version