Site icon IAS

חדשות תעופה מעבר לים

בואינג מסכמת את שנת 2021 צילום יח"צ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג תוכנית ליציאה ממשבר הקורונה (COVID19)  וחזרה לשגרה ב-3 פעימות במטרה להחיות מחדש את הכלכלה האמריקנית. חלק מהחברות הגדולות במדינה, ביניהן בואינג אימצה את הרעיון בשמחה ולחלקן כמו חברת התעופה יונייטד איירליינס האור בקצה המנהרה נראה עוד רחוק.

בואינג חוזרת לייצר מטוסים

יצרנית המטוסים האמריקנית, הודיעה אתמול (ה') כי תחדש את כל ייצור המטוסים המסחריים באופן מדורג כבר בשבוע הבא, במתחם החברה הממוקם באזור פוגט סאונד (בחוף הצפון המערבי של ארה"ב). מניית החברה עלתה ב-8% בעקבות ההודעה לאחר שרשמה ירידה של 57% מתחילת השנה.

סטן דיל (Stan Deal), נשיא ומנכ"ל מטוסי בואינג המסחריים אמר כי "הבריאות ובטיחות העובדים, משפחותיהם וקהילותיהם עומדים בראש סדר העדיפויות. ציוד המיגון האישי שלנו זמין ונפעיל את כל אמצעי הבטיחות כדי לחדש את העובדה."

כ-27,000 עובדים יחזרו לייצור מטוסי בואינג 747, 767, 777 ו-787 ויתמכו בתשתיות התעבורה האווירית הגלובלית הפועלות בשירותי מטען ומשימות הגנה וביטחון לאומיות. כמו כן, תחזור בואינג ליצר את מטוס ה- MAX 737 לאחר שהושעה בעקבות התרסקותם של שני מטוסים תוך 6 חודשים ב- 2019. מתחם החברה בדרום קרוליינה לא יחזור לפעול בשלב זה ולפני שבוע החזירה החברה לפעילות יצרנית ביטחונית כ-2500 עובדים באזור.

יונייטד איירליינס. צניחה במספר הנוסעים צילום יח"צ

יונייטד איירליינס:  צניחה במספר הטיסות והנוסעים

התפרצות נגיף הקורונה פגע קשות גם בפעילותה של חברת התעופה יונייטד איירליינס שהודיעה על ירידה בפעילות בשיעור של 60% בחודש אפריל הכולל צמצום בפעילות הטיסות הפנימיות (42%) ו-85% בטיסות הבינלאומיות. 45 טיסות בינלאומיות בלבד תפעיל יונייטד איירליינס בחודש אפריל מעבר לאוקיינוס האטלנטי, השקט ואמריקה הלטינית.

בחודש אפריל 2020 נרשמה ירידה של 97% במספר הנוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לפני פרוץ מגפת  הקורונה הפעילה החברה כ-4990 טיסות יומיות ל-362 נמלי תעופה ב-61 מדינות.  ב-2019 הטיסה יונייטד איירליינס 162 מיליון נוסעים.

Exit mobile version