Site icon IAS

"חברת אל על נמצאת במצב של סכנה ממשית להמשך קיומה"

מטוס דרימליינר של אל על (צילום: יחסי ציבור)

מטוס דרימליינר של אל על. צילום יח"צ

יו"ר ועד עובדי אל על שרון בן יצחק פנה אתמול בערב לרוה"מ בדרישה להחזיר את חברת אל על לעבודה באופן מיידי. במכתב, כותב יו"ר הועד כי עושה רושם שבעוד עובדי אל על, חרדים לגורלם וגורל משפחותיהם, יש מי שלוקח את הזמן ולא עושה מאומה בעוד חברת אל על נמצאת במצב של סכנה ממשית להמשך קיומה.

במקום סיוע מיידי שיאפשר החזרת החברה לפעילות, קיבלנו מגוון של מתווים, שהמשותף לכולם הירתמות משמעותית של העובדים למהלכי התייעלות. בהמשך לקריאה האמורה ובאחריות, ביצענו התאמות כואבות למצב, הכוללות פיטורי אלפי עובדים, קיצוצי שכר ותנאים. סה"כ מעל למיליארד שקל לשנה.

המכתב במלואו שנשלח לראש הממשלה:

 

מועצת העובדים – נציגות עובדי אל על

REPRESENTATIVE COMMITTEE OF EL-AL WORKERS ORGANIZATION

‏‏24 אוגוסט, 2020

לכבוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו

הנדון: מצבה העגום של חברת אל על

ראש הממשלה שלום רב,

ראשית אני מבקש להודות לך אדוני ראש הממשלה, על הזמן שהקדשת לנו עובדי אל על במסגרת טקס פתיחת השמיים שנערך בנתב"ג בשבוע שעבר. חשוב היה לנו מאוד שתכיר את המצב הקשה בו נתונים 6,500 עובדי אל על.

אדוני ראש הממשלה, עבר כמעט שבוע מאז הכרזתך על פתיחת השמיים וקריאתך לאנשיך לסיוע מיידי במתן הלוואה לחברת אל על ולצערי מאז לא קרה דבר.

6,500 עובדי אל על, עדיין יושבים ללא עבודה בבתיהם זה החודש השביעי. עובדים אשר פרנסו משפחות בכבוד, הפכו לשבר כלי, לנטל על מדינת ישראל.   אנשים אשר הגיעו כל בוקר עם חיוך לעבודה, קמים כל בוקר עם דמעות ומחשבות על עתידם הלוט בערפל.   עובדי אל על, איבדו את היכולת לפרנס את משפחתם בכבוד.   אדוני ראש הממשלה,  מאות משפחות הפכו במשבר הקורונה למשפחות נזקקות!

עם פתיחת השמיים, בעוד עובדי אל על יושבים בבתיהם, החלו לטוס לישראל וממנה עשרות חברות זרות. חברות אשר קיבלו תמיכה, אם בפיצויים ואם בסבסוד ממשלותיהן.  אותם ראשי ממשלה, ראו כערך עליון, את החזרת החברות הללו לטוס ואת השמירה עליהן כנכס אסטרטגי למדינותיהן.

ראשי הממשלות הבינו כי הקורונה בגדר "כח עליון" שכפה משבר כלכלי על החברות.

בזמן הזה ובמשך 7 חודשים, עובדים אשר משלמים מיסים, משרתים בצה"ל, אשר כל פעם שנקראו לדגל התייצבו מיד, אם בחילוץ נוסעים במדינות רחוקות או הבאת ציוד רפואי או העלאת עולים חדשים לישראל, מצאו עצמם נבגדים ע"י מקבלי ההחלטות.

עושה רושם שבעוד עובדי אל על, חרדים לגורלם וגורל משפחותיהם, יש מי שלוקח את הזמן ולא עושה מאומה בעוד חברת אל על נמצאת במצב של סכנה ממשית להמשך קיומה.

במקום סיוע מיידי שיאפשר החזרת החברה לפעילות, קיבלנו מגוון של מתווים, שהמשותף לכולם הירתמות משמעותית של העובדים למהלכי התייעלות. בהמשך לקריאה האמורה ובאחריות, ביצענו התאמות כואבות למצב, הכוללות פיטורי אלפי עובדים, קיצוצי שכר ותנאים. סה"כ מעל למיליארד שקל לשנה.

נכון שהעובדים בחל"ת קורונה, במימון המדינה, אך חשוב שתכיר, כי 80% מעובדי החברה משתכרים שכר מינימום ותשלומי החל"ת הינם 70% מהשכר שלהם במקום העבודה, ברור לנו שאת החשבון אתה יודע לעשות היטב.

אדוני ראש הממשלה, אנחנו עומדים לפני חגי תשרי, אנא אל תשאיר את עובדי אל על חסרי אונים, נואשים ונזקקים בימים אלו.

לעובדי אל על מוסר עבודה גבוה ואינם מבקשים להיות לנטל על החברה הישראלית. האם אלפי עובדי אל על צריכים לזעוק ולהפגין אל מול משרדי הממשלה בכדי שיתייחסו למצוקתם? אני קורא לך בקריאה נרגשת אנא החזר את אל על לפעילות עוד היום ואת העובדים למעגל העבודה על מנת שיוכלו להתפרנס מעמל כפיהם בכבוד.

בכבוד רב,

שרון בן יצחק, יו"ר וועד אל על

Exit mobile version