Site icon IAS

חברות תיירות שמחזורן גבוה מ-100 מיליון ש"ח ייהנו גם מסיוע

עדכון אחרון (12:13)

הישג ענק ללשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בוועדת הכספים הבוקר. שר האוצר החליט לתקן את הצעת החוק והכריז כי חברות התיירות הנכנסת שמחזורן מעל 100 מיליון ש"ח יקבלו את הסיוע כפי שמקבלות החברות שמחזורן עד 100 מיליון שח.

יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה שהשתתף בדיון אמר: "אני רוצה להודות לשר האוצר מר ישראל כ"ץ על ההחלטה האמיצה שלו לתקן את הצעת החוק כך שגם חברות התיירות הנכנסת שמחזורן גבוה מ-100 מיליון ₪ ייהנו מסיוע הקבוע בתוכנית לחברות עד 100 מיליון"

פתאל הוסיף: "מדובר בהישג ענק ללשכה בעקבות פעילות נמרצת עם צוותים מקצועיים פניות וישיבות עם חברי כנסת ועם משרדי האוצר ובתמיכת משרד התיירות על ידי השר והמנכ"ל שפעלו ביממה האחרונה הודיע שר האוצר ח"כ ישראל כץ שפניית חברות התיירות צודקת ולכן הם יתקנו את הצעת החוק כך שגם חברות תיירות שמחזורן גבוה מ-100 מיליון ש"ח ייהנו מסיוע הקבוע בתוכנית לחברות עד 100 מיליון"

הבוקר, לקראת הדיון בוועדת הכספים

"אי מענה לחברות התיירות הנכנסת שמחזורן מעל 100 מיליון ₪, הוא גזר דין מוות לחברות עצמן והתמוטטות מוחלטת של הענף שנבנה מאז קום המדינה", כך אומרים בלשכת מארגני תיירות נכנסת, שיוצאת בקריאה לקראת הדיון הבוקר (20.7) בוועדת הכספים בחוק התוכנית לסיוע כלכלי. בהחלטת ועדת הכספים בישיבתה האחרונה בשבוע שעבר, נקבע כי בלתי סביר שהתוכנית הכלכלית תכשל במתן מענה לחברות שמחזורם עולה על 100 מיליון ₪ ואשר שיעור הפגיעה הכלכלית בהם אנושה, לאור איסור פעילותם בהוראת הממשלה. חברי לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, הם הגורם המשווק בחו"ל ומביא את תנועת התיירים אל הערים והיישובים בפריפריה, ובלעדיהם לא תתכן חזרה לשגרה בערים התלויות בתיירות הנכנסת.

הלשכה של מארגני תיירות נכנסת לישראל מונה כ-140 חברות. הפעילות של חברות מארגני התיירות הנכנסת הגדולות, מהוות כשליש מסך הפעילות של התיירות המאורגנת לישראל, ולמרבה הצער הן נותרות מחוץ לגדר התוכנית הכלכלית, לאור העובדה שמחזורן עולה על 100 מיליון ₪. הפגיעה בחברות מארגני התיירות הנכנסת הגדולות היא הגבוהה במשק. מחזורם נפגע ב-90%, כי החל מחודש מרץ אין תיירות מאורגנת לישראל, וההכנסות הראשונות המצופות הם ברבעון השני של 2021, כך שמדובר בשנה שלמה של פגיעה אנושה.

סגירת השמים ואיסור כניסה ויציאת תיירים מהארץ, בהכרח משבית לחלוטין את פעילותם הכלכלית של חברות התיירות בכלל, ופעילות מארגני התיירות הנכנסת בפרט, אשר מהווה את המנוע הכלכלי לערים רבות הנמצאות על סדר יומה של ועדת הכספים. ערים כמו טבריה, נצרת, עכו, צפת ירושלים ועוד, עד שלא ישובו קבוצות התיירים לרחובות הערים האלו, ועוד ישובים רבים בפריפריה, לא תשוב לאיתנה כלכלתם של הערים ותושביהם התלויים בקבוצות התיירים מחו״ל.

אנו קוראים לחברי ועדת הכספים לתקן את הצעת החוק, באופן שיאפשר מתן הסיוע לחברות אלו, שמחזורן כאמור גבוה מ-100 מיליון ש"ח, באותם סכומים ותנאים המוגדרים עבור חברות שמחזורן עד 100 מיליון ₪.

נתונים על התרומה הכלכלית של התיירות הנכנסת לישראל

התיירות המאורגנת לישראל, שחברי הלשכה אחראים להבאתה, מייצרת הכנסות של מעל 8 מיליארד ₪ בשנה, שהם 40% מסך כל ההכנסות מתיירות נכנסת בשנה.

בשנת 2018 ביקרו בישראל 1,255,200 תיירים בטיולים מאורגנים במעל 30,000 קבוצות מאורגנות, למעלה מ-80 אחוז מתוכם הם תיירים נוצרים ובהם קרוב ל-38 אחוז אוונגליסטים.

התיירות המאורגנת לישראל אחראית ל-7.5 מיליון לינות בשנה שמכניסים כ-3.8 מיליארד ₪ בשנה ומהווים כ-65% מלינות התיירים בארץ, פרנסתם של כ-12,000 מתוך סה״כ 35,000 עובדי תעשיית בתי המלון, חדרנים, פקידי קבלה, מאבטחים ועוד תלויה בהגעת התיירות המאורגנת לישראל.

התיירות המאורגנת לישראל אחראית לכ-6.2 מיליון ארוחות (צהריים וערב) מחוץ לבתי המלון, בשווי של כחצי מיליארד ש"ח בשנה, כך שהיא מייצרת מקור פרנסה ל-20,000 עובדי תעשיית המזון, טבחים, מלצרים, מארחים וכד'.

חברי הלשכה לתיירות נכנסת לישראל, הינם ארגון המעסיקים החתום על ההסכם הקיבוצי של מורי הדרך בישראל ומייצרים כ-230,000 ימי הדרכה בשנה, אשר מהווה מקור פרנסה ישירה למעל 2500 מורי דרך מוסמכים מטעם וע״י המדינה.

התיירות המאורגנת לישראל מייצרת מעל 200,000 ימי נסיעה באוטובוסים לטיולים ברחבי הארץ, כך שהיא מייצרת פרנסה לכ-2600 נהגי אוטובוסים.

התיירות המאורגנת לישראל היא קריטית לפריפריה. היא מייצרת 90% מהכנסות מתיירים בעיר טבריה, 55% מהכנסות תיירים בנצרת והגולן,57% מהכנסות תיירים בעיר הבירה ירושלים ו-55% מהתיירים שמגיעים לים המלח והנגב.

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version