חברות התעופה רשמו שיא בשנת 2020 מהכנסות נלוות (הכנסות המגיעות ממוצרים ושירותים שאינן כרטיסי טיסה: ארוחות ושתייה בתשלום, בחירת מושבים, כבודה, קנסות וכו') המוערך ב-60 מיליארד דולר. כך עולה מדו"ח שפורסם לאחרונה בארה"ב.
4 חברות תעופה הרוויחו למעלה מ-50% מסך ההכנסות שלהן בשנת 2020, מהכנסות נלוות, מה שהפך את זה למקור הכנסה משמעותי. הדו"ח כולל נתונים של 75 חברות תעופה, מהן כ-69% חברות ביאט"א. וויזאייר מדורגת הראשונה עם 55.9% מסך ההכנסות שלה, ספיריט עם 55.8%, ויה אירבוס עם 52.6% ואליג'יאנט איירליינס עם 51.8%. לעומתן פרונטיר איירליינס הגיע ל-49.2% וריינאייר ל-36.7%.
היות וב-2020 טסו פחות נוסעים, תעריפי כרטיסי הטיסה הוזלו, מה שהפחית עוד יותר את ההכנסות אך מנגד נרשמה עלייה ברכישת מושבים מועדפים, בשל הצורך של הנוסעים לשמור על ריחוק חברתי והרצון לעלות ולרדת מהמטוס במהירות האפשרית.
מתברר שגם תוכניות הנוסע המתמיד תורמות רבות להכנסות חברות התעופה. חברת התעופה הבולטת בתחום היא קוואנטס האוסטרלית שהרוויחה כ-41$ לחבר, אמריקן איירליינס כ-25$ לחבר, יונייטד כ-25$ לחבר ודלתא כ-21$.
חברות התעופה האמריקניות מרוויחות גם מכרטיסי אשראי המונפקים לחברי הנוסע המתמיד שלהן. אלסקה איירליינס, אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס, יונייטד וסאת'ווסט רשמו רווח של 19.5 מיליארד דולר מתוכניות הנוסע המתמיד בשנת 2019, מתוכם למעלה מ-90% בזכות כרטיסי האשראי (כ-26$ לנוסע). הסכום ירד ב-43% בשנת 2020 והגיע ל-11.1 מיליארד דולר, אך רשם גידול לנוסע בשיעור של 46% (38$ לנוסע).
מתוך כלל חברות התעופה עולה כי חברות הלאו קוסט נהנות יותר מהכנסות המגיעות ממוצרים נלווים כמו בחירת מושבים, כבודה וכדומה, בשעה שחברות הלגאסי, מתמקדות יותר בתחום כרטיסי האשראי, מוצרי ביטוח ומכירת מוצרי דיוטי פרי.