Site icon IAS

חאן הגליל בקיבוץ בית העמק: אירוח נעים לאורחים, נוח לכיס ובנוף ירוק

חדר נעים בחאן הגליל בבית העמק. צילום איתי בודל

"אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", הוא הביטוי ההולם ביותר את חאן הגליל בקיבוץ בית העמק, בו התארחתי עם חברים. הרושם הראשוני הוא שבאמת חזרנו ל"ימי הקיבוץ" של פעם. במתחם מיבנה מלבני שבו חדרי אירוח בסיסיים, אוהלים ממוזגים למשפחות, אוהלים בדואים גדולים לקבוצות ואזור קמפינג. אבל עוד מבט ובעיקר התנסות – הבהירו לנו שהגענו לאירוח בו מצאנו את כל מה שאנו צריכים!

חאן הגליל ממוקם בבית העמק, קיבוץ בגליל המערבי, דרום מזרחית לנהרייה, צפון מזרחית לעכו בסמוך לעמקה. חאן הגליל מוקף טבע ומדשאות, מסלולי טיול ושפע של אטרקציות, מוזיאונים, אתרים ארכיאולוגיים ומקומות בילוי ונופש. החאן הוא מתחם נופש שמציע גם חדרי אירוח, גם אוהלים ממוזגים וגם מתחם קמפינג עצמאי. ניתן לשלב האירוח עם ארוחות שמזמינים בתאום מראש עם החאן ויש גם בריכה עונתית בקיבוץ. המיקום נהדר ליציאה לטיולים בגליל, במיוחד בעונה הפורחת הזו, והלינה קרוב לטבע, מוסיפה לאווירה המשחררת, מבלי לפגוע בנוחות האישית.

הכניסה למתחם חאן הגליל בבית העמק. צילום שוש להב

חדרים נעימים, מאובזרים ומוארים

כאמור, חאן הגליל מציע חווית אירוח כפרית ופסטורלית, בלב הטבע, למשפחות, קבוצות ופרטיים ומשלב לינת שטח באוהלי רועים, לינה בחדרים נעימים ופעילויות אתגריות. חאן הגליל הוקם בהשראת חאן אלעל בגולן, שפועל מזה 17 שנים על מצוק נחל אלעל. כאן חשים חווית אירוח שמתאימה את עצמה לכולם: לחובבי הטבע שאוהבים להתחבר לאדמה וגם לאלה שלא רוצים לוותר על נוחות של חדר. חאן הגליל, הוקם מתוך חלום, חזון ואידיאולוגיה, לאפשר לכל סוגי האוכלוסייה לבקר באזור גיאוגרפי שונה מזה שבחאן אל-על בגולן, אך לחוות את אותה חוויית לינת שטח קבוצתית ומשפחתית באזור שונה.

חאן הגליל מציע 30 חדרי אירוח, המתאימים למשפחות וזוגות, ו-6 דירוניות עם שני חדרי שינה, המתאימות לעד 6 נפשות. חדרי האירוח, מאובזרים, ובהם, מיטה זוגית עם אפשרות להפרדת מיטות, ספה נפתחת לילדים ו/או מיטת קומותיים, מזגן, טלוויזיה, כבלים, מקרר, קומקום חשמלי, מקלחות ושירותים. מהחדרים יציאה ישירה למעין מרפסת פתוחה צמודת קרקע, שבה כיסאות ושולחן אם רוצים לשבת מחוץ לחדר. כ"כ בין החדרים אזורים משותפים עם כורסאות ושולחן פינג-פונג. האירוח במתחם מומלץ למשפחות עם ילדים בני כל הגילים, לחבורת ידידים שרוצה לבלות יחד מחוץ לבית, לקבוצות וגם לזוגות רומנטיים.

ובלי ארוחת בוקר ישראלית עשירה, לא נפתח את היום. אז בחדר האוכל המרווח של החאן מוגשת לאורחים בחדרים, ארוחת הבוקר בבופה או לשולחן (תלוי בכמות המתארחים), ויש בה הכל מכל טוב המוצרים והמנות שאנו אוהבים: ירקות טריים וסלטים מגוונים, לחמניות חמות ומאפים פריכים, ביצים מסוגים שונים ושתיה מרעננת וחמה. עכשיו אפשר להתחיל את היום…

ארוחת בוקר עשירה וטעימה למתארחי החדרים בחאן הגליל. צילום גלעד הר שלג

אוהלים משפחתיים ממוזגים המתאימים לכל עונות השנה

מתחם האירוח "חאן הגליל", המיוחד והראשון מסוגו בגליל המערבי, בקיבוץ בית העמק, השיק את האוהלים המשפחתיים הממוזגים שמתאימים לרוב עונות השנה. 12 האוהלים המשפחתיים, מתאימים לעד שישה מבוגרים, והינם ממוזגים, אטומים לגשם (לא מתאימים לימים גשומים וסוערים), רוח, ושמש, כולל רצפה אטומה המחופה בדשא סינטטי, ומאפשרים פרטיות מלאה.

האוהלים מאובזרים במזגן, במזרנים נוחים, תאורה, ושקע חשמלי. ברחבת האוהלים, דשא רחב ידיים ופינות ישיבה מוצלות עם שולחנות קק"ל. ישנה אפשרות להדלקת מנגל ופוייקה. בסמוך להם, נמצא מתחם המקלחות והשירותים הציבוריים. בנוסף למטבח חיצוני הכולל: מקררים, כיריים גז, שוקת מים ומשטחי עבודה. מתחם חאן הגליל מתאים במיוחד לחופשה בימי קורונה, בגלל המרחבים הפתוחים, וההקפדה על חוקי משרד הבריאות בכול הנוגע לאירוח במתחם.

מתחם האוהלים המשפחתיים הממוזגים. צילום שוש להב

סדנאות ODT וטיולי אופניים

המקום מתאים לחופשה משפחתית, לחוויית גיבוש לחברים ולחובבי הטבע שאוהבים להתחבר לאדמה, במיקום אטרקטיבי בגליל, קרוב לאטרקציות ומסלולים רבים. במקום ניתן לקיים גם סדנאות ODT Outdoor training, הכוללות מעבר בין תחנות אתגריות שונות ומעודדות את המשתתפים להתמודד עם אתגרים בשטח המחייבים תקשורת, מנהיגות, לקיחת אחריות, הקשבה ועוד.

בנוסף, חאן הגליל מציע גם מרכז לטיולי אופניים לפרטיים וקבוצות. במרכז תמצאו אופני הרים מקצועיות, קסדות ומפת התמצאות של תוואי מסלול השטח שאליו יוצאים. המסלול בשטח חקלאי שבין קיבוץ בית העמק, נתיב השיירה ונס עמים, מתאים לרכיבת שטח קלה ובינונית ואורך כשעה וחצי.

המקום כשר ויש אפשרות לתוספת ארוחות בתשלום.   המקום מתאים לקיום כנסים (יש אולם עם אביזרים טכניים), אירועים משפחתיים ושבת חתן (יש בית כנסת במתחם עם ספר תורה).

טל' להזמנות:  046806668; 046806677

אתר אינטרנט: www.chan-hagalil.co.il

מדשאות ומרחבים בחאן הגליל. צילום שוש להב
Exit mobile version