Site icon IAS

"זה הזמן שלנו לנצל את היתרון האדיר של ישראל כיעד בטוח"

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן. צילום משרד התיירות

שרת התיירות פתחה ואמרה: "נכנסתי לתפקידי כשרת התיירות לפני כחצי שנה, בשיאו של המשבר הגדול בתולדות ענף התיירות בארץ ובעולם. נגיף הקורונה היה קטלני לא רק לבריאותנו – אלא גם לכלכלה. ענף התיירות היה הראשון להיפגע, והושבת כמעט לחלוטין במשך כל תקופת הקורונה. כהרף עין, איבדה קופת ישראל הכנסה מתיירים של שמונה מיליארד דולר בשנה, ומאות אלפי עובדים איבדו את מקור פרנסתם. "

"ענף התיירות שנפגע הוא אקו סיסטם שלם. לא רק מלונות. אלא גם מאות אלפי מקומות ומקורות עבודה: מורי הדרך, עובדי בתי המלון וההארחה, המסעדות, האטרקציות, בעלי ההיסעים, סוכני הנסיעות ועוד. סיום הסגר שיפר אמנם את המצב אולם צריך להבין – ללא תיירות נכנסת שליש מבתי המלון וערים כגון נצרת, חיפה ירושלים תל אביב ונתניה לא יצליחו להתאושש.כעת, לאחר תקופה של יותר משנה משברית שכזו, סיכמתי עם שר הבריאות על פתיחת השמיים בישראל לתיירים, ואני שמחה להציג בפניכם את המעטפת שהכנו במשרד התיירות כדי להשיג מטרה זו."

"הצעדים שנציג בפניכם הם בעיניי צעדי חובה דחופים כדי שישראל לא תפספס את ההזדמנות במשבר הזה, כדי שלא נפספס את התחרות – שכבר מתחילה בעולם – על ליבו של כל תייר. כדי שהיתרון שלנו כמדינה בטוחה ישמש אותנו לשיקום כלכלת ישראל ותעשיית התיירות שלה, ולא רק לשיקום כלכלות אחרות. כדי שנשתול בראש של כל מדינה שיוצאת עכשיו מהקורונה וכל תייר בעולם  את ישראל כיעד תיירותי בריא ומרגש."

"נכון שהתיירות תיפתח בהדרגה, ונכון שכל הזמן יש אתגרים בריאותיים משתנים, אבל העיתוי כעת הוא קריטי: העולם לא מחכה לנו. מדינות העולם נערכות לפתיחת תיירות עכשיו. רק השבוע התבשרנו על כוונת מדינות האיחוד האירופי לפתוח את השמיים למאות מיליוני תיירים מארה"ב, בנוסף למדינות שכבר פעילות למרות הקורונה. זה הזמן שלנו לנצל את היתרון האדיר של ישראל כיעד בטוח ולרתום אותו לטובת הקופה הריקה שלנו, לטובת תעשיית התיירות, ומאות אלפי העובדים בענף. זה הזמן להעלות את ישראל כיעד תיירותי על מפת התודעה הבינלאומית. עכשיו. כי אם לא נהיה במשחק, לא נהיה בכלל."

מעטפת ההכנה שהציגה שרת התיירות מורכבת מארבעה מישורים:

1 – קמפיין בין לאומי לעידוד תיירות לישראל

2 – חידוש נוהל תעופה אילת – חידוש תמריץ כלכלי עבור חברות תעופה זרות להפעלת קווי תעופה בינלאומיים לאילת

3 – קידום אירועים מושכי תיירים במשך שנת 2021

4 – פרסום המתווה לכניסת תיירים מחוסנים החל מיום 23.5 – בתיאום עם משרד הבריאות ורשות האוכלוסין.

במקביל למסיבת העיתונאים, משרד הבריאות ערך הערכת מצב לאור התפשטות הווריאנט ההודי והמליץ לדחות את פיילוט התיירות הנכנסת בחודש, במקום מסוף מאי לסוך חודש יוני.

Exit mobile version