Site icon IAS

ועידת הסלוטים ה-144 נפתחת בקייפטאון שבדרום אפריקה

קייפטאון שבדרום אפריקה. צילום Depositphotos

ועידת הסלוטים (הקצאת חלונות המראה ונחיתה בנמלי תעופה)  נפתחת היום בקייפטאון בדרום אפריקה ותימשך גם מחר. ועידת הסלוטים (SC) הוא ועידת עבודה הנערכת בהשתתפות חברות התעופה החברות בארגון חברות התעופה העולמי IATA וגם כאלה שאינן חברות בו. מטרתה לספק פורום להקצאת משבצות נחיתה והמראה בנמלי תעופה מתואמים במלואם (רמה 3), ולהגיע להסכמה על לוח הזמנים והתאמות הדרושות כדי להתאים למגבלות קיבולת שדה התעופה (רמה 2).

הכנס המתקיים פעמיים בשנה – ביוני ובנובמבר- והוא אחד האירועים הגדולים ביותר של IATA. בדרך כלל מגיעים לוועידה מעל 1,200 נציגים מיותר מ-220 חברות תעופה ונציגויות של מעל 70 נמלי תעופה. מטרת הוועידה היא לאפשר לחברות התעופה מזה ונמלי התעופה מזה לספק לצרכנים את לוח הזמנים הטוב ביותר עבורם.

גם נציגי רשות שדות התעופה הישראלית (רש"ת), משתתפים בוועידה, כשהם מייצגים את נמל התעופה אילת-רמון בתמנע וינסו למשוך אליו חברות תעופה נוספות.

משחק חדש עשוי להיפתח

הטרמינל ברמון. לנמל קיבולת של 2.5 מיליון נוסעים.

מעבר לנסיון למנוע את סגירת שדה דב, אחת הסוגיות החמות בתחום התעופה בישראל היא מתן אפשרות של טיסות-פנים בישראל לחברות תעופה בינלאומיות. ברוסיה, למשל, אישרה הממשלה בחודש שעבר לחברות תעופה לא-רוסיות להפעיל טיסות שכר פרטיות על נתיבים מקומיים. לפני כן יכלו חברות תעופה זרות לטוס רק לנקודה אחת ברוסיה, כמו בישראל.

האפשרות לחברות זרות לבצע טיסות-פנים בישראל היא חלק מהסכם השמיים הפתוחים שבסמכותו של שר התחבורה לאשר. יועצים משפטיים בודקים את הסוגיה.  ברשות שדות התעופה התקבלו בקשות של חברות תעופה מאירופה, מהודו, מאתיופיה ומדרום אפריקה לאפשר טיסות שינחתו הן בנתב"ג והן ברמון. טיסה שתנחת בשני נמלי התעופה תהייה רווחית יותר עבור חברת התעופה ותשרת גם את האינטרסים של העיר אילת ובכך תגדיל את נפח הפעילות של רמון. מנגד, במשא ומתן אפשר להגיע לכך שחברות ישראליות יוכלו לטוס גם הן למספר טיסות המשך באירופה.

סגירת שדה דב ומעבר חברות התעופה הישראליות ארקיע וישראייר לנתב"ג, משנה את יחסי הכוחות וידגיש ביתר שאת את העובדה שהחברות הזרות מביאות דרך רמון נוסעים בכמה עשרות יורו בעוד החברות הישראליות גובות בממוצע 300 שקל לטיסה. החברות הישראליות יכולות כמובן להתפתח לכיוון של טיסות מרמון, טיסות שתחילתן בנתב"ג והמשכן מרמון – או להיפך.

בחוגי התעופה בישראל מדברים על כך שחברת אל על בוחנת אפשרות להפעיל טיסות מנמל התעופה רמון וכרגע נבדק קו לפריז. באל על סירבו לאשר מידע זה.

Exit mobile version