Site icon IAS

ועידת איגוד בתי המלון והתיירנות, התקיימה אתמול

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, צילום ליאת מנדל

אתמול (ד') התקיימה במתחם אקספו תל אביב, ועידת איגוד בתי המלון והתיירנות, תחת איגוד לשכות המסחר. איגוד בתי המלון והתיירנות, התאגד רק לאחרונה והצטרף לאלפי עסקים שכבר חברים באיגוד לשכות המסחר. בוועידה הוענק פרס מפעל חיים לאיש העסקים והתיירות, אהרון אמסלם, על היותו מחלוצי ענף התיירות בישראל ומעמודי התווך שתרמו לעידוד התיירות הנכנסת בישראל.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נשא דברים בוועידת איגוד בתי המלון והתיירנות: "אנו רוצים תיירות אחרת. תיירות שמשלבת את האותנטי והייחודי לישראל, המורשת, היצירה המקומית, תיירות ברמת הוצאה סבירה ואפשרית. כך נבנה תיירות פורחת שתתפוס מקום מרכזי בכלכלת ישראל". ועוד הוסיף לין: "ניצור כאן תיירות שתשקף יותר את מדינת ישראל. כל תייר זר יכול להיות שגריר של רצון טוב של ישראל, ויחד עם האיגוד החדש ניצור חווית תיירות עממית ואותנטית שתוביל לכך".

בין המשתתפים בוועידה היה גם ח"כ מטעם הליכוד, ניר ברקת, שאמר: צריך חשיבה אחרת, צריך לחשוב מה יביא תיירים לישראל. בגליל ובגולן יש תשתית תיירותית של נופים, אילת צריכה להיות עיר של כנסים ואטרקציות ויהודה ושומרון צריכה לפתח תיירות תנ״כית. לא צריך לשכנע אותי בפוטנציאל התיירות של ישראל, חייבים ויכולים להגיע ליעד של 10 מיליון תיירים בשנה. האיגוד החדש יכול לראות בי שגריר שלכם".

הגנים הבהאים בחיפה. צילום שוש להב

 עודד פורר, שר החקלאות, השתתף גם הוא בכנס הפתיחה: "בתקופת הקורונה, עת נדרשו פיצויים לעסקים הרבים בענף, נוכחנו לדעת כי יש ניגודי עניינים בענף ולכן היה חשוב מאוד להקים את האיגוד הזה שייצג את בתי המלון הבינוניים והקטנים מול הרשתות הגדולות. הממשלה הבאה צריכה תוכנית להורדת הרגולציה בענף התיירות".

מי שפתח את הכנס, היה אבי זנדברג, יו"ר איגוד בתי המלון והתיירנות: "לאחר שנתיים של שמיים סגורים, אנחנו ממשיכים להתמודד עם האתגרים לצמיחתו של הענף. כיום מדובר ב-2.6% מהתמ״ג ופדיון של 11 מיליארד שקל רק מעסקי בתי המלון. התיירות תמשיך לשמש כמוקד הסברה של ישראל".

משתתפים נוספים בוועידה, היו ח״כ צחי הנגבי מהליכוד, דני שחר – מנכ"ל משרד התיירות, ואילן שוחט – מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. במהלך הוועידה נידונו שלל נושאים, כשהמכנה המשותף לכולם הוא חדשנות.  בין שאר הנושאים, הנגשת עולם התיירות לאנשים עם מוגבלויות, שיפור חווית התייר, תיירות קהילתית, טרנדים קולינאריים, אטרקציות ועוד. הפאנל המרכזי בוועידה עסק במשבר הגדול שחווה ענף התיירות בעולם בתקופת הקורונה וכיצד ניתן לצאת ממנו לצמיחת הענף.

איגוד בתי המלון והתיירנות הינו איגוד שהוקם לפני כשנה, תחת איגוד לשכות המסחר, לאחר שחבריו פרשו מהתאחדות בתי המלון בשל אי שביעות רצונם מאי ייצוגם והתמקדות ההתאחדות ברשתות בתי המלון הגדולים והזנחת ייצוג בתי המלון הקטנים.

Exit mobile version