Site icon IAS

ועדת החוקה אישרה את חובת הבידוד והבדיקה בכניסה בעוד 10 ימים

ועדת החוקה צילום: מושקוביץ

ועדת החוקה אישרה להאריך ב-10 ימים את ההכרזה על חובת בידוד במלונית לחוזרים ממדינות אדומות וכן את חובת הבדיקה בכניסה לישראל. היו"ר ח"כ גלעד קריב חזר על דרישתו לפיצוי מידי לענף התיירות בדגש על העסקים הקטנים: "מה בדיוק יאמרו לקבוצות תגלית, מסע או לקהילות היהודיות שיגיעו בקיץ? ששלחנו את מורי הדרך להיות קונדיטורים או מורים להתעמלות? מתווה שבסוף נותן מענה רק לעסקים הגדולים ולא לקטנים אינו לגיטימי מבחינה ערכית, משפטית או כלכלית"

ההכרזה על חובת הבידוד במלוניות לשבים ממדינות בסיכון מרבי הוארכה עד ל-22.12.21. בנוסף, אישרה הוועדה לתקן את ההכרזה כך שיתאפשר לחוזרים אשר קיבלו תשובה שלילית לאומיקרון להשתחרר מהמלונית להמשך בידוד בביתם, גם אם לא התקבלו התוצאות של כל יתר נוסעי הטיסה, במידה וחלפו 24 שעות מביצוע הבדיקה בשדה.

התיקון נועד לתת מענה למקרה של עיכובים מסיבות שונות שבשלן לא מתקבלות תוצאות של כל נוסעי הטיסה בתוך 24 שעות. במקרה שמי מהנוסעים קיבל תוצאה חיובית לאומיקרון, כל יתר נוסעי הטיסה יישארו במלונית עד קבלת תוצאה שלילית מבדיקתם ביום השלישי. לאחר מכן יוכלו להמשיך את הבידוד בביתם.

עוד אישרה הוועדה את הארכת חובת בדיקת ה-PCR  לכלל השבים מחו"ל עם נחיתתם בישראל. התקנות אושרו פה אחד בתמיכת היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ בני בגין (תקווה חדשה).

Exit mobile version