Site icon IAS

ונציה תגבה בקרוב 5 אירו לאדם על כל יום ביקור

ונציה מנסה לצמצם את מספר התיירים היומי ותטיל מס של 5 אירו לאדם ליום. צילום Depositphotos

רשויות עיר התעלות -ונציה, החליטו לבצע מהלך במטרה להפחית את מספר התיירים הפוקדים אותה. לטענתם ונציה לא רק שוקעת מתחת לפני הים, אלא גם תחת מספר עומס התיירים המבקרים בה. בקרוב, תיירים המבקרים בעיר יצטרכו להיפרד מ-5 אירו לאדם ליום ביקור. את הביקור יש להזמין באתר האינטרנט מראש.

"המטרה היא להפחית את התיירות היומית, תיירות 'פגע וברח', הגעה ליום אחד מעייפת ומלחיצה את העיר, ולכן אנחנו מעוניינים לעודד תיירות קטנה וארוכת טווח במקום זאת", הסביר סימונה ונטוריני (Simone Venturini), סגן ראש העיר הממונה על התיירות.

הרשויות מבצעות כעת שורה של צעדים במטרה לצמצם כ-100,000 תיירים לאורך התעלות והכיכרות מידי יום. מערכת המיסוי תהיה מגובה ב-500 מצלמות נוספות במעגל סגור שיותקנו כדי לפקוח עין על זרימת המבקרים, בעוד שהמשטרה תרתום נתוני טלפון נייד בודדים כדי לקבוע את זהות האנשים בזמן אמת.

מס לתיירים והדרך להגביל את הכניסה לעיר הפופולרית, נמצא בתכנון מאז 2019, אך הפעלתו התעכבה מסיבות שונות, כולל מגפת הקורונה. למרות שתאריך הביצוע בפועל טרם הוכרז, הוא צפוי להפוך לדרישה רשמית בתוך שבועות, על פי דיווחים.

התיירות הפכה לחרב פיפיות עבור הוונציאנים, מצד אחד היא מאפשרת את פרנסת התושבים ובו זמנית חונקת היבטים של אורח חיים שלוו בן מאות שנים. הזרם היומי האדיר של תיירים העלה את יוקר המחיה עד כדי כך שמקומיים רבים נאלצים לצאת מעיר הולדתם כדי לשרוד. לפני חמש שנים היו בוונציה 67,000 תושבי קבע. כיום נותרו רק 50,000.

איסור על אוניות הקרוזים לשייט בתעלות ונציה. צילום Depositphotos

גם אוניות הקרוזים זוכות לביקורת קשה על ידי מקומיים ושוחרי איכות הסביבה על כך שהם תורמים לצפיפות בוונציה, כמו גם מזהמים את התעלות האייקוניות שלה. לפני מגפת הקורונה, ונציה משכה לא פחות מ-80,000 תיירים בכל יום, כ-25 מיליון בשנה. העומס הכבד נעשה כל כך גרוע, שוועדת המורשת העולמית של אונסק"ו שקלה להסיר את ונציה מרשימת אתרי המורשת שלה. ההחלטה בוטלה לאחר שאיטליה אסרה על אוניות הקרוזים הגדולות להיכנס לתחומה של ונציה מוקדם יותר החודש.

"לא נוכל להמשיך לארח מספר עצום של תיירים", אמר ראש העיר לואיג'י ברוג'רו (Luigi Brugnaro) בספטמבר. "ונציה היא עיר קטנה מאוד ומספר המבקרים חייב להיות תואם לגודלה."

Exit mobile version