Site icon IAS

וירג'ין אטלנטיק מגייסת 1.2 מיליארד ליש"ט

וירג'ין אטלנטיק: טיסת הבכורה לישראל. צילום עוזי בכר

חברת התעופה הבריטית, וירג'ין אטלנטיק, נכנסת להליך ארגון מחדש באישור ממשלת בריטניה, שבמסגרתו תגייס 1.2 מיליארד ליש"ט מבית וממשקיעים חיצוניים בתמורה לקבלת מניות:

200 מיליון ליש"ט מקבוצת וירג'ין בבעלות ריצ'רד ברנסון.

170 מיליון ליש"ט מקרן הגידור דוידסון- קמפנר.

דחיית תשלומים של מאות מיליוני ליש"ט לבעלי המניות.

ענף התעופה היה אחד הענפים הראשונים שהושפעו ממגפת Covid-19 והוא יהיה גם האחרון שיתאושש במלואו.
מתחילת המשבר נקטה חברת התעופה צעדים משמעותיים כדי להבטיח את הישרדותה. במרץ, צוות ההנהלה הבכירה ביצע קיצוצים בשכרו מרצון ומאז אפריל, יותר מ 80% מכוח העבודה נכלל תחת תכנית חל"ת. עם השעיית טיסות הנוסעים בחודש אפריל, חברת התעופה ביצעה כמות חסרת תקדים של טיסות מטען והפעילה כ- 1400 טיסות מטען בחודשים אפריל, מאי ויוני.

בשלב נוסף,סגרה וירג'ין אטלנטיק את בסיסה בנמל התעופה לונדון גטוויק, תוך שמירה על הסלוטים במטרה להשאיר הזדמנויות לצמיחה עתידית. כעת טיסות הפנאי מתרכזות בנמלי התעופה לונדון הית'רו ומנצ'סטר. חברת התעופה תפעיל צי של 37 מטוסים דו מנועיים לאחר פרישתם של 7 מטוסי 747 ו-4 A332S.

שי וייס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק, ציין: "מעטים היו יכולים לחזות את היקף משבר הקורונה שאנו עדים לו וללא ספק ששת החודשים האחרונים היו הקשים ביותר איתם התמודדנו בהיסטוריה של 36 שנות פעילותנו. נקטנו באמצעים כואבים והשגנו את מה שרבים חשבו כבלתי אפשרי. גיוס ההון החדש של וירג'ין אטלנטיק יבטיח שנוכל להמשיך לספק טיסות לצרכנים ולאנשי עסקים בבריטניה ומחוצה לה. אנו מעריכים מאוד את תמיכת בעלי המניות, הנושים והמשקיעים הפרטיים החדשים וביחד נבטיח כי וירג'ין אטלנטיק תוכל להיות חברת תעופה רווחית."

"ברגע שתכניתנו תאושר, נמשיך להתמקד בהענקת שירות לנוסעים . למרות המאמצים הכבירים של אנשי הצוות שלנו, טיסות שבוטלו והחזרים מתעכבים, נעשה כל שביכולתנו כדי להחזיר את אמונתם של לקוחותינו, סיכם שי וייס"

 

Exit mobile version