Site icon IAS

וירג'ין אטלנטיק חשפה את מטוס האיירבוס A330-900Neo

מטוס איירבוס A330-900Neo של וירג'ין אטלנטיק. צילום יח"צ

וירג'ין אטלנטיק חשפה אמש בלונדון את המטוס החדש לטווחים ארוכים- איירבוס A330-900Neo. החברה רכשה 16 מטוסים רחבי גוף מסוג זה, במחיר כולל של 4.7 מיליארד דולר, שיפעלו מהיתרו לצפון אמריקה, אסיה ואפריקה. המטוס הראשון ייכנס לשירות באוקטובר בקו הטיסות הית'רו- בוסטון. בשנת 2019 וירג'ין אטלנטיק הפכה לחברת התעופה הראשונה בבריטניה שהכריזה על ההזמנה של המטוסים ואישרה את מחויבותה להטיס את הצי הירוק ביותר בשמיים.

ה- A330-900Neo מצויד במנועי רולס רויס טרנט 7000, עם למעלה מ- 50 מיליון שעות טיסה יותר בהשוואה למנוע טרנט 700 של ה-A330 והטיסה הראשונה  תהיה בחודש אוקטובר מהית'רו לבוסטון כשבחודש ספטמבר יתקבל משלוח שני של 3 מטוסים נוספים. והיתר יגיעו עד שנת 2026.

בין החידושים במטוס: מעבר למחלקות המוכרות של וירג'ין Upper Class, Premium ,Economy התווספה מחלקה חדשה ל-Upper Class בשם The Retreat Suite. המחלקה מורכבת מ-2 סוויטות אקסקלוסיביות, עם דלת פרטית, רחבות ממדים שמתאימות ל- 2 נוסעים בלבד עם מקום אחסון ענק, מיטות שנפתחות ל 2.04 מטר, טעינה אלחוטית ואפשרות ליצור מרחב חברתי פרטי משלהם, בין אם זה לאכול ארוחת ערב אינטימית או לצפות ביחד בסרט על גבי מסך 27 אינץ.

30 המושבים במחלקת ה-Upper Class הם למעשה סוויטות סגורות עם דלת ושטח אחסון גדול, לרבות מתקן לנעליים ומראה. המיטות הן ברוחב 56 סנטימטר שנפתחות לאורך של עד שני מטרים. עוד כוללת  הסוויטה מערכת בידור מתקדמת HD עם מסך מגע בגודל 17.3 אינץ’ הניתנת לתפעול באמצעות מכשירי הנייד של הנוסעים ואפשרות להטענה אלחוטית של מכשיר הסלולר.

במטוס החדש לא נעשה שימוש בעור טבעי (Leather free). הוא כולל מושבים עמידים ומסוגננים מעור מלאכותי של חברת Douglass, כמו גם בתאים העליונים במחלקות הפרימיום ובמושבי הראש. השימוש בעור מלאכותי מחליף לחלוטין את השימוש בעור המסורתי שנעשה בו שימוש עד היום מבלי לפגוע במראה ובתחושה שמאפיינים את וירג'ין אטלנטיק. העור המלאכותי קל יותר וחוסך בממוצע 1.5 ק"ג למושב כפול מה גם שהמעבר לעור מלאכותי בצי מטוסי ה-A330NEO מציל כ- 3000 פרות. בכוונת החברה לאמץ את החומר הזה בכל המטוסים החדשים שתרכוש מעתה והלאה.

וירג'ין אטלנטיק: מושבי מחלקת Upper Class במטוס A330-900Neo. צילום יח"צ

לנוסעי מחלקת ה- Upper Class ישנה אפשרות גישה למרחב המכונה- The Loft . המרחב נועד לאפשר התכנסות ושיחה של עד 8 אנשים, להנות מכוס משקה, לסעוד עם חברים, להנות ממוזיקה מרגיעה או אפילו לקיים פגישה עסקית מסביב לשולחן שמכיל 4 כורסאות נוחות. במקום אף קיימת אפשרות להטעין את המכשירים הסלולריים באופן אלחוטי.

מעבר להוספת מחלקה חדשה, תהיה אפשרות גם  לטעינה אלחוטית בכל המטוס, הרחבת המושבים ומקומות האחסון, חיסכון של 11% בצריכת הדלק ופליטת פחמן בהשוואה לצי האיירבוס הנוכחי. כמו כן, בצי החדש הוטמע פטנט חדש שמאפשר להפחית ב- 50 אחוז את מתאר הרעש שהוא מייצר.

מחלקת ה-Premium, עטורת הפרסים, תוכננה כך ש-46 המושבים יהיו רחבים יותר (47 ס"מ) מערכות בידור מתקדמות ומסכי 13.3 אינץ’ הניתנים להפעלה באמצעות מכשירי הניידים של הנוסעים, חלונות פנורמיים גדולים יותר, הרחבה משמעותית של שטחי אחסון וטעינה אלחוטית של המכשירים הסלולריים.

184 המושבים במחלקת ה- Economy הם ברוחב 46 ס"מ וכוללים מסך מגע HD 13.3 אינץ הניתנים להפעלה באמצעות מכשירי הניידים של הנוסעים. במחלקה זאת טעינת הסלולר מתבצעת באמצעות כבל USB .

לדברי קורנל קוסטר, מנהל חווית הנוסע ב-Virgin Atlantic, "כשזה מגיע לחדשנות עבור הלקוחות שלנו, אנחנו אף פעם לא עומדים במקום. הרצון שלנו ליצור חוויות בלתי נשכחות מדרבן אותנו לחשוב מחוץ לקופסא. אכפת לנו מכל פרט בעיצוב תא הנוסעים ומכל שלב במסע שעובר הלקוח במהלך הטיסה. ה-A330neo ממלא תפקיד משמעותי בטרנספורמציה של צי המיליארדים שלנו, ומדגים את המחויבות שלנו לכדור הארץ. אנו יודעים שהדבר המשפיע ביותר שאנו יכולים לעשות כחברת תעופה הוא להטיס את הצי הנקי, הירוק והצעיר ביותר האפשרי וה-A330neo הוא חלק בלתי נפרד מהשגת המטרה הזו. זה באמת מטוס העתיד".

Exit mobile version