Site icon IAS

וילנה בירת ליטא נבחרה לראשונה לארח את כנס נאט"ו היוקרתי

וילנה שבליטא. . צילום Shutterstock

העיר וילנה בירת ליטא נבחרה לראשונה לארח את כנס נאט"ו היוקרתי והיא צפויה לרכז כ-40-50 משלחות זרות (עד 3000 אורחים) וכ-2000 נציגים של ארגונים לא ממשלתיים ותקשורת בינלאומית.. וילנה המרהיבה נבחרה מתוך מאות ערים ברחבי אירופה וזאת לאור יתרונותיה הרבים הכוללים מלונות מפוארים, מרכזי כנסים, גסטרונומיה משובחת ונמל תעופה קרוב לעיר, כמו כן בזכות היותה עיר בטוחה, קומפקטית ועם גישה נוחה. וילנה גם חוגגת השנה 700 שנה להיווסדה.

משרד התחבורה והתקשורת של ליטא הודיע כי בהתאם לדרישות האבטחה של נאט"ו, כל הטיסות תהיינה אסורות במרחב האווירי ברדיוס של 30 ק"מ ממרכז התערוכות Litexpo, במהלך פסגת נאט"ו בליטא בתאריכים 11-12 ביולי. טיסות בווילנה תהיינה מוגבלות מ-12 בצהריים ב-11 ביולי ועד 14:00 ב-12 ביולי.

על פי נתוני שדות התעופה בליטא, יותר מ-100 טיסות מוילנה יבוטלו עקב מגבלה זו וחברות התעופה תודענה לנוסעים על ביטולי טיסות מתוכננות מראש. כמו כן, יש לציין כי בשל התנועה האווירית הגבוהה מהרגיל ועומס יתר בנמלי התעופה של וילנה וקובנה, צפויים גם שיבושים ועיכובים בתחבורה האווירית. במידת האפשר, מומלץ לא לטוס לוילנה או לקובנה או ממנה בתאריכים אלו.

כמו כן, התושבים צריכים להיות מודעים לכך שבתאריכים 7-13 ביולי יהיו מגבלות אחרות של תעבורה אווירית גם מעל שטח ליטא, ותיאסר הטסת מטוסים קטנים, בלוני אוויר ורחפנים.

נמל התעופה של וילנה שבליטא. צילום Depositphotos
Exit mobile version