Site icon IAS

וויזאייר לאיחוד האירופי: "בטלו את הקפאת חובת העמידה בחוק 80/20"

מטוס איירבוס A320neo של חברת וויזאייר. צילום יח"צ

חברת וויזאייר (Wizz Air), קוראת לאיחוד האירופי לבטל את ההחלטה להקפיא את חובת העמידה בחוק ה-80/20, שמחייב חברות תעופה להוציא לפחות 80% מהטיסות במשבצת שלהן בשדה התעופה או שיאבדו אותה, ולתת הזדמנות לחברות נוספות להיכנס למשבצות האלו. שכן, אם ההחלטה תמשך עד לחורף, היא תמנע מהחברה את האפשרות להתרחב למשבצות האלו ולהרחיב את השירותים שהיא מספקת לנוסעים רבים.

דוגמה למצב, ניתן לראות בהודעות הרשמיות שהוציאו חלק מחברות התעופה שמשובצות בשדה התעופה גטוויק שבלונדון, לפיהן הן מאמינות שייקח להן שנים עד שהביקוש יחזור למצב נורמלי. חברת Wizz Air מאמינה ששמירת המשבצת שלהן, על אף שאינן פעילות, נוגד את הרצון להתרחבות של חברות תעופה, של שדות תעופה ושל השיקום הכלכלי של האיחוד האירופי ושל הערים בהן נמצאים שדות התעופה.

שלא כמו חברות תעופה לאומיות, Wizz Air לא קיבלה סיוע כלכלי מאף מדינה, אך כבר שיקמה 77% מהקיבולת שלה והיא מעוניינת להמשיך לבחון אופציות שיווקיות חדשות, כולל להיכנס למשבצות ה"נעולות" שבשדות התעופה.

ג'וזף וארדי, מנכ"ל Wizz Air: "התוכנית העכשווית להמשיך את הקפאת החוק עד מרץ 2021 נוגדת את עיקרון התחרות החופשית ומגנה על חברות עם מודל עסקי חלש, בעוד שחברות כמו Wizz Air מוכנות לקחת אפשרויות שיווקיות חדשות ולספק אף הזדמנויות במחירים זולים יותר לנוסעים שלה. אני קורא לאיחוד האירופי לבטל את ההחלטה עבור כל חברות התעופה באירופה ולתמוך בשיקום תעשיית התעופה והתעשיות שנלוות אליה".

Exit mobile version