Site icon IAS

"התיירות הנכנסת היא 'כיפת הברזל' התדמיתית של ישראל"

יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה, נושא דברים בכנס השנתי. צילום שוש להב

הידעתם שהתיירות הנכנסת לישראל, מכניסה מט"ח לכלכלת ישראל כמו התעשיות הבטחוניות? ש 70 אחוזים מהכנסות המדינה מתיירות, משווקות ע"י חברי הלשכה? שהתיירות המאורגנת ע"י חברי הלשכה, מהווה כ 50 אחוזים מהתיירות המשווקת של מדינת ישראל? וגם ש"התיירות הנכנסת היא 'כיפת הברזל' התדמיתית של ישראל"! ואם לא די בזה, ניתן גם להוסיף ש"התיירות הנכנסת מהווה גשר לשלום עם שכנינו"! תחשבו על זה…

על אלה ואחרים למדתי בכנס השנתי של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, שהתקיים ביום ג' 6 בספטמבר, במלון הילטון ת"א. שילוט מאיר עיניים מכוון את משתתפי הכנס, דוכני תצוגה מגוונים ניצבים באולם המבואה הרחב, שבמרכזו ארוחת בוקר קלה, והאנשים העוסקים בתיירות, שהיא פרנסתם אך גם היעוד שלהם – שמחים להיפגש, מתחבקים, מעדכנים ומתעדכנים זו עם זה.

סוכני תיירות הם סוכני משמעות. צילום שוש להב

החלק העיוני מתחיל באולם בו מסבים המשתתפים סביב שולחנות עגולים, ועל הבמה ניצב יוסי פתאל – מנכ"ל הלשכה הדומיננטי והמרשים. הוא מברך את הנוכחים, מסכם תקופה קשה של הקורונה בה עשו חברי הלשכה את הבלתי-יאומן: לא סגרו את עסקי התיירות שלהם והמשיכו לשלם משכורות לעובדיהם, מתוך תקווה ואמונה, שמתי-שהוא יחזור המצב ל'נורמלי'.

נראה שחזרנו לשגרת עבודה, אבל – מה שהיה מבחינת העובדים בתחום (וגם לעובדים בכלל), השתנה מקצה לקצה בשנתיים וחצי של המגיפה. הדרישות והציפיות שלהם השתנו. ועם שינויים, בעיקר בעולם התיירות ובמה שהתיירים של "אחרי הקורונה" מחפשים – צריך ללמוד להתמודד, מחדש!

בהרצאה של ד"ר לירז מרגלית. צילום שוש להב

וזו, כנראה, הסיבה שהמנכ"ל בחר את המרצות ונושאי ההרצאה של כל אחת מהן, שהתמקדו במשמעות, ערכיות, ציפיות, חוויה. וכמובן – בהתמודדות עם שינויים! שלוש הרצאות מאלפות, כל אחת כבת שעה, הועברו לנוכחים שהיו מרותקים לנאמר – כולל מצגות מושקעות וסרטונים רלבנטיים. מובן שבין ההרצאות היתה הפסקה להתרעננות, ואיך לא – כיבוד עשיר נוסף, כפי שבהילטון יודעים להכין.

ד"ר לירז מרגלית מדברת על: "כיצד השפיעה מגיפת הקורונה וההאצה הטכנולוגית על מקומות העבודה". ההרצאה עסקה בטישטוש הגבולות בין הבית למקום העבודה והתפתחות טכנולוגית, שמשנים את המוסכמות שהכרנו, ומה עושים בנדון?

בהרצאה של ד"ר פנינית רוסו נצר. צילום שוש להב

ד"ר פנינית רוסו נצר, העלתה את נושא: "מקומה של המשמעות בחווית התייר". ההרצאה עסקה בחיפוש אחר משמעות שהסעיר את המין האנושי מראשיתו, מה מקומה של שמשמעות בחווית התייר ומה תפקידו של מארגן התיירות בהקשר זה?

יהלי אדמתי, יועצת אסטרטגית, מאתגרת אותנו עם הנושא: "קבלת החלטות של שינוי אקספוננציאלי". ההרצאה עסקה בשאלות כיצד לקבל החלטות בעולם המשתנה ללא הרף ובמהירות הבזק, מתי האינטואיציה מקדמת החלטות טובות ומתי היא מטעה?

מכובדים שהתארחו בכנס הלשכה. צילום שוש להב

אלה נושאים כבדי משקל, המשפיעים גם עולם התיירות, התייר והעוסקים בתיירות. במקרה שלנו – ארגון תיירות נכנסת. אתגר לא-פשוט.

יוסי פתאל מסכם את עיקרי הדברים, ומזמין את המשתתפים לארוחת צהרים באולם הסמוך. לשם מצטרפים מכובדים נוספים, ובין ביס לביס, יש גם נושאי ברכות, נאומים קצרים וסרטונים מהנים. ומי בדוברים: בסרטונים המוצגים על המסך, מופיעים יצחק הרצוג – נשיא המדינה ויאיר לפיד – ראש הממשלה, כל אחד מהם (בסרטון משלו) מברך את חברי הלשכה ונושא על נס את חשיבותם ואת פעילותם החשובה.

יואל רזבוזוב, שר התיירות, נושא דברים בכנס הלשכה. צילום שוש להב

המכובדים הבאים עולים לבמה ונושאים דברים: דני אמיר – יו"ר הלשכה, עו"ד רועי כהן – נשיא להב, רעיה שורקי – מנכל"ית רשות הטבע והגנים. מקנח את החלק הטקסי, יואל רזבוזוב – שר התיירות הנמרץ והמעורב, שלצד הברכות והדברים, בפיו גם בשורה על שינוי מדיניות במשרד התיירות: "תמרוץ כספי למארגני תיירות עבור תיירים שלנים בישראל". השר מוסיף גם ש"כדי לוודא שהתיירים המגיעים לישראל אכן נשארים בישראל – צריכים צעדים יצירתיים". ובהקשר לצעדים יצירתיים, נראה לי שניתן לסמוך על חברי הלשכה והעומדים בראשה, שהם יודעים היטב לעשות את עבודתם הכי טוב שאפשר.

Exit mobile version