Site icon IAS

התאחדות יוצאי קזחסטן בישראל חוגגת 20 שנות פעילות

מכובדים באירוע החגיגי של התאחדות יוצאי קזחסטן בישראל. צילום שוש להב

שלשום (ד' 7.9.2022) התקיים אירוע חגיגי לציון 20 שנים להיווסדה של "התאחדות יוצאי קזחסטן בישראל", שהיא עמותה רשומה. המיפגש, שהיה מלווה בכיבוד עשיר וטעים, התקיים באולם ספארק בראשל"צ, וכלל גם לחמניות קטנות ועגולות האופייניות לקולינריה הקזחית, אותם הכינה אשת שגריר קזחסטן בישראל, שהגיעה לאירוע יחד עם שגריר קזחסטן בארץ, סאטיבלדי בורשקוב.

היוזמת, המייסדת והרוח החיה בעמותה, היא זינאידה פוליאנסקי – יו"ר העמותה, שארגנה את האירוע המרגש ואף הנחתה אותו. זינאידה מספרת על פעילות ללא-הפסקה בהתאחדות, הכוללת מפגשים חברתיים ואירועים מיוחדים, טיולים בארץ ובחו"ל, ציון חגים יהודיים וכאלה המקובלים בקזחסטן, כמו, לדוגמא, "חג הנורוז" שחל בחודש מרץ מידי שנה, והוא חג ההתחדשות והאביב. כן מקיימת העמותה הזו קשרים טובים ושיתופי פעולה עם עמותות נוספות, בעיקר של יוצאי ברית המועצות לשעבר.

זינאידה מציינת שאחד הדברים החשובים ביותר לעמותה, הוא שמירת קשר חם וטוב עם שגרירות קזחסטן בישראל, ואכן, היחסים שופעים שיתופי פעולה ואירועים, כמו, לדוגמא, בחגי ישראל וקזחסטן ובציון אירועים מיוחדים. העמותה רואה בשגריר סאטיבלדי בורשקוב, ידיד גדול לעמותה וזינה מודה לו ולאנשי השגרירות על הדלת הפתוחה תמיד, עבורם.

משמאל, שגריר קזחסטן בישראל – סאטיבלדי בורשקוב, לצד זינאידה פוליאנסקי – יו"ר התאחדות יוצאי קזחסטן בישראל. צילום שוש להב

ועתה מזמינה זינאידה את השגריר לשאת דברים. סאטיבלדי בורשקוב אומר מספר משפטים בעברית וממשיך ברוסית. השגריר מברך את העמותה על חגיגת 20 שנות היווסדה, ומציין שמלאו 30 שנים לכינון היחסים הדיפלומטים בין קזחסטן לישראל. הקשר בין שתי המדינות מאד קרוב וידידותי בתחומים רבים ומגוונים, ובהם מדיניים, כלכליים ותרבותיים, והוא בטוח שקשרים אלה יתמידו ויעמיקו. לדבריו, קיום התאחדות יוצאי קזחסטן בישראל, מסייעת ומקרבת לבבות בין המדינות.

כאמור, ב-1992 נוסדו בין קזחסטן לבין מדינת ישראל יחסים דיפלומטיים. ב-1992 הוקמה השגרירות הישראלית בקזחסטן, וכארבע שנים לאחר מכן שגרירות קזחסטן בתל אביב, כשהיחסים טובים ומתחזקים.

האווירה באולם טובה ושמחה, האוכל טעים והשתייה בשפע, המוזיקה נעימה לאוזן וכמובן, שלחגוג אירועים עגולים כאלה: 20 שנים לעמותה, 30 שנים ליחסים הדיפלומטיים, תמיד מרגש. שיהיה בהצלחה.

חגיגות עממיות בקזחסטן. צילום שוש להב

התיירות לקזחסטן: קזחסטן, הנמצאת ברובה במרכז אסיה ובחלקה באירופה, היא מדינה מסקרנת בכל קנה מידה. מבחינת השטח מדובר באחת מבין עשר המדינות הגדולות בתבל, אבל מנגד, צפיפות האוכלוסין בה היא מהדלילות בעולם. בשנים האחרונות החלו לגלות ישראלים את הקסם שלה, הכולל אתרי טבע ייחודיים, אתרי סקי, אתרי תיירות אקולוגית, מבנים היסטוריים יפים ופעילויות לכל בני המשפחה.

גם היום מספר המבקרים מישראל בקזחסטן מוערך בכמה אלפים בלבד (חלקם אנשי עסקים או ישראלים שהגיעו מקזחסטן ומבקרים את משפחותיהם), אך ישנן תחזיות שמדי שנה יחול גידול הדרגתי, כשמצידם, גורמי תיירות החלו בהצעת מסלולים, סיורים ומוקדי עניין אחרים. מה שאמור לחזק את התיירות בין המדינות, הוא קו הטיסות הישיר בין נתב"ג לאלמאטי (העיר הגדולה והבירה הקודמת של קזחסטן), עם אייר אסטנה.

Exit mobile version