Site icon IAS

השלוחה הברזילאית של קבוצת לאטם מצטרפת להליך צ'פטר 11

מטוס לאטם. צילום אתר החברה

בסוף חודש מאי דיווחנו כי קבוצת לאטם ושלוחותיה בצ'ילה, פרו, קולומביה, אקוודור וארה"ב הגישו בקשה לצ'פטר 11-  פרק 11 בחוק פשיטות רגל בארה”ב המתייחס להסדרת הליך פרוק לחברה שנקלעה לקשיים כספיים ופנתה לבית המשפט ובקשה את הפעלת ההליך, מה שמעניק לה הגנה מפני הנושים, תוך אפשרות לארגון מחדש באופן שתוכל להמשיך ולפעול.

הגשת הבקשה מרצון באה בתמיכת קבוצת Cueto וקטאר איירווייס – שניים מבעלי המניות הגדולים של לאטם שבצעו מימון של 900 מיליון דולר, בנוסף לתזרים מזומנים של 1.3 מיליארד דולר נכון לרגע הגשת הבקשה. כעת גם השלוחה הברזילאית מצטרפת להליך הצ'פטר 11. בשלב הראשון סניפי לאטם בארגנטינה, ברזיל ופרגוואי לא היו כלולים בבקשה. ברגע שהשלב הראשון יאושר בבית המשפט בארה"ב הקבוצה תעבור לשלב השני הכולל מימון נוסף של 250 מיליון דולר.

"היום, לאטם נקטה בצעד משמעותי בהבטחת ההמשכיות התפעולית ואנו מקווים שכל השלבים יאושרו על ידי בית המשפט בשבועות הקרובים", אמר רוברטו אלבו (Roberto Alvo) מנכ"ל קבוצת לאטם. "התמיכה של שניים מבעלי המניות הגדולים בקבוצה עורר מחויבות מצד המשקיעים והפגנת האמון הזו אפשרה להבטיח את כל המשאבים הנדרשים כדי להמשיך ולפעול."

לאטם ברזיל תמשיך להפעיל טיסות נוסעים ומטען באופן רגיל, כמו קבוצת לאטם ושלוחותיה מאז שנכנסו להליך צ'פטר 11 בחודש מאי האחרון.

בשנת 2019 השיקה הקבוצה 26 קווי תעופה חדשים ושיא של 74 מיליון נוסעים, 5.4 מיליון יותר מאשר ב-2018. החברה החלה להפעיל בדצמבר 2018 טיסות ישירות מתל אביב לסאו פאולו ברזיל ולסנטיאגו צ’ילה בתדירות של 3 טיסות שבועיות במטוסי בואינג 787 דרימליינר חדישים הכוללים, 213 מושבים במחלקת תיירים ו-30 מושבים במחלקת עסקים.

Exit mobile version