Site icon IAS

השיקולים החשובים ביותר לישראלים כעת, בעת תכנון חופשה בחו"ל

נופשים ביעד אקזוטי. צילום Depositphotos

לאחר שבשנה שעברה כולנו בילינו את חופשת הקיץ ואת תקופת החגים בבית, בחיק המשפחה, ישראלים  מתכננים חופשה לתקופת החגים הקרבה בחודש ספטמבר, בתקווה שלא יהיה סגר.  סקר חדש שנערך השבוע על ידי Agoda.com, באמצעות מכון  גיאוקרטוגרפיה, מצביע על המגמות וההעדפות של הישראלים כאשר הם מתכננים חופשה בתקופה זו ומה השיקולים שנלקחים בחשבון בעת קבלת ההחלטות.

הסקר האינטרנטי נערך בתחילת חודש אוגוסט 2021 בקרב 504 משיבים, בגילאי 18 ומעלה,  המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל.  על פי הסקר של אגודה עבור כמעט כחמישית מהישראלים – השיקול החשוב ביותר בעת תכנון חופשה, הוא המחיר או העסקה (17.9%) וכן הגמישות בביטול העסקה (16.7%). בנוסף, מקום אירוח עם מדדי היגיינה גבוהים גם הוא צוין כשיקול חשוב (16.3%) ההגבלות במקום היעד או הצורך לעטות מסכה הינם השיקול הכי פחות חשוב עבור הישראלים (5%).

על השאלה – מה יכללו תוכניות החופשה שלך כעת, בהשוואה לחופשות שלך מלפני המגיפה, 43% השיבו כי הם מעדיפים כעת חופשה מקומית, חופשה בטבע דורגה במקום השני (18%), חופשת חוף מרגיעה דורגה במקום השלישי (14%), כ- 11% מעדיפים כעת חופשה מעבר לים וכ-10% ישמחו לבקר במקום חדש ולא צפוי, ודווקא חופשה אקטיבית (טיולים רגליים, ספורט ימי וכד') הינה הכי פחות פופולרית בקרב הישראלים.

הספונטניות בקביעת חופשות וטיולים ברגע האחרון הם הדבר שהישראלים הכי מתגעגעים אליו מאז תחילת המגיפה (36%).  כמעט 1 מכל 4 אנשים  (24%) מתגעגע לחופשה מהעבודה ולאיזון עבודה/חיים אישיים, כאשר 17% מתגעגעים  להתרגשות ולציפייה לפני החופשה.

עמרי מורגנשטרן, מנהל התפעול הראשי בחברת Agoda מוסר: " אין זה מפתיע שבזמנים אלו גם בישראל אנשים משתוקקים לנסוע שוב – אנחנו אוהבים הרפתקאות. אבל האופן בו אנו מעדיפים לטייל כעת שונה מבעבר ונתוני הסקר מצביעים על כך. שמחנו לגלות כי לישראלים, כמו גם לשאר הנופשים בעולם, חשוב כעת להיות בטוחים שמקום האירוח אליו יגיעו מקפיד על סטנדרטים גבוהים של היגיינה – חיטוי החדרים והאזורים הכלליים והקפדה על קבלת אורחים בעלי תעודת מתחסן. בנוסף, אנחנו לומדים כי הנופשים שמזמינים כעת חופשות רוצים להיות בטוחים שיוכלו לבטל את העסקה במקרה הצורך ואנחנו מודעים לרגישויות אלה. לכן, התאמנו את האסטרטגיה שלנו  לדרישות אלה באמצעות  גמישות מול הלקוחות ומתן מידע חשוב בנוגע למקומות אירוח מתאימים למצב. למשל, הקמנו עמוד ייחודי שנועד לסייע לתיירים לחפש ולהזמין את החופשה שלהם במלונות, אתרי נופש, בקתות בונגלו או מתקני תיירות אחרים, שאושרו על ידי מנהל הבטיחות והבריאות של ממשלת תאילנד. אין ספק כי הישראלים, כמו גם הנופשים בכל העולם, מתגעגעים לחופשות וענף התיירות מתגעגע לנופשים."

נתונים מעניינים נוספים:

לעומת זאת, כניסה למחוסנים בלבד וגמישות בביטול העסקה – עולים בחשיבותם עם העלייה בגיל.

Exit mobile version