Site icon IAS

הרווח הנקי של רויאל קריביאן ב-2018: 1.81 מיליארד דולר

תאגיד רויאל קריביאן הוא עסק מצוין עם הכנסות צפויות וניהול ידידותי לבעלי המניות צילום רויאל קריביאן

בשנת 2018 יצאו לחופשת שייט  27.2 מיליון נוסעים בהפלגות של חברות הקרוזים בעולם. על פי התחזיות של איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA – Cruise Lines International Association) שנת 2019 צפויה להסתיים עם כ-30 מיליון נוסעים. ב-CLIA חברות יותר מ-50 חברות קרוזים, המהוות כ-95% מחברות השייט הבינלאומיות.

הגידול הכללי הצפוי במספר הנוסעים הוא למרות שחברות הקרוזים מתמודדות בקשיים הכלכליים שיוצרים התחרות העזה, עליות הדלק, סיכוני המטבע, ירידה במכירות בעקבות מיתון בינלאומי והעובדה שמדובר בתעשייה עתירת הון בגין בניית אוניות ותחזוקתן והחזרי הלוואות לטווח קצר ולטווח ארוך.

תאגיד רויאל קריביאן

על רקע זה סיים תאגיד רויאל קריביאן את שנת 2018 עם רווח נקי של 1.81 מיליארד דולר, לאחר הכנסות של 9.49 מיליארד דולר. שלשום, ה-22 באפריל, היה שווי מניית התאגיד 120.41 דולר במחזור של 1.351,178 מיליארד דולר ושווי שוק של 25.4 מיליארד דולר.

כמו שאר חברות הקרוזים, גם תאגיד רויאל קריביאן חשוף במידה ניכרת להשפעת המחזורים הכלכליים. הערכת השווי של החברה מעידה על כך שישנן עליות חדות במחירים הנוכחיים. אבל זה לא הכל, כי לתאגיד יש שיעור ניכיון גבוה מהממוצע, היות והביצועים שלו קשורים קשר הדוק לגורמים מקרו-כלכליים.

שיעור ניכיון – זהו סכום הריבית שמנכים מהלוואה המוחזרת לפני מועד הפירעון הנקוב, כשהוא מבוטא באחוזים מסכום ההלוואה. זהו גם שער הריבית שבו נעשה ההיוון של כל תקבול או הוצאה עתידיים, כאשר בדרך כלל זה השיעור לקביעת הערך הנוכחי של תזרים המזומנים העתידי, כאשר החברה שוקלת השקעות, כמו בתאגיד רויאל קריביאן – בניית אוניות.

בשלב זה תאגיד רויאל קריביאן הוא עסק מצוין עם הכנסות צפויות וניהול ידידותי לבעלי המניות. השוק שלו יציב למדי, וזה צריך לעבוד כך לאורך זמן. עם זאת, הסיכונים המקרו-כלכליים והצורך העז בהוצאות הון עולים על הדברים האלה.

אניית סלבריטי קרוזס עוגנת בנמל אשדוד. צילום דוברות נמל אשדוד

מותגים – תאגיד רויאל קריביאן כולל את המותגים הבאים: רויאל קריביאן אינטרנשיונל (Royal Caribbean International), המהווה את ליבת התאגיד, סלברטי קרוזס (Celebrity Cruises), אזמרה קרוזס קלאב  ( Azamara Club Cruises) וסילברסי קרוזס (Silversea Cruises). כמו כן התאגיד שותף ב-50% בחברת טואי (Tui) קרוזס הגרמנית ושותף ב-49% בחברת פולמנטור קרוזס הספרדית. התאגיד מפעיל 60 אוניות ובהזמנה יש לו 16 אוניות נוספות.

שווקים – התאגיד פועל בשלושה שווקים עיקריים: צפון אמריקה, אירופה ואסיה. שלושה מקומות גיאוגרפיים אלה מהווים 47%, 25% ו-25% מסך ההכנסות, בהתאמה. השאר הוא כנראה מאמריקה הלטינית. הצמיחה הכוללת של התאגיד בשנת 2018 הייתה כ-10%- 15%. נכון לעכשיו, האנליסטים מעריכים שהתאגיד יגדיל את הרווח הנקי בטווח הארוך בכ-12.4%.

צמיחת הכנסות – אנליסטים טוענים, כי צמיחת הכנסות העיקרית תהיה לתאגיד באסיה, כשההכנסות בצפון אמריקה ובאירופה יגדלו או יקטנו יחד בהתאמה עם התמ"ג באזורים אלה. אבל לטענתם, שיעורי החדירה של התאגיד לשווקים חדשים עדיין נמוכים מאוד, בעיקר כשמדובר בטווח הקרוב.

למרות זאת, סביר להניח, כי לתאגיד צפויות עדיין שנים של צמיחה, בתנאי שיהיה מסוגל להתמודד בקשיים הכלכליים שנמנו.

Exit mobile version