Site icon IAS

"הקפאת תעריפי האגרות של רש"ת לא זכתה להתייחסות"

קובי זוסמן, מנהל IATA ישראל. צילום ארגון יאט"א

קובי זוסמן, מנהל IATA ישראל שיגר אתמול (ד', ה-18 במאי 2022) מכתב בשם חברות התעופה החברות בארגון יאט"א ((IATA למיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה:

"נתבקשתי על ידי חברות תעופה החברות בארגון IATA (International Air Transport Association) לפנות גם אלייך בדברים כדלקמן:

אמנם בימים אלה נחזה כי מדינת ישראל (בדומה למדינות רבות אחרות ברחבי תבל) מצויה בשלבים אחרונים של תהליך מבורך להסרת יתרת מגבלות התנועה והכניסה לישראל והיציאה ממנה ברם, כפי שבוודאי ידוע גם לך, אנו מצויים מרחק רב מחזרה מלאה לשגרה או מסיום ההתמודדות עם השלכותיה הקשות וחסרות התקדים של מגיפת הקורונה על ענף התעופה האזרחית הבינלאומית וכל המשיק לו.

מן המפורסמות הוא כי חברות התעופה הבינלאומיות, וחברות התעופה הישראליות החברות ב-IATA  אינן יוצאות מן הכלל בהקשר זה, היו הנפגעות הראשונות מהמשבר והשלכותיו לעיתים עד כדי סכנה קיומית מבחינה כלכלית. כבר עתה ברור כי, תהליך שיקומו של הענף וחזרה לערכים שהיו טרם המשבר ייערך עוד זמן רב.

חרף העובדה כי ממשלות רבות ברחבי תבל בחרו לסייע ולתמוך בענף התעופה הבינלאומית לצערנו, הסיטואציה בישראל שונה. כך למשל פנייה שהעברנו אליכם, מבעוד מועד, בנוגע לסיוע אפשרי לחברות התעופה בדמות הקפאה (ולו זמנית) של תעריפי האגרות והשירותים של רשות שדות התעופה בישראל לא זכתה לכל התייחסות ואלה הועלו בשנת 2022 בשיעור ממוצע של כ-10%.

מאידך, חרף העלאת התעריפים הגורפת, על פי המידע המגיע אלינו מחברות התעופה החברות בארגון (ולא אחת גם פורסם כבר בתקשורת) עקב קשיים בהתמודדות עם היקף התנועה שכבר קיימת רמת השירותים הניתנת להן בנמל התעופה בן גוריון (בין אם מדובר בשירותים הניתנים לכלי הטיס ובין אם בכאלה הניתנים לצבור הנוסעים) אינה משביעות רצון והן נאלצות להתמודד עם קשיים תפעוליים נרחבים ולא פשוטים כתוצאה מכך.

אשר על כן, נבקשך להפעיל סמכותך ולגרום לכך כי המצב ישתנה ובמברה וזאת בשים לב לתהליך, הנזכר לעיל, להסרת יתרת המגבלות התנועה והכניסה אשר אמור להסתיים ממש בימים אלה ואשר מן הסתם יביא לגידול משמעותי ונוסף בתנועה ובמספר המשתמשים בשירותי תעופה בינלאומית לישראל וממנה. לא מותר להוסיף ולציין כי ארגון IATA עומד לרשותך ולרשות צוות משרדך ונכון לסייע, ככל שיידרש."

Exit mobile version