Site icon IAS

"הסיור המואר" בירושלים: הוארו בו ארבעה מונומנטים היסטוריים נוספים

קבר בני חזיר וקבר זכריה בעמק המלך, דרמטיים בלילה. צילום שוש להב

ירושלים של אור: ירושלים היא עיר יפיפייה, ולטייל בה בלילה זו הנאה לא פחותה מטיול יום. במחשבה נוספת, דווקא בלילה יש לה קסם מיוחד, מסתורי ורומנטי, המדגיש זוויות שונות מאלו שרואים ביום. בקיצור – זו המלצה להצטרף ל"סיור המואר", המאורגן ע"י עיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים והחברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ"י). הסיור משלב נסיעה נוחה באוטובוס, עם ירידות לביקור באתרים נבחרים, וכל זה מלווה בהסברים מרתקים, בעברית ובאנגלית. כך היה ב"סיור המואר" אותו חוויתי.

במסגרת המיזם להארת מונומנטים ברחבי העיר ירושלים, הסתיימו לאחרונה עבודות הארת ארבעה מונומנטים: יד אבשלום, קבר זכריה, קבר בני חזיר ואתר העופל. במקביל, מקדמת העירייה, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים והחברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ"י) המבצעת את המיזם, תוכניות ועבודות להארת מונומנטים נוספים ברחבי העיר.

מדובר בהמשך ליוזמת ראש העיר, משה ליאון, שיצאה לדרך בשנת 2020, ובמסגרתה הוארו מבנים היסטוריים ומונומנטים בעיר, כדוגמת מבנה בית הכנסת הגדול וטליתא קומי במרכז העיר, תחנת הרוח בימין משה, בניין ימק"א ואתרים נוספים בעיר העתיקה, כמו קבר דוד, כנסיית סן סלבדור, כנסיית השילוש הקדוש ועוד.

חצר סרגיי רומנטית בלילה. צילום שוש להב

בהמשך, תותקן גם תאורת לד מעוצבת וחסכונית סביב אתרים היסטוריים ומונומנטים מוכרים נוספים ברחבי העיר ירושלים. בין האתרים, טחנת הקמח ברחוב רמב"ן, כנסיית הדורמציון ועוד. תאורת המבנים ההיסטוריים תחובר למרכז השליטה והבקרה של מחלקת המאור והחשמל, לבקרה ולחיסכון אנרגטי. מערכת זו, המופעלת על ידי העירייה, שולטת בתאורת הרחובות בעיר ומסייעת בתזמון הדלקת התאורה העירונית ובניטור ובקרה על תקינות מערכות התאורה ברחובות.

המיזם מקודם במטרה שיופיה של ירושלים ייראה ויבלוט גם בלילה. אורה הייחודי והקסום של עיר הבירה, כמו שמשתקף לאור תאורת המונומנטים המרהיבה, מוסיף נופך נוסף ליופייה, ובדומה לערי בירה אחרות בעולם, מהווה אטרקציה תיירותית למבקרי העיר. מהלך החודשים האחרונים קיימה חברת פמ"י (החברה לפיתוח מזרח ירושלים) סיורים בין האתרים השונים. התלהבות המשתתפים הייתה גדולה מאד, ועל כן הוארכו הסיורים והם יתקיימו גם במהלך התקופה הקרובה.

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "ממשיכים להאיר את ירושלים באור גדול! הארת המונומנטים בירושלים הוא פרויקט נוסף לשדרוג המרחב הציבורי ואתרי התיירות הייחודיים שלנו, כאלה שיש רק בירושלים ואליהם מגיעים תושבים ומבקרים מהארץ ומכל העולם. ירושלים היא עיר האורות של ישראל ואני מזמין את כולם ליהנות מחוויית ייחודית ומרגשת גם עם רדת החשכה, זאת לצד השפע העצום שיש לעיר להציע בתחום הקולינריה, התרבות, הבילוי והפנאי."

בני סאסי, מנכל פמ"י: "ירושלים היא אורו של עולם, ולפי התלמוד נטלה תשעה קבין של יופי מתוך עשרה שירדו לעולם. רק טבעי להאיר את יופייה כך שיזרח גם בלילות".

מתחם העופל המעניין. צילום פמ"י

אז מה צפוי ב"סיור המואר"?

לבקשת הקהל, הסיור המואר בירושלים ממשיך גם בשנת 2023!

חוויה מאירת עיניים, סיור לילי מרהיב באתריה המוארים של ירושלים!

הסיור מתקיים בהדרכת מורה דרך מוסמך, המספר על כ-30 מונומנטים היסטוריים מוארים בשפות עברית ואנגלית, באוטובוס תיירותי.

הסיור כולל גם את התאורה החדשה בעמק המלך!

ניתן לעלות על האוטובוס ב-5 תחנות שונות: מתחם התחנה הראשונה, מלון המלך דוד, מלון רויאל וינג, מלון עץ הזית ומגרש הרוסים.

משך הסיור כשעה וחצי ומספר המקומות מוגבל.

מומלץ לגילאי 7 ומעלה

הסיור מתקיים במימון משרד ירושלים ומורשת ובביצוע פמ״י החברה לפיתוח מזרח ירושלים. 

מתי? האוטובוס יוצא ממתחם התחנה הראשונה, בשעה 20:00 בימים שני וחמישי (למעט ימי חג).

כמה? – 40 ₪ למשתתף

לפרטים באתר:  www.pami.co.il

Exit mobile version