Site icon IAS

הנחיות חדשות למעבר אוטובוסים לבית לחם משבשות את התיירות

כנסיית המולד בבית לחם. צילום Depositphotos

בימים האחרונים הוחלט על איסור מעבר אוטובוסי תיירים של חברות ישראליות לבית לחם דרך מעבר רחל. מקור ההנחיה לא ברור, והיא גורמת לשיבושים של ממש בתנועת התיירים באזור. נהוג מזה שנים רבות שאוטובוסים עם נהגים ומדריכים ישראלים עוברים לבית לחם כחלק מחבילות התיור המשווקות על ידנו בחו"ל. מדינת ישראל אף מכירה בחשיבות ליווי המדריכים מישראל בכדי ליצור איזון במסרים המועברים לתיירים בעת ביקורם בצד הפלסטיני.

הנזק התדמיתי הבינלאומי ומפח הנפש של התיירים כבר מתורגמים לנזקים כלכליים לעוסקים בתיירות בישראל ובתוך כך ברשות הפלסטינית, עם ביטולים צפויים של מאות קבוצות.

תמוהה ומקוממת במיוחד המדיניות עליה החליטה המשטרה להתיר מעבר אוטובוסים רק בתנאי שהנהג הוא ישראלי–ערבי, בעוד כניסת אוטובוסים עם נהג ישראלי-יהודי נאסרת. במסגרת אותה קפריזה בירוקרטית נחסמה לחלוטין גם כניסת המדריכים היהודים בלבד.לשכת מארגני תיירות יצאה בפניה לשר התיירות וביקשה את התערבותו הדחופה.

עדכון מה-21 בנובמבר 2022… 

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל יוסי פתאל פנה היום בדחיפות למפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס בבקשה להתערבותו המיידית להסדרת נוהל מתן אישורים לכניסת אוטובוסים דרך מעבר רחל, כפי שהיה מקובל שנים רבות.

יוסי פתאל: "מישהו החליט 'לעשות סדר' ויצר חוסר סדר ומפח נפש למאות קבוצות של תיירים שכניסתם לבית לחם נמנעת בגלל החלטה על נהלים אדמיניסטרטיביים חדשים. פנינו היום למפקד פיקוד מרכז שיסדיר מתן אישורי מעבר לאוטובוסים עם תיירים לבית לחם על ידי צה"ל במקום הנוהג הקיים בו התקבלו האישורים במעבר עצמו, עם הגעת קבוצות התיירים. מדובר בעניין אדמיניסטרטיבי שאינו קשור בשיקולים ביטחוניים.

מעבר לנזק כלכלי ותדמיתי בינלאומי, מניסיוננו, אירועים מסוג זה מנוצלים בחו"ל  ליצירת מסעות הכפשה והאשמה כנגד ישראל כמפעילה מדיניות מפלה על בסיס דתי. במדינה מתוקנת שינוי טכני של מתכונת מתן האישורים היה נעשה באופן מסודר ובהיערכות מראש, ולא בדרך של הנחתה קפריזית שיוצרת כאוס אופרטיבי, מפח נפש לתיירים, ונזקים כלכליים למארגני התיירות ולעסקים רבים מאוד ברשות הפלסטינית.

הריב על סמכויות וקבלת אחריות בין גופים מדינתיים נעשה על גבנו וחשבונם של תיירים המבקרים בישראל. שוב מסתבר שהבל ורעות רוח הם בסיס לתוכניות עבודה במסדרונות הממשל בישראל"

Exit mobile version